2016-11-15, 00:28
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Hej Flashback!

Är en bisexuell kille som sedan ett tag sen snöat in på dominanssex där jag är den undergivne killen. Otroligt tändande och kul! Har skött den mesta kontakten via kontaktsidor (QX/BC/DS) och grinder, men skulle gärna söka kontakt lite mer ute, t ex på klubb.

Bor i en större stad så det finns ett antal ställen med Hbt-anknytning där jag antar att det går att ragga, men finns det några signaler man kan se på killarna där huruvida dom är dominanta eller undergivna? Tänker mest på klädkoder, olika signaler etc.
Citera
2016-11-15, 00:37
Bannlyst
Ett ställe med hbt-anknytning hör väl knappast till vardagen med jobb och ärenden? Det är väl något som ni frivilligt söker er till på fritiden, ungefär som krogen?
Citera
2016-11-15, 11:04
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Ha på dej ett koppel som den naturligaste accessoar i världen.
Citera
2016-11-15, 13:34
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Bor i en större stad så det finns ett antal ställen med Hbt-anknytning där jag antar att det går att ragga, men finns det några signaler man kan se på killarna där huruvida dom är dominanta eller undergivna? Tänker mest på klädkoder, olika signaler etc.

Ja, och nej.

Det finns och har funnits signaler - speciellt i gay-världen. Men nuförtiden är det noll procent som vet vad de betyder. Inte ens de allra tydligaste signalerna som en o-ring på rätt finger och rätt hand, ett halsband med en cirkel på eller ens hanky koderna har folk koll på.

För mig tog det nog en tio-femton år innan jag kan se en tjej och förstå att hon är undergiven. Och samma sak med undergivna tjejer som tar kontakt med mig. Vad detta är som man ser eller känner är helt omöjligt att förklara. Det är bara en tydlig känsla.

Bland de undergivna jag haft relationer med som jag mött på stan eller i något sammanhang så kan man inte se utifrån att hon är undergiven. Även om många undergivna står med benen ihop och hälarna utåt så tårna pekar mot varandra eller med benen i kors på ett speciellt sätt så är detta inte något tecken som går att lita på. Det är ofta en undergiven inte vill stå för sin undergivenhet utåt och därför anstränger sig att absolut inte verka undergiven i vardagen.

Att försöka analysera folks beteende och därefter försöka förstå om de är dominanta eller undergivna är omöjligt. Alltså att skriva en lista med saker du ska hålla utkik efter. Det är detta problem som gör att många kvinnor som vill ha en dominant man ofta väljer en man som är ytligt sett dominant och därefter råkar i problem. Som att välja en hårdför brottsling eller slagskämpe från någon firma eller någon som är psykiskt störd på något annat vis.

Det går alltså, de flesta av mina relationer har varit med undergivna tjejer jag träffat i verkligheten, inte på en klubb eller på nätet.

Som sagt, du lär dig förmodligen det själv efter en längre tid, kanske på samma sätt som bögar och lesbiska ibland talar om en "radar" de har utvecklat.

Men det går inte att göra en empiriskt särdeles vettig lista med saker eller signaler att titta efter. Tyvärr.
Citera
2016-11-15, 13:47
Medlem
Shamdons avatar
Ändrade mig lite efter att ha tänkt en minut till.

Hanky-koderna lär nog fungera för dig på ett uttalat gay-ställe på så sätt att någon av alla som är där kanske vet och därigenom börjar prata med dig och det i sig gör att andra som är intresserade förstår.

Om inte annat så lär många undra varför du påfåglar dig och har tre färgglada näsdukar i höger bakficka.

De som har en näsduk i vänsterbackficka är dominanta.
De som har den i höger är undergivna.

Du kan läsa ungefär en miljard artiklar om detta på nätet.
Hittade en på svenska här.

Den är inte helt korrekt. Röd-näsduk som de har skrivit visar att "man vill bli ristad" eller vara den som gör det är en beskrivning för Blood Play. Inte lättare knifeplay eller vad nu de menar.

Skit i alla de där färgkoderna, deras lista verkar som sagt, inte vara helt korrekt (så där många färger och mönster har man inte koll på om det inte är en specifik klubb eller fest man går på) och se till att du har en kolsvart, svart som natten, näsduk i höger bakficka så lär du få kontakt med de som gillar BDSM.

Svart näsduk = Gillar BDSM.
Till vänster (oftast i bakfickan) = Dominant
Till höger (oftast i bakfickan) = Undergiven.

Om du inte vill vara så tydlig, vilket du nog behöver, så är det också vanligt att ha en kedja som man har sin nyckelknippa i som då tydligt går från en hylsa bak på byxan över höften, ner över låret och sedan upp i framfickan. På rätt sida förstås. För dig som undergiven är det den högra sidan.
Senast redigerad av Shamdon 2016-11-15 kl. 13:53.
Citera
2016-11-20, 23:21
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Ändrade mig lite efter att ha tänkt en minut till.

Hanky-koderna lär nog fungera för dig på ett uttalat gay-ställe på så sätt att någon av alla som är där kanske vet och därigenom börjar prata med dig och det i sig gör att andra som är intresserade förstår.

Om inte annat så lär många undra varför du påfåglar dig och har tre färgglada näsdukar i höger bakficka.

De som har en näsduk i vänsterbackficka är dominanta.
De som har den i höger är undergivna.

Du kan läsa ungefär en miljard artiklar om detta på nätet.
Hittade en på svenska här.

Den är inte helt korrekt. Röd-näsduk som de har skrivit visar att "man vill bli ristad" eller vara den som gör det är en beskrivning för Blood Play. Inte lättare knifeplay eller vad nu de menar.

Skit i alla de där färgkoderna, deras lista verkar som sagt, inte vara helt korrekt (så där många färger och mönster har man inte koll på om det inte är en specifik klubb eller fest man går på) och se till att du har en kolsvart, svart som natten, näsduk i höger bakficka så lär du få kontakt med de som gillar BDSM.

Svart näsduk = Gillar BDSM.
Till vänster (oftast i bakfickan) = Dominant
Till höger (oftast i bakfickan) = Undergiven.

Om du inte vill vara så tydlig, vilket du nog behöver, så är det också vanligt att ha en kedja som man har sin nyckelknippa i som då tydligt går från en hylsa bak på byxan över höften, ner över låret och sedan upp i framfickan. På rätt sida förstås. För dig som undergiven är det den högra sidan.

Tack för trådens enda seriösa svar!
Citera
2016-11-26, 18:31
Medlem
tigertompas avatar
Hur blir tolkningen on en kvinna ha skinnbyxor och handbojor på sig? Dominant eller undergiven. Någon som jag denfinitict gått i gång på
Citera
2016-12-20, 10:54
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Hur blir tolkningen on en kvinna ha skinnbyxor och handbojor på sig? Dominant eller undergiven. Någon som jag denfinitict gått i gång på

Personligen så hade jag nog gått efter att man använder sina egna verktyg på något annan. Den tolkningen kan väl inte skilja sig särskilt mycket från verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in