2016-11-24, 14:26
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Häcken har inte näst högst lönekostnad i allsvenskan. De har näst starkast ekonomi men de investerar ju inte i truppen.

Jag är inte säker på att Norrköping överpresterar något enormt. Jag är rätt säker på att deras lönekostnad ökade för 2016. Vi talar kanske om två-tre placeringar.

Även om man ökade kostnaderna med 25% så överpresterar man, men det är en helt annan diskussion. Omsättning ger möjlighet till lönekostnad vilket ger möjlighet till en bra trupp, truppen är i slutändan vad en tränare jobbar med. Kvalitén på truppen kan vi bedöma ur fler aspekter än bara vad spelarna tjänar.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, bedöma efter hur stark truppen är räknat i lönekostnad. Det är det jag är inne på. Vad finns det för andra kvantifierbara sätt?

Spelbranschen slår nog det statistiska sambandet mellan lönekostnad och inspelade poäng, vi kan ta den diskussionen i en annan tråd om du önskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nej, man får ju skilja på intäkter och kostnad för elitverksamheten.

Mishimas argument var ekonomi i stort, tillgången till pengar vilket jag bemötte. "Jag pratar om vilken plats de bör ha hamnat på i förhållande till ekonomi. " samt "Mest betydelsefullt för resultatet är hur mycket pengar man har att avlöna och köpa spelare för" Men vi har hamnat rätt off, jag tycker en tränare har en viktig roll Mishima ser en tränares roll som mindre viktig, sen får man tycka vad man vill om det.

I slutändan vinns en liga ungefär hälften av gångerna av laget med högst personalkostnad om man ser till förra året.
2016-11-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Mishimas argument var ekonomi i stort, tillgången till pengar vilket jag bemötte. "Jag pratar om vilken plats de bör ha hamnat på i förhållande till ekonomi. " samt "Mest betydelsefullt för resultatet är hur mycket pengar man har att avlöna och köpa spelare för" Men vi har hamnat rätt off, jag tycker en tränare har en viktig roll Mishima ser en tränares roll som mindre viktig, sen får man tycka vad man vill om det.

I slutändan vinns en liga ungefär hälften av gångerna av laget med högst personalkostnad om man ser till förra året.

aha ok. Ja, organisationen(inklusive huvudtränaren) runt spelartruppen spelar naturligtvis ganska stor roll, för att inta tala om t ex scouter, en duktig scout kan ju göra fynd, och då blir ju panget per krona högre.
2016-11-24, 14:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enligt AB:s Silly Season 16/17 så visar AIK och Göteborg intresse för Sebastian Larsson vars kontrakt går ut efter säsongen.

Verkar vara JL värvning han lär vara allergisk mot yngre spelare.

Han lär ju inte vara billig i drift. Även AFC visar ju intresse.
En Seb Larsson när han var som bäst vore självfallet en förstärkning men det är ingen värvning vi ska ta med vår ekonomi.
Jag blir så oerhört trött på att vi ens ska jaga sådana gubbar, vi måste fan bromsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
aha ok. Ja, organisationen(inklusive huvudtränaren) runt spelartruppen spelar naturligtvis ganska stor roll, för att inta tala om t ex scouter, en duktig scout kan ju göra fynd, och då blir ju panget per krona högre.

Man får ge Olle Sultan en eloge för att han gör ett gott jobb för oss beträffande scouter!
2016-11-24, 15:27
Medlem
trattfans avatar
Vad händer med PaKa? Stannar han? Kommer han orka med A-laget iår?
2016-11-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Vad händer med PaKa? Stannar han? Kommer han orka med A-laget iår?

Det får vi hoppas, han är talangfull, men jag har väl skrivit det rätt många gånger, han behöver bygga lite mer, man kan jämföra med Iniesta, dom är ungefär lika långa och har samma typ av kroppsbyggnad, men Iniesta väger väl iaf 10 kg mer. Sedan är det inte exakt samma typ av spelare, men Paka är tanig.

Han spelade 248 minuter i år verkar det som. Vilket faktiskt gör att hans målsnitt är bättre än i princip alla andra omskrivna unga spelare. Inklusive Alexander Isak.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-11-24 kl. 16:35.
2016-11-24, 16:56
Medlem
anteri17s avatar
Eiswohld till Sirius. Det är en mycket fin värvning.

Bygget tar sig. Eiswold har en skyhög potential med sin klokhet och fantastiska fötter. Diego Montiel har möjlighet att explodera i en bra miljö.

Sirius silly är hittills mycket bra. Två fina spelare har hämtats in - både på free transfer.

Nu väntas det främst på en ytter. Bertilsson är ingen omöjlighet. När någon ytter kommit in finns förhoppningsvis möjlighet att plocka in någon spetsspelare till. En forward kanske.
2016-11-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ja, Danne vill ha egen utstakad övergång tills det att han tar över 2018 om han fixar licens.

Vad är grejen med att han inte "fixar sin licens"? Är killen dålig på att plugga?
2016-11-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Bygget tar sig. Eiswold har en skyhög potential med sin klokhet och fantastiska fötter. Diego Montiel har möjlighet att explodera i en bra miljö.

Sirius silly är hittills mycket bra. Två fina spelare har hämtats in - både på free transfer.

Nu väntas det främst på en ytter. Bertilsson är ingen omöjlighet. När någon ytter kommit in finns förhoppningsvis möjlighet att plocka in någon spetsspelare till. En forward kanske.
Hur går snacket kring Sarfo?
2016-11-24, 17:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Hur går snacket kring Sarfo?
han förlängde väl i våras till 2018 så det blir dyrt att lösa ut honom (iofs är sirius fattiga så. . . ). bäst för honom måste vara att vara given i Sirius en säsong och om ett år sondera terrängen.
2016-11-24, 17:34
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Vad är grejen med att han inte "fixar sin licens"? Är killen dålig på att plugga?

Han har inte blivit antagen förrän nu. Hundratals allsvenska matcher, nästan lika många serie A-matcher och en drös landskamper är inte lika meriterande som att ha varit tränare i mindre klubbar, i SvFF:s värld.
2016-11-24, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Bertilsson är väl klar för Östersund?
2016-11-24, 18:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Han har inte blivit antagen förrän nu. Hundratals allsvenska matcher, nästan lika många serie A-matcher och en drös landskamper är inte lika meriterande som att ha varit tränare i mindre klubbar, i SvFF:s värld.

Har inte varit tillåtet att gå utbildningen för tränarlicensen om du redan har en roll inom fotbollen. I DA:s fall sportchef.

Vilket ju är helt sjukt. Han hade alltså blivit tvungen att ta ett sabbatsår eller liknande. Såvida inte den regeln ändrats nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in