2016-11-24, 20:29
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Måste varit en jävla dålig kväll för Solli om det var så tyst i omgivningarna...

Halv tre på morgonen mitt i veckan i november är det inte direkt party på gatan ens på Stureplan.
Citera
2016-11-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Timeouten borde i så fall gälla riksdagen, inte bara justiteutskottet.

Tror inte man kan göra så, tror att en riksdagsman måste avsätta sig själv eller "timeouta" sig själv. partiet kan inte göra det eftersom att han är folkvald
Citera
2016-11-24, 20:44
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Huruvida du vill kalla en 24åring ung eller inte är ointressant. Alla som ser filmen ser att hon är en ung kvinna och att kokosskallen kallar henne "hora". Alltså inget närheten av det svammel någon skrev om någon "man".

Min poäng var två saker. Dels att ringa in åldern samt att förklara begreppet "ung".

Skummade mest. Men jag antar att den "man" som åsyftas här är han som ropar OG senare i fullängdsklippet?
Citera
2016-11-24, 20:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Tror inte man kan göra så, tror att en riksdagsman måste avsätta sig själv eller "timeouta" sig själv. partiet kan inte göra det eftersom att han är folkvald

Så är det naturligtvis. SD påstås iofs ha något slags avtal med sina riksdagsledamöter, men det lär knappast hålla i en domstol.
Citera
2016-11-24, 20:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Varken till eller från. Dom flesta inser väl vid det här laget att SD inte är kapabla att styra landet och att dom knappast kommer bli världens första politiker som inte ljuger och att dom med sin höger-touch inte på något sätt i praktiken kommer kunna svara upp mot det folk är frustrerade över.

Att SD redan tappat en del röster utesluter inte att de kan tappa fler röster pga den här skandalen. Tvärtom kan det bli en lavineffekt om de inte sköter sina kort rätt.
Citera
2016-11-24, 20:52
Medlem
hundensårs avatar
-
Citera
Medlem
Likbents avatar
Att det här händer nu strax efter AKB går ut och svänger i flyktingpolitiken är inte bra för SD. Visst, den frälsta svansen kommer alltid finns där, men många missnöjesröstare har nu ett alternativ.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Va fan är det för fel på den mannen? Han är förtroendevald och ska inte springa runt berusad titt som tätt på Stockholms innekrogar. Försvara sig får man men han borde ha annat för sig än att springa runt och njuta av sitt kändisskap som nån dokusåpakändis. Att han inte lärt sig nått efter 6 år i riksdagen är skrämmande.
Citera
2016-11-24, 20:58
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Va fan är det för fel på den mannen? Han är förtroendevald och ska inte springa runt berusad titt som tätt på Stockholms innekrogar. Försvara sig får man men han borde ha annat för sig än att springa runt och njuta av sitt kändisskap som nån dokusåpakändis. Att han inte lärt sig nått efter 6 år i riksdagen är skrämmande.

Ekeroth saknar mognad och insikt och är därför en olämplig person att ha i högsta ledningen. Ja han är definitivt en belastning för SD och måste bort eller åtminstone förändras. Nej man kan inte leka full tonåring om man har den positionen som han har. Här måste han välja vad han vill göra.

Med det sagt så har jag sett videoklippet och det var ett fylletjafs som varade någon sekund. Men det spelar ingen roll. Sitter man i Riksdagen så ska man inte ränna runt på klubbar berusad och tjafsa.
Citera
2016-11-24, 21:00
Medlem
Dan Eriksson med en klockren analys.

Man kan verkligen fråga sig varför en 35-åring ränner runt på stan om nätterna som en bortskämd tonåring. Att han dessutom är riksdagsledamot gör det hela än mer problematiskt.

För att Ekeroth ska vara trovärdig som riksdagsledamot för SD måste han helt enkelt bli vuxen. SD är ju i dagsläget det enda parti i riksdagen med någorlunda vettig politik och då är det viktigt att representanterna kan bete sig som folk.

Jag tror att Ekeroth hade blivit utkörd ur partiet för längesedan om det inte vore för att han är halvjude. Så fort SD anklagas för att vara antisemitiska kan de dra sitt trumfkort. Nu när judinnan Bieler har tagit ett avbrott blir det ännu viktigare för SD att göra allt de kan för att ha kvar Kent.
Citera
2016-11-24, 21:05
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ekeroth saknar mognad och insikt och är därför en olämplig person att ha i högsta ledningen. Ja han är definitivt en belastning för SD och måste bort eller åtminstone förändras. Nej man kan inte leka full tonåring om man har den positionen som han har. Här måste han välja vad han vill göra.

Med det sagt så har jag sett videoklippet och det var ett fylletjafs som varade någon sekund. Men det spelar ingen roll. Sitter man i Riksdagen så ska man inte ränna runt på klubbar berusad och tjafsa.
Kan bara instämma i inresonemanget.

Nu vet jag inte exakt vad som hänt på Stureplan, och jag vill inte säga något definitivt innan saken är utredd. Men rent generellt ser jag det som oacceptabelt att en ledamot av ett lands justitieutskott uppträder berusad på stan.
Citera
2016-11-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Islamofoben och SD-riksdagsmannen Kent Ekeroth lyfts nu tills vidare bort från sin plats i justitieutskottet efter den senaste skandalen med ett slagsmål i en krogkö:

Åkesson uppmanar Ekeroth att ta timeout

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23980739.ab

Som ledamot i riksdagens justitieutskott har SD-toppen Kent Ekeroth krävt hårdare tag mot framförallt nyanlända som begår brott. Efter ett bråk vid en Stureplansklubb på onsdagsnatten är Ekeroth själv anmäld för misshandel.

Den brottsmisstanken går inte att kombinera med utskotts-uppdraget, enligt SD-ledaren Jimmie Åkesson. Han uppmanar Ekeroth att ta en paus från arbetet.

– Om man är föremål för en anklagelse oavsett vad som hänt är det så allvarligt att man inte kan agera i justitieutskottet med de frågor som finns där. Det är viktigt att han tar en time out från det här uppdraget tills frågan är utredd, säger Åkesson till TT.

Efter järnrörsaffären tvingades riksdagsmannen Erik Almqvist lämna riksdagen trots att han inte misshandlat någon. Ekeroth klarade sig däremot med en tillfällig "timeout". Nu får Ekeroth en "timeout" igen efter att gravt berusad ha misshandlat en man i en krogkö.

Frågor att diskutera:

1. Räcker det med ännu en "timeout" för att rädda Ekeroth? Eller har det nu blivit en skandal för mycket?

2. Borde inte SD-ledningen sluta dalta med Ekeroth?

3. Hur kommer SD:s anseende att påverkas om Ekeroth återigen klarar sig med en tillfällig "timeout"?

Observera att topic är den inrikespolitiska återverkningarna för Ekeroth och SD av den nya skandalen, inte krogbråket i sig, som diskuteras i ABoK.

Så Aftonbladet och krogvakter hävdar att:

* Han var "otroligt berusad".

* ”Smällen ekade över hela kvarteret”

Tyvärr, men min bs-detektor blir överhettad.
Senast redigerad av borskungen 2016-11-24 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in