2016-11-13, 15:39
Medlem
Är denhädenhär medicinen bättre än fluoxetine? Orkar inte gå igenom och pröva alla mediciner i världen
Citera
2016-11-13, 18:09
Medlem
Fjantors avatar
Hur fungerar det att blanda Citalopram med Voxra.?
Citalopram mot ångest och Voxra för uppiggande effekt och lite mer go..
Citera
2016-11-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Jag har käkat 20 mg Citalopram om dagen i ca 9 år nu (18-27), och jag undrar om man kan sluta med det efter att man har ätit det så länge och när man började med det i en så ung ålder?
Jag vill nämligen ha för mig att jag har läst något om att om man börjar med SSRI innan ålder 20 så kan det permanent förstöra ens egna serotoninproduktion för livet, stämmer det?
Och om man vill undvika utsättningssymptom, hur långsamt bör man trappa ned?

Hej! Jag sitter i ungefär samma sits. Började ta Citalopram 20 mg vid ca 23 års ålder och är nu 31. Under tiden jag gått på dem så har såklart livet gått up och ner, och jag vet faktiskt inte om de har hjälp mig, all; kanske att motivation faktiskt blivit sämre men inga hetska utsvävningar. Hursomhelst är jag inne i en period som är bedrövlig, men vill få det till det bättre och därav ändra medicinering eller helt enkelt sluta ta detta då jag faktiskt inte vet hur jag är utan. Tänkte dock prata med en psykolog eller psykiatriker först inom det närmsta.

Du får JÄTTEGÄRNA dela med dig av dina erfarenheter om detta och om du slutade/ändrade dos/fortsatte.

/Bates
Citera
2016-11-15, 12:20
Medlem
Fjantors avatar
Är det verkligen så illa att man kan få muskelkramper och stela leder vid utsättning?
Slutade med mina för en månad sen och har haft galet ont i övre rygg och nacke efter det.,.
Sen kom värken i resten av kroppen..
Trodde först att det va efter tramadol, men så mkt har jag inte ätit av dom.
Citera
2016-11-16, 09:06
Medlem
Fjantors avatar
Käkat 10mg i tre dagar nu och ska byta medicin..
Får väl ingen utsättning på den lilla dosen.?
Citera
2016-11-21, 00:04
Medlem
pearsons avatar
Jag har tagit citalopram i 15 år och har aldrig någonsin fått en biverkning.
Citera
2016-11-21, 07:22
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pearson
Jag har tagit citalopram i 15 år och har aldrig någonsin fått en biverkning.

Klart du inte får det efter så lång tid..
Citera
2016-11-21, 21:12
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Klart du inte får det efter så lång tid..

Hade inga biverkningar de första åren heller eller ens några veckor efter att jag börjat. Alla får inte biverkningar, det är väl inget konstigt.
Citera
2016-11-22, 02:02
Medlem
Är det någon här som har börjat kissa mer efter att dom började med Citalopram?
Jag kissar väldigt ofta och mycket, jag har behövt gå upp och kissa 3-5 gånger varje natt så länge jag kan minnas.
På senare tid så har detta börjat att irritera mig allt mer och mer, så jag gick till VC och tog lite blodprover (diabetes, kreatinin osv) men allt visade normalt, så gick jag in på Fass för att se om Citalopram kan orsaka detta, och mycket riktigt, under vanliga biverkningar (1 av 10) så står polyuri (när kroppen producerar onormalt mycket urin).
Jag har dock käkat Citalopram i över 8 år nu så jag kommer tyvärr inte ihåg om jag kissade mindre innan jag började med dom.
Citera
2016-11-25, 07:30
Medlem
Har nyligen fått en ny läkare. Han ökade direkt min dos av citalopram från 30mg till 40mg för min ångest.

Han sa att 20-30mg tar man för att behandla depression. Men mot panikångest behöver man upp till 40mg.

Något som hört liknande från sin läkare?
Citera
2016-12-05, 08:49
Medlem
Fjantors avatar
Har slutat med dessa mediciner för en och en halv månad sen..
Och efter det så har jag blivit så jäkla stel i kroppen..
Alltså i hela kroppen, känner mig som ett jäkla paket..
Kan det ha med medicinen att göra?
Kan det vara stress och oro som utlöser detta.:?
Citera
2016-12-05, 11:57
Medlem
Vilken medicin är bättre skulle ni säga? Denna eller fluoxetin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in