2016-11-25, 11:11
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Jamen då så, då är det klart. Oemotsägligt bevis.

Har verkligen ni inte en liten kritiskt röst inom er som ifrågasätter att ni ligger på den här nivån? Är ni så extremt godtrogna att ni inte undrar alls?

Sluta lägg ord i munnen på mig.
Citera
2016-11-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Det är inte bevisat men till skillnad från andra konspirationer så kommer ny information och kopplingar fram dagligen och det hela ser mer ut som en pågående kriminalutredning än "fakenyhet".

Om dom 'kommit fram' borde väl någon postat det. Men trots all energi så har ni ju inget. Utom att ni sitter och hetas varandra. Tror ni verkligen att det är så det ser ut under en riktig kriminalutredning? I så fall, vad baserar ni det på?
Citera
2016-11-25, 11:57
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Jamen då så, då är det klart. Oemotsägligt bevis.

Har verkligen ni inte en liten kritiskt röst inom er som ifrågasätter att ni ligger på den här nivån? Är ni så extremt godtrogna att ni inte undrar alls?

Nej det är inte Alex som drog igång detta, men han ska ha cred då han 14 år sen mycket riktigt var på spåret med att eliten sysslar med satanism och ockult vilket har bevisats genom wikileaks.

Alla som nu gräver i detta bygger inte tron på att det pågår en pedofilring genom vad Alex Jones säger, utan sammanslagna indicier av allt som nystas upp dagligen, det är mer än tillräckligt att motivera för att fortsätta granska det och kartlägga nätverket, det är ganska märkligt hur mycket referenser till pedofili det kan komma från en och samma pizzeria och dess "vänner". Om det inte skulle vara sant vilket inte finns i min värld just nu när man tittar på vilket personer och på vilken nivå det rör sig om, så vad bra, men om det är sant då hoppas jag fan att dessa svin åker dit en gång för alla.

En sak är säkert som jag sagt innan, att bilder av Pizza med symboler för pedofili förekommer ovanligt mycket och leder ofta till användare som sysslar med satanism, våldtäktsporr och gillar bilder på barn. Vilket stärker grundtanken i att en pizzeria kan vara en fasad för sexuellt utnyttjande av barn. Sen att just personerna som jobbar där tenderar att gilla konst som avbildar barn som sexuellt utnyttjas, umgås med satanister, bjuder in band som talar om att ha sex med barn på scen och har barnporrs symboler i sina musikvideos. Ja det förminskar ju inte misstanken.
Senast redigerad av Mr B 2016-11-25 kl. 12:04.
Citera
2016-11-25, 12:22
Medlem
Citat:
Om dom 'kommit fram' borde väl någon postat det. Men trots all energi så har ni ju inget. Utom att ni sitter och hetas varandra. Tror ni verkligen att det är så det ser ut under en riktig kriminalutredning? I så fall, vad baserar ni det på?
Vad kommit fram? Har du bemött dig till att läsa något överhuvudtaget?
Det är pågående, ingen kommer att fällas imorgon men jag ser definitivt fram emot att veta vad som är faktum i framtiden, oavsett vad.
Jag är en observatör som tror att det ligger något i det hela och jag hoppas "utredarna" fortsätter lika starkt framåt som de har senaste dagarna och veckorna.
Citera
2016-11-25, 12:37
Medlem
Mr Bs avatar
What we know so far, bästa sammanställningen, bör ses av alla som är intresserade av Pizzagate.

https://www.youtube.com/watch?v=Z4OP--ZXOjc
Citera
2016-11-25, 12:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du måste väl skoja för helvete det här är allt annat än "nån" tavla som är konstig. Varje bild är en tavla som hänger i hans hem.
https://aceloewgold.files.wordpress.com/2016/11/creepy-art2.jpg?w=640

Det förvånar mig inte det minsta om han har de där tavlorna bland sin konstsamling (han roterar konsten och har dock inte samma tavlor upp jämnt) - samtliga de där tavlorna är nämligen av den kände konstnärinnan Biljana Djurdjevic.
Andra som har tavlor av samma konstnär (t.o.m. har de samma tavla som en av Tonys) är moderna museet: http://sis.modernamuseet.se/view/objects/asitem/artist$004012898/0;jsessionid=85F8E2907251CB497C0292DF03507F27?t:st ate:flow=e357f12d-70c1-45a4-bee9-f2ba837dd378

De har även haft en utställning med Biljanas verk:
http://www.modernamuseet.se/stockholm/sv/utstallningar/den-1a-pa-moderna-biljana-djurdjevic/

Jag kan verkligen inte säga att jag gillar tavlorna, men att en av amerikas kändaste konstsamlare också har tavlor av Biljana Djurdjevic är inte ett dugg underligt.
Citera
2016-11-25, 13:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
...
Alla som nu gräver i detta bygger inte tron på att det pågår en pedofilring genom vad Alex Jones säger, utan sammanslagna indicier av allt som nystas upp dagligen, det är mer än tillräckligt att motivera för att fortsätta granska det och kartlägga nätverket, det är ganska märkligt hur mycket referenser till pedofili det kan komma från en och samma pizzeria och dess "vänner". .
...

Det är ju för att "bevisen" och "kopplingarna" ligger på nivån att du själv skulle bli misstänkliggjord eftersom ditt nick "troligen" står för Mr B[abyfucker] och du mailade ditt senaste inlägg 12:37 vilket (precis som alla andra tal) givetvis har en satanisk koppling. Dessutom har Evert på din avatar en röd tröja och "alla" vet ju att röda kläder formligen skriker Illuminati.
Fy vad du är äcklig ditt lilla peddo....

Det är på den nivån den s.k. "utredningen" av pizzagate ligger om man gör sig omaket att faktiskt studera de löjliga påståenden och kopplingar som påstås ha grävts fram av tangentbordsriddarna...
Citera
2016-11-25, 13:25
Medlem
Citat:
Vad kommit fram?

Det var du som påstod det. Jag kan citera dig, igen, om det behövs. Eller slingrar du dig?
Citera
2016-11-25, 13:34
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är ju för att "bevisen" och "kopplingarna" ligger på nivån att du själv skulle bli misstänkliggjord eftersom ditt nick "troligen" står för Mr B[abyfucker] och du mailade ditt senaste inlägg 12:37 vilket (precis som alla andra tal) givetvis har en satanisk koppling. Dessutom har Evert på din avatar en röd tröja och "alla" vet ju att röda kläder formligen skriker Illuminati.
Fy vad du är äcklig ditt lilla peddo....

Det är på den nivån den s.k. "utredningen" av pizzagate ligger om man gör sig omaket att faktiskt studera de löjliga påståenden och kopplingar som påstås ha grävts fram av tangentbordsriddarna...

Ja då får ju tro vad du vill, men PizzaGate kommer fortsätta eftersom tillräckligt många finner att det är starka indikationer på att det pågår en pedofilring.
Citera
2016-11-25, 13:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja då får ju tro vad du vill, men PizzaGate kommer fortsätta eftersom tillräckligt många finner att det är starka indikationer på att det pågår en pedofilring.

Vad tycker du själv om att många av de här människorna får sina liv och livsverk förstörda av det här drevet - om vi (för din del hypotetiskt) utgår ifrån att de är helt oskyldiga? Hur känns det att medverka till det?
Citera
2016-11-25, 13:44
Medlem
Citat:
Nej det är inte Alex som drog igång detta, men han ska ha cred då han 14 år sen mycket riktigt var på spåret med att eliten sysslar med satanism och ockult

Varför ska han ha "cred", han har ju inga egna idéer, varför inte dom som påstod det för 20 30 år sedan?

Citat:
vilket har bevisats genom wikileaks.

Äntligen! Bevis är ju just det som helt saknats i den här historien. När lägger ni fram dessa bevis?

Citat:
En sak är säkert som jag sagt innan, att bilder av Pizza med symboler för pedofili förekommer ovanligt mycket och leder ofta till användare som sysslar med satanism, våldtäktsporr och gillar bilder på barn. Vilket stärker grundtanken i att en pizzeria kan vara en fasad för sexuellt utnyttjande av barn. Sen att just personerna som jobbar där tenderar att gilla konst som avbildar barn som sexuellt utnyttjas, umgås med satanister, bjuder in band som talar om att ha sex med barn på scen och har barnporrs symboler i sina musikvideos. Ja det förminskar ju inte misstanken.

Men det är ju ni som hittat på det där. Betyder det då att ni är pedofiler? Alla kopplingarna är ju starkast till er.
Citera
2016-11-25, 13:47
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad tycker du själv om att många av de här människorna får sina liv och livsverk förstörda av det här drevet - om vi (för din del hypotetiskt) utgår ifrån att de är helt oskyldiga? Hur känns det att medverka till det?

Om de är helt oskyldiga så är det synd om dem.
Men kanske ska de se över sin verksamhet och fråga sig varför Abrahams kebab kiosk mittemot inte fick något drev efter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in