2016-11-25, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Eftersom tråden nu har kommit att handla mer om debattnivån än om både styckmordet och justitiemordet så kanske det finns anledning att titta på vad Flashbacks regler säger.

Lawnmover2011 har alltså sedan flera år postat inlägg som går ut på att genom insinuationer sprida en föreställning om att Teet Härm (och tidigare även Thomas Allgén) skulle ha något med styckmordet på Catrine da Costa att göra. Något annat syfte kan knappast finnas med att hela tiden upprepa de ogrundade uppgifterna från den tidigare häxprocessen på 80-talet, om att gärningsmannen skulle vara en sexualsadistisk läkare. Uppsåtet kan inte vara annat än att genom vilseledande uppgifter utsätta Härm för andras missaktning.

Det här är alltså just de vanföreställningar som spreds på 80-talet för att få oss att tro att Teet Härm, som vid den tiden av kvällspressen och rättsväsendet också påstods vara sexuellt avvikande, skulle ha varit delaktig i styckningen av Catrine da Costa. Lawnmoverman2011 är fullt medveten om att den information han sprider är förvrängd eller påhittad, och uppsåtet kan därför inte vara annat än att vilseleda. Det Lawnmoverman2011 ägnar sig åt är alltså falsk ryktesspridning, vilket enligt Flashbacks regler är förbjudet.

Lawnmoverman2011 motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag. Inläggen handlar alltid om att gärningsmannen skulle vara en sexualsadistisk läkare. De omfattande och sakliga motargumenten, dvs. att det helt saknas objektivt stöd för Lawnmoverman2011:s uppfattning, har aldrig bemötts. Enligt Flashbacks regler bör Lawnmoverman2011 därför stängas av eller bannlysas.

Rättelse och påpekande

Det är omöjligt att argumentera mot ovanstående resonemang, och jag har flera ggr påpekat att det är oacceptabelt att bete sig som trådens foliehatt gör.

Hen ägnar sig åt organiserad falsk ryktesspridning, förtal av namngiven person. Detta strider inte bara mot Flashbacks policy - den förtalande debattören beter sig direkt olagligt.

I detta fall (där ett extremt beteende funnits i flera år) är bannlysning det enda vettiga alternativet, och det handlar inte bara om förtal; den här olämpliga debattören (vi vet alla vem det är) har felciterat medvetet många gånger och upprepat sig så ofta att 50% av hens textmassa utan vidare kan raderas, utan att debatten blir det minsta lidande ...

En mer solklar kandidat för bannlysning är svår att hitta.

------------------------------

Men jag hoppar inte in här (jag jobbar vidare i det tysta som ni vet) för att prata om detta eg ...

Jag har gjort ett stort misstag, och vill absolut rätta till det.

Nyligen påstod jag att "Robert" och Saba begick brott tillsammans, på sommaren 1984. Det stämmer inte.

Saba och en berusad man polisanmäldes i juli 1984.

Paret hade stulit mat på Norrmalm, och det uppstod ett missförstånd när jag fick veta detta. Jag tolkade min källa fel. Sabas kumpan var inte "Robert".

Sabas kumpan var B., hennes dåvarande fästman, som bodde i S-berg. Jag är 100% säker på detta, för vi har tillgång till en kort personlig kod som var knuten till B., och med hjälp av denna kan man se hans förehavanden långt tillbaka i tiden ...

Jag vill aldrig sprida halvsanningar och lögner.

Och man ska inte tro att man kan skriva vad som helst. Ett par personer som kände da Costa mkt väl läser tråden, och de bryr sig om vad som skrivs här ... det är inte alltid lätt att uttrycka sig väl, men någon sorts grundläggande respekt ska man alltid visa de efterlevande, och det minsta man kan göra är att behandla fakta rätt.

Nåväl, nu har jag korrigerat mitt misstag ...

Det var allt.
Senast redigerad av Eremona2.0 2016-11-25 kl. 14:52.
Citera
2016-11-25, 14:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
http://stadsholmen.blogspot.se/2009/12/jovan-rajs-forlorade-heder.html
Anders Carlgren, journalist, tidigare Sveriges Radio

Erikssons och de andra sakkunnigas slutsats är rätt intressant men det statistiska stödet för tesen om två eller flera inblandade likstyckare torde ligga på runt 10% om vi ser det hela ur ett rent statistiskt perspektiv?

Men om vi ändå utgår ifrån att Eriksson&Co kan ha rätt så innebär ju det i förlängning att då förlorar teorin om inblandning från Vinofligan sin grund helt och hållet för här har väl teorin om inblandning från Vinof, Robert, Monika och Saba nästan hela tiden gällt någon form av delaktighet i brottet från flera personer i denna gruppering?

Erikssons slutsats tillsammans med de andra rättsmedicinarna att det inte finns något vetenskapligt stöd för det gamla påståendet om två likstyckare borde alltså också kunna appliceras på teorin om Vinofligan och då borde dessa personer kunna avfärdas på de vetenskapliga grunder som åberopas av Eriksson&Co?

Någon annan skribent som har några funderingar över detta?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-11-25 kl. 15:19.
Citera
2016-11-25, 14:53
Medlem
Svar JA! Vi är många som vet nu, vem den enstaka personen är som hörde hemma i Sthlm/ Vinofligan, som styckade Catrine; den person som polisen underlät att ta in på förhör, vid minst två tillfällen: i slutet av Aug. 1984 och i mitten av November s.å.
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Eriksson och de andra sakkunnigas slutsats är rätt intressant men det statistiska stödet för tesen om två eller flera inblandade likstyckare torde ligga på runt 10% om vi ser det hela ur ett rent statistiskt perspektiv?

Men om vi ändå utgår ifrån att Eriksson&Co kan ha rätt så innebär ju det i förlängning att då förlorar teorin om inblandning från Vinofligan sin grund helt och hållet för här har väl teorin om inblandning från Vinof, Robert, Monika och Saba nästan hela tiden gällt någon form av delaktighet i brottet från flera personer i denna gruppering?

Erikssons slutsats tillsammans med de andra rättsmedicinarna att det inte finns något vetenskapligt stöd för det gamla påståendet om två likstyckare borde alltså också kunna appliceras på teorin om Vinofligan och då borde dessa personer kunna avfärdas på de vetenskapliga grunder som åberopas av Eriksson&Co?

Någon annan skribent som har några funderingar över detta?
Citera
2016-11-25, 14:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Apropå det fetade, hur var det nu med arkitekten och TH och Täbyresan? Var det något du hade att säga om kontakterna mellan dessa båda och varför det är av vikt att arkitekten valde att köra över Täby?

Ingen vet den egentliga anledningen till att arkitekten "reste" via Täby pingstdagen 1984 och ingen vet något besked om de olika personkontakter som var möjliga i teorin eftersom detta intressanta spår aldrig utreddes av polisen. Vad är det du vill att jag ska säga? Jag tycker nog att Borgnäs har grävt i detta så långt det går i nuläget, du borde nog kanske kontakta honom och försöka få svar på dina frågor?

En sak är dock jävligt märklig, när det gäller teorier om helt andra personer som Robert, Saba och Vinof så är det självklart extremt bra för debatten att det spekuleras om olika personkopplingar och eventuella möten men detta gäller helt uppenbart inte det sista vittnet arkitekten och hans underliga resväg den dag då CdC försvinner. Varför är det så?
Citera
2016-11-25, 15:01
Medlem
Nehejdu! Det sista vittnet var inte Anckers (numera avliden), utan det var Eriksson (väl bekant med Catrine, numera avliden, även han).
Citat:
Ingen vet den egentliga anledningen till att arkitekten "reste" via Täby pingstdagen 1984 och ingen vet något besked om de olika personkontakter som var möjliga i teorin eftersom detta intressanta spår aldrig utreddes av polisen. Vad är det du vill att jag ska säga? Jag tycker nog att Borgnäs har grävt i detta så långt det går i nuläget, du borde nog kanske kontakta honom och försöka få svar på dina frågor?

En sak är dock jävligt märklig, när det gäller teorier om helt andra personer som Robert, Saba och Vinof så är det självklart extremt bra för debatten att det spekuleras om olika personkopplingar och eventuella möten men detta gäller helt uppenbart inte det sista vittnet arkitekten och hans underliga resväg den dag då CdC försvinner. Varför är det så?
Citera
2016-11-25, 15:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Svar JA! Vi är många som vet nu, vem den enstaka personen är som hörde hemma i Sthlm/ Vinofligan, som styckade Catrine; den person som polisen underlät att ta in på förhör, vid minst två tillfällen: i slutet av Aug. 1984 och i mitten av November s.å.

Då är alltså fallet i princip löst och ingen har gått ut i media för att berätta denna fantastiska nyhet? Helt otroligt! Är det möjligtvis Robert som åsyftas eller vem är den skyldige enligt er? Berätta gärna mer!
Citera
2016-11-25, 15:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nehejdu! Det sista vittnet var inte Anckers (numera avliden), utan det var Eriksson (väl bekant med Catrine, numera avliden, även han).

Eriksson? Hur kan du med säkerhet säga att det var just Eriksson som var det sista vittnet?

Kan du bevisa detta påstående?

Borde inte du informera BÅ att han drar fel slutsats gällande "det sista vittnet" i tv-trailern till det kommande programmet?
Citera
2016-11-25, 15:49
Medlem
habets avatar
Citat:

Nu tänker jag verkligen inte börja någon debatt med dig om vad Ancker gjorde i Täby, poängen var uteslutande att visa på ditt trollande. Med några dagars mellanrum skriver du diametralt motsatta uppgifter om kopplingarna mellan TH och Ancker utifrån vad som passar dig och dina insinuationer. För att slutligen påstå att du inte insinuerar något.

Enda trösten är att du kan hålla på med dina fånigheter här på ett anonymt forum men irl spelar detta ingen roll.
Citera
2016-11-26, 01:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Detta gäller även de många periodiskt återkommande kortlivade konton som postar liknande upprepningar av ren dravel som går ut på att insinuera att TH och TA är GM. Flera har stängts av men nej, det här är väl sista striden för kvarvarande sektmedlemmar.

Jag tror inte att det finns någon sekt som bedriver någon sorts kampanj i tråden. Det enda som verkar finnas är skribenter med diametralt olika åsikter och det är nåt helt annat. Borde inte vi diskutera det specifika fallet istället för att käbbla?
Citera
2016-11-26, 01:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Borde inte vi diskutera det specifika fallet istället för att käbbla?
Du har ju varit aktiv här i flera år nu, och i flera tusen inlägg. Kan du inte berätta vad du egentligen vill uppnå här i tråden, förutom att förtala och misstänkliggöra Teet Härm och Thomas Allgén?

(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)
Senast redigerad av Draifos 2016-11-26 kl. 01:34.
Citera
2016-11-26, 09:10
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det finns någon sekt som bedriver någon sorts kampanj i tråden. Det enda som verkar finnas är skribenter med diametralt olika åsikter och det är nåt helt annat. Borde inte vi diskutera det specifika fallet istället för att käbbla?

Tänk då tanken, att en Sekt av galenskapare, som häckar hos den svenska socialstyrelsen, en måndagsmorgon skulle få för sig att försöka sprida dimridåer (kring vad de har ställt med)? Då vore det ju mumma, ifall de på både tjänstetid och övertid kunde få ett bemyndigande från verkschefen, om att på lämpligt sätt och plats bedriva intensivt karaktärsmördande och demoniserande, av två stycken mer eller mindre tydligt utpekade läkare. Skulle något sådant kunna tänkas inträffa?
Svensk galenskap i kubik talar jag alltså om i detta fall!
Citera
2016-11-26, 10:28
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=QnCuop4OJ5w

Leif GW om styckmord. Börjar runt 7 minuter. Både män och kvinnor styckar, GM har erfarenhet av jakt/slakt påfallande ofta, nästan uteslutande om inte alltid transportstyckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in