Citat:
Häcken har inte näst högst lönekostnad i allsvenskan. De har näst starkast ekonomi men de investerar ju inte i truppen.
Jag är inte säker på att Norrköping överpresterar något enormt. Jag är rätt säker på att deras lönekostnad ökade för 2016. Vi talar kanske om två-tre placeringar.
Jag är inte säker på att Norrköping överpresterar något enormt. Jag är rätt säker på att deras lönekostnad ökade för 2016. Vi talar kanske om två-tre placeringar.
Även om man ökade kostnaderna med 25% så överpresterar man, men det är en helt annan diskussion. Omsättning ger möjlighet till lönekostnad vilket ger möjlighet till en bra trupp, truppen är i slutändan vad en tränare jobbar med. Kvalitén på truppen kan vi bedöma ur fler aspekter än bara vad spelarna tjänar.
Citat:
Spelbranschen slår nog det statistiska sambandet mellan lönekostnad och inspelade poäng, vi kan ta den diskussionen i en annan tråd om du önskar.
Citat:
Mishimas argument var ekonomi i stort, tillgången till pengar vilket jag bemötte. "Jag pratar om vilken plats de bör ha hamnat på i förhållande till ekonomi. " samt "Mest betydelsefullt för resultatet är hur mycket pengar man har att avlöna och köpa spelare för" Men vi har hamnat rätt off, jag tycker en tränare har en viktig roll Mishima ser en tränares roll som mindre viktig, sen får man tycka vad man vill om det.
I slutändan vinns en liga ungefär hälften av gångerna av laget med högst personalkostnad om man ser till förra året.