2016-10-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redfish1
Vad tycker ni om starobrno?

Tjeckisk öl! Inget speciellt.
Lägger hellre till 2kr flaskan och köper Pilsner Urquell.
Citera
2016-11-21, 15:20
Medlem
Internhumors avatar
Har någon druckit den vietnamesiska 333:an?

Är den usel?
Citera
2016-11-25, 20:09
Medlem
gato12s avatar
Kände mig tvungen att köpa på mig några Pabst Blue Ribbon efter den här krönikan av Fredrik Strage;

www.dn.se/kultur-noje/fredrik-strage-efter-tre-bars-kanns-hela-varlden-great-igen/

Och det var jag ju knappast ensam om i min butik.
Citera
2016-11-25, 20:50
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kände mig tvungen att köpa på mig några Pabst Blue Ribbon efter den här krönikan av Fredrik Strage;

www.dn.se/kultur-noje/fredrik-strage-efter-tre-bars-kanns-hela-varlden-great-igen/

Vem fan orkar bry sig om vad en äcklig nörd som Fredrik Strage tycker och tänker? Inte jag i alla fall. Pabst Blue Ribbon, smakar för övrigt plast.

Vart bor du? Södermalm? Nej, men söder om Södermalm?
Citera
2016-11-26, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Vem fan orkar bry sig om vad en äcklig nörd som Fredrik Strage tycker och tänker? Inte jag i alla fall. Pabst Blue Ribbon, smakar för övrigt plast.

Vart bor du? Södermalm? Nej, men söder om Södermalm?

Du verkar bry dig.
Väldigt mycket.
Citera
2016-11-26, 15:55
Medlem
KloBengans avatar
Citat:

Han är för skön, Strage. Självironin passar inte alla, men han bär den som en handske.

Gillar Blue Ribbon ändå. Den andas vardagsöl. När man bara vill ha öl för att ha en öl. No fuzz. Bara lager.
Citera
2016-11-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Han är för skön, Strage. Självironin passar inte alla, men han bär den som en handske.

Gillar Blue Ribbon ändå. Den andas vardagsöl. När man bara vill ha öl för att ha en öl. No fuzz. Bara lager.

Håller med dig!

Ibland blir det bara för mycket med dessa specialöl till hutlösa priser.
Citera
2016-11-26, 21:41
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud

Man kan lika gärna dricka mineralvatten om man envisas med att köpa Pabst.
Citera
2016-11-26, 22:11
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Pistonhead Flat Tire, oslagbar i förhållande till priset.

Den har blivit min nya favoritöl.

Jag gjorde en beställning på systembolagets hemsida av alla sorter jag fick som tips här i tråden. Alla var bra, men när man väger in priset är ju fan denna öl helt fantastisk!

Det bästa är att den finns på bordershop i tyskland också
Citera
2016-11-26, 22:41
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Du verkar bry dig.
Väldigt mycket.

Om vad han har skrivit? Nej, inte alls, jag har inte ens brytt mig om att läsa det. Men jag har sett Strage i intervjuer och han är en liten nördig, arrogant, fjolla med besserwisserattityd, så jag tål inte honom och vill inte att han ska ha något medialt utrymme.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Man kan lika gärna dricka mineralvatten om man envisas med att köpa Pabst.

Ja, något sådant. Men det är inte bara smaklöst, utan jag tycker att den har en dålig bismak som påminner om plast.
Citera
2016-11-27, 08:04
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Den har blivit min nya favoritöl.

Jag gjorde en beställning på systembolagets hemsida av alla sorter jag fick som tips här i tråden. Alla var bra, men när man väger in priset är ju fan denna öl helt fantastisk!

Det bästa är att den finns på bordershop i tyskland också

Om den uppskattas så smaka även deras Kustom Lager.
Citera
2016-11-27, 09:55
Medlem
gr6810s avatar
Citat:

Lite kul är det att i den öl som säljs som PBR i Sverige säljs som Old Milwaukee i USA, där är det en annan öl som säljs som PBR. Verkar vara enkelt med makroöl där det bara är förpackningen som verkar spela roll för att ett öl ska bli hipt och kult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in