2016-11-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Disco skriver idag i Expressen att "allt talar i nuläget för att Alexander Isak går till Real Madrid." När det tidigare har hänvisats till suspekta italienska sidor och ESPN har man tagit det mesta med en klackspark, men när Kristoffersson droppar något sådant är det svårt att inte ta det på allvar.

Frågan är bara vad priset landar på. Oavsett vad så vet man ju att det kommer att bli storm kring summan när den väl blir officiell i årsredovisningen. Det kommer att rapporteras om en betalsumma som såklart blir lägre när den har nått hela vägen till AIK. Tror dock att det tillslut landar på över 100 miljoner i övergångssumma. Oavsett vad, ett bra betyg till vår akademi.
Det intressanta med Madrid är att de facto köpte Eero som hade Zidane som tränare. Frågan är väl om Isak kommer få någon bättre speltid än the Hero. Deras akademi är iofs inget dåligt ställe att utvecklas på och sedan komma tillbaka efter ngt år. 😉

Disco brukar inte vara ute och cykla, så han kanske kommer slå AIK-rekordet trots allt.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/spanska-storklubben-leder-jakten-pa-isak/
2016-11-25, 14:17
Medlem
Tror ni att han kommer att få chansen i landslaget om det blir 0 A-lagsmatcher? Det är ju inte direkt lätt att få speltid om han skulle gå till t ex Real. Jag hade gärna sett honom i ett lag i en bra liga, men där han ändå har en hyfsad chans att få spela regelbundet.
2016-11-25, 14:28
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tror ni att han kommer att få chansen i landslaget om det blir 0 A-lagsmatcher? Det är ju inte direkt lätt att få speltid om han skulle gå till t ex Real. Jag hade gärna sett honom i ett lag i en bra liga, men där han ändå har en hyfsad chans att få spela regelbundet.
Kan väl tänka mig att det blir en liknande grej som med Ödegaard i Norge? Finns väl med och nosar på landslaget men känns väl rimligt att etablera sig helt och hållet i U21-landslaget först, där han såklart ska och bör finnas med.

Nackdelen med Real är såklart att han hamnar utanför strålkastarna ganska snabbt då han knappast kommer vara aktuell för a-laget utan spela i Castilla.

Fördelarna är att han i lugn och ro faktiskt får befinna sig i en fantastisk miljö rent tränings- och kunskapsmässigt. Möjligheterna att ta steget upp till a-laget inom några år finns såklart (även om de är små), men en ganska vanlig lösning är ju att spelare lånas ut från Castilla för spel i andra La Liga- och Segundaklubbar.
2016-11-25, 14:50
Medlem
Citat:
Kan väl tänka mig att det blir en liknande grej som med Ödegaard i Norge? Finns väl med och nosar på landslaget men känns väl rimligt att etablera sig helt och hållet i U21-landslaget först, där han såklart ska och bör finnas med.

Nackdelen med Real är såklart att han hamnar utanför strålkastarna ganska snabbt då han knappast kommer vara aktuell för a-laget utan spela i Castilla.

Fördelarna är att han i lugn och ro faktiskt får befinna sig i en fantastisk miljö rent tränings- och kunskapsmässigt. Möjligheterna att ta steget upp till a-laget inom några år finns såklart (även om de är små), men en ganska vanlig lösning är ju att spelare lånas ut från Castilla för spel i andra La Liga- och Segundaklubbar.

Sen finns väl även möjligheten att Real vill låsa honom och sen kanske låna ut honom och sedan låta han utvecklas på så sätt medans dom har första tjing?
Senast redigerad av znorlax 2016-11-25 kl. 14:53.
2016-11-25, 14:59
Medlem
csts avatar
Mathias Ranégie har köpt bostadsrätt på Östermalm. Innebär det förlängning med DIF?
2016-11-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det intressanta med Madrid är att de facto köpte Eero som hade Zidane som tränare. Frågan är väl om Isak kommer få någon bättre speltid än the Hero. Deras akademi är iofs inget dåligt ställe att utvecklas på och sedan komma tillbaka efter ngt år. 😉

Disco brukar inte vara ute och cykla, så han kanske kommer slå AIK-rekordet trots allt.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/spanska-storklubben-leder-jakten-pa-isak/
Ursäkta syftningsfel i sista stycket. "Han" ska vara Isak och inte Disco.
2016-11-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Mathias Ranégie har köpt bostadsrätt på Östermalm. Innebär det förlängning med DIF?

Det är väl inte omöjligt, det kan ju vara ett spekköp också. Även om jag inte direkt anser att det är köpläge just nu, då priserna är vad dom är. En korrigering av bostadspriserna hade varit hälsosamt, inte bara i Stockholm, utan i hela landet.
2016-11-25, 15:23
Medlem
Citat:

Ja, jag är ju dock en av dom som tycker att det hade varit intressant att se Isak(och även Carlos) i landslaget redan nu, våra alternativ är inte direkt superheta. Sedan tror jag inte att det kommer att hända, Carlos är väl närmare än Isak.
2016-11-25, 15:54
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Han säger i Lundhs intervju med honom att han planerar att bo i Sthlm efter karriären och att det är där han känner sig hemma. Så antagligen ytterst liten indikation på nästa klubbval. Tror han även snackade en del om att han har rätt mycket pengar samt investerat i en hel del vid sidan av fotbollen, så han har nog råd att ha ett par boenden.
2016-11-25, 15:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Han säger i Lundhs intervju med honom att han planerar att bo i Sthlm efter karriären och att det är där han känner sig hemma. Så antagligen ytterst liten indikation på nästa klubbval. Tror han även snackade en del om att han har rätt mycket pengar samt investerat i en hel del vid sidan av fotbollen, så han har nog råd att ha ett par boenden.

Hans son bor dessutom i Sthlm med mamman som jag har förstått det.
2016-11-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja, jag är ju dock en av dom som tycker att det hade varit intressant att se Isak(och även Carlos) i landslaget redan nu, våra alternativ är inte direkt superheta. Sedan tror jag inte att det kommer att hända, Carlos är väl närmare än Isak.

Misstänker att minst 1 av dem får hänga med till Januari turnén. Janne verkar väldigt uppmärksam och borde nu inse efter keso's skitmatch mot Ungern att det är dags att åtminstone testa alternativen.
2016-11-25, 17:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Misstänker att minst 1 av dem får hänga med till Januari turnén. Janne verkar väldigt uppmärksam och borde nu inse efter keso's skitmatch mot Ungern att det är dags att åtminstone testa alternativen.

Carlos Strandberg är inte aktuell eftersom han spelar i Ryssland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in