2016-11-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Swipar höger på 1 av 30-40 säger en hel del, och vi har redan förstått att ni får så många matchningar att ni inte hinner skriva. Dock så blir det ju lite annorlunda om man som kille skriver med 3 tjejer vilket är hanterbart utan problem men dom tappar intresset eller har inte tid.
Men det är som vanligt som kille ska man bestiga Mount Everest först, jag tror seriöst att många killar mår dåligt pågrund av dessa förutsättningar och Tinder gör det troligtvis ännu värre.
Givetvis får man ju ta det hela för vad det är men jag kan tänka mig att det tar lite hårdare på somliga.
Det skulle vara jäkligt intressant om tjejer fick uppleva hur tungrott det är för 90% av alla killar, det finns en hel del killar som ser ganska bra ut, är smarta och har humor men det flyter inte trots det.
Det är en jävla tur att killar oftast inte har något större bekräftelsebehov och mentalt pallar att gå i sirap annars hade det slutat i katastrof.
Normen är ju trots allt att man ska hitta en partner, och det blir ju uppenbart när folk efter några öl undrar varför man inte har en tjej för du ser ju bra ut, är trevlig, har lite humor och kan hålla igång ett vettigt samtal. Själv tänker man bara ja det är en väldigt bra fråga.
Man känner sig lite som ett ufo som bara glider runt i världen utan att på riktigt vara en del av den, en ganska konstig känsla faktiskt.
Jag har haft svårigheter med att förstå er killar och att ni inte får lika mycket likes som tjejer men när du skriver som du nu gör så får jag en bättre förståelse för situationen.
Citera
2016-11-24, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pemmy
*Jag kollar upp killen. Jag tycker det är tråkigt att skriva så vill flytta det till ett möte så snart som möjligt, alltså, helst samma dag eller inom några dagar. Har killen ett ovanligare namn tar det mig en minut att hitta honom med enbart förnamn, ålder, bostadsort. Ett vanligt namn kan ta lite längre tid, men jag hittar honom. Så jag kollar facebook, googlar allmänt för att se att han inte är ett creep, gift, kriminell, ren nyfikenhet, whatever.
När jag frågar efter telefonnr eller fb har jag det alltså redan. De flesta tjejer jag känner gör samma sak. Så, när en tjej frågar om din fb är det ingen idé att göra profilen privat, hon har redan sett den.

Vad gör du om du inte lyckas kolla upp honom? Eller om du kollar upp honom och hittar något du inte gillar?

Själv är jag väldigt privat av mig och jag använder FB enbart för Tinder (under ett uppenbart felaktigt efternamn dessutom).
Citera
2016-11-24, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pemmy
Okej, tjej här. Tänkte bara skriva lite om hur jag använder appen, eftersom jag ser att det är mycket män här som funderar kring det.
Började använda tinder för några månader sedan. Är ute efter att ha skoj, dvs ligga med killar jag gillar, gärna fler än en gång för det blir bättre för alla (alltså ons är väl godtagbart men föredrar att hitta någon som man träffar fler gånger). Om det blir en riktig relation av det så är det fine with me.
Jag är långt från gymnasieålder och ser väl normal ut? Inte naturligt snygg, men kan fixa till mig. Bra på att fota och photoshop, MEN har valt ut "sanningsenliga" bilder på tinder för att, ja, för jag är fan vuxen. Lätt överviktig.
Har skrivit väldigt kort beskrivning om mitt yrke och ett par intressen.

*Jag matchar typ hundra procent. Vilket jag tycker är jättekonstigt? Som sagt, jag är inte snygg-snygg. Jag har sett mina killkompisar swipa och de swipar inte alla? Eller var det bara när jag var där och kollade, och annars likear de allt?

*jag swipar på 1) snygga killar 2) halvsnygga killar 3) killar som skriver något kul som jag tänker att det kan vara roligt att hänga med, men som jag är ointresserad av att ligga med.
Det behöver vara mer än en bild, alltså, jag vill kunna se ansiktet och kroppen. Men visst, är det världens snyggaste man kan jag svepa höger på en bild. De flesta är inte världens snyggaste bara.
Många killar är JÄTTEFULA, MEN det är enbart för att de inte ens försöker fixa sig lite. Lathet alltså. Så får du ALDRIG matchningar behöver du fixa ditt utseende. Hår och kläder går långt. Precis som för tjejer.

*eftersom jag alltid matchar på de jag swipar höger och jag inte pallar skriva med folk jag inte hinner träffa så sveper jag höger på kanske....1 av 30-40. Om jag tindrar när jag är full blir det 1 av 10.

*Jag vill som sagt ligga MEN jag är också som sagt vuxen och det betyder att mannen ska kunna umgås på ett normalt vettigt sätt. Alltså klara av att ha ett intressant samtal och inte bete sig dåligt mot mig som kvinna. Om jag träffar snubben och han är snygg eller halvsnygg, eller bara inte rentutav ful och sjysst, då ligger vi. Om inte han säger nej (har inte hänt än).
Jag skulle bli avtänd av en "ligg-date", för jag vet ju inte hur killen ser ut på riktigt än eller om han är sjysst. Så för mig skulle det vara dåligt att föreslå ren sexträff. Men helt ok att föreslå något som snabbt kan gå över till hemmasituation, typ drink på baren runt hörnet från lägenheten.

*Jag sveper också på en del som verkar sjyssta att hänga med. Då föreslår jag träffar där vi inte är ensamma, typ "kom och drick öl med mina vänner och mig". Börja inte prata sex med mig då, för jag blir bara avtänd. Jag vet inte om andra tjejer gör samma sak eller om det bara är jag.

*Jag skriver först om jag gillar killen, om jag har tid, om jag kan ses den veckan, om månen står i rätt läge mot Jupiter. Alltså, det är lite random. Men ja, de jag verkligen gillar skriver jag alltid till så fort jag kan. Om det inte är så att jag ändå inte kan ses snart, för jag orkar inte tindernoveller.
Men, jag har några hundra matchningar trots att jag varit kräsen så nej jag skriver inte till alla.

*Om killen skriver bara "hej" blir jag lite otaggad. Vi har matchat, det ÄR hälsningen. Om killen skriver "hej" enbart är det som att säga ingenting, och det är ren lathet. Det är att lägga över jobbet att komma på något kreativt, intressant att säga på mig. Och jag får som sagt alltid match, och många skriver. Har jag tidsbrist svarar jag på de som gör det lätt för mig, dvs de som frågar mig något utom "vad gör du/hur mår du", de som ser till att bidra till att ett samtal kommer igång.
Har sett att många undrar över varför tjejer slutar svara, i mitt fall - tidsbrist (jag är busy busy), killen var inte tillräckligt rolig (jag pratar med fler än jag hinner träffa så då fortsätter jag bara prata med de som är underhållande).

*Jag kollar upp killen. Jag tycker det är tråkigt att skriva så vill flytta det till ett möte så snart som möjligt, alltså, helst samma dag eller inom några dagar. Har killen ett ovanligare namn tar det mig en minut att hitta honom med enbart förnamn, ålder, bostadsort. Ett vanligt namn kan ta lite längre tid, men jag hittar honom. Så jag kollar facebook, googlar allmänt för att se att han inte är ett creep, gift, kriminell, ren nyfikenhet, whatever.
När jag frågar efter telefonnr eller fb har jag det alltså redan. De flesta tjejer jag känner gör samma sak. Så, när en tjej frågar om din fb är det ingen idé att göra profilen privat, hon har redan sett den.

*Tillbaka till beskrivningen, jag skriver info som gör det lätt för en kille att starta samtal med mig, typ "vilken restaurang MÅSTE jag prova i den här staden" "Om vi skulle spendera fem timmar ihop en söndagseftermiddag vad skulle vi göra". När jag ser en kille som gjort samma uppskattar jag det, det visar att man har lite social skills.

Det jag kommer på nu. Jaaa. Jag gillar tinder iallafall. Har träffat mycket kul folk. Fråga om ni undrar något. Berätta vad ni tycker och tänker, vad gör ni annorlunda, lika?

Detta visar hur skevt Tinder är. Tjejer som är tjockisar får matchning med i princip alla killar de swipe:ar höger på (nästan). Jag tycker synd om grabbar i tråden som inte ens får matchning med tjockisar.

Tur att man som kille tillhör den mer lyckligt lottade kategorin dock (swipe:ar dock aldrig höger på tjockisar). Ge inte upp killar. Tjejen häruppe visar hur skevt det faktiskt är ^^
Citera
2016-11-24, 11:30
Medlem
19As avatar
Är det någon kille som möjligtvis har någon teori om varför tjejer, oavsett hur attraktiva de är eller inte är, får match på varenda högerswipe?

Bonusfråga: Är det kvinnornas fel att det är så här?
Citera
2016-11-24, 11:39
Medlem
Angående att det är svårt för killar, ja, tjejer har lättare att få kontakt MEN, det är lika svårt att hitta någon som är ok. Jag är som sagt ute efter att ha en skoj kväll, inte efter en relation, jag är också rätt avslappnad och tycker det är kul med folk som är olika, så jag är inte dömande när det kommer till personlighet, yrke etc, och jag är inte moraliserande mot någon som bara vill ligga.
Men, det går inte att förklara för män hur illa män kan bete sig mot kvinnor. Till vardags alltså, inte som i att de gör något speciellt utan det här är hur de här männen alltid är (mot kvinnor). Jag vill inte bli behandlad som en prinsessa eller uppvaktad eller något, jag vill bara ha någon som beter sig normalt mot mig, och det är så otroligt många män som inte gör det. Så visst kanske det ser ut som att tjejer drunknar i uppmärksamhet men tänk dig att tio tjejer vill ha dig, men nio av dem spottar dig i ansiktet, skulle du känna dig som att du kan välja och vraka då?
Så det låter barnsligt att säga det, men tydligen är det många som behöver höra det: om du vill ha en tjej, bete dig som om hon vore din kompis, allra helst, KÄNN som att hon är en kompis.

Vad jag gör om jag inte hittar någon alt hittar något skumt.
Om jag inte hittar något så träffar jag snubben. Det är mest av vana som jag kollar, för att det är så lätt, och främst för att jag vill se fler bilder och vilken personlighet han har. Kan ju spara en kväll om man ser att det är någon man absolut inte skulle klicka med.
Hittat något skumt har jag inte gjort på någon jag pratat med. En som ljög om sin ålder med tre år, men det var whatever.
Jag har däremot sett killar som varit gifta men som jag inte pratat med än, det går bort direkt.
Citera
2016-11-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19A
Är det någon kille som möjligtvis har någon teori om varför tjejer, oavsett hur attraktiva de är eller inte är, får match på varenda högerswipe?

Bonusfråga: Är det kvinnornas fel att det är så här?
Killar är generellt kåtare (kåtare oftare) än tjejer, så de är mer benägna att sänka sina krav vid swipandet, och därmed swipar på fler i hopp om att "åtminstone få något alls". När då många killar (som rent statistiskt är fler än tjejerna på Tinder från början) swipar på en väldigt stor andel av tjejerna så kommer dessa då dyka upp i tjejerna de likats flöden (Tinders mest grundläggande algoritm) i större utsträckning än de sin inte likat dem.

Det är nog biologin som är att skylla på till störst del, men det är nog de sociala konstruktionerna som gör att fler killar än tjejer är på Tinder från början. Med de social konstruktionerna menar jag så klart att det är mer "accepterat" för en kille att ligga runt, än en tjej, att tjejer hellre ska vara / vill ha ett stadigt förhållande än lösaktiga sådana, i större utsträckning.
Citera
2016-11-24, 13:21
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
När ni får såna unga som matchningar kör ni på ändå fast dom är så unge jag menar dom är ju ändå lagliga över 15 år eller ta in bort dom lika fort igen? Intressant att veta.

Är de 15-16 år så tar jag bort dom direkt, är strax över 20 så 17 kan jag ändå tycka är okej, men då gäller det att dom är snygga. Och om jag känner att dom är mogna tillräckligt. Däremot sällan jag träffar någon 17-åring.
Citera
2016-11-24, 13:24
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
4-5 i veckan hade varit mycket. En i veckan skulle i princip vem som helst hinna med.

Citat:
Ursprungligen postat av Diosa7
Jahaaaa jag trodde att det var flera i veckan!!!!
T om klarar av att träffa någon 1 gång i veckan!

Haha, nä 4-5 i veckan hinner jag inte med. Rekordet är nog 4. Men det var på sommaren, och hade ledigt hela veckan.
Citera
2016-11-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diosa7
Är snart 40, så jag är inte över ännu men det går superfint. Men jag är ju tjej och tydligen så är allt mycket enklare för oss!
I alla dejting sammanhang så har kvinnor stora fördelar...

Du är väl sydamerikanska om jag fattat det rätt ?

Är den många killar säg mellan 40-50 som finns på tinder, och får du många besökare ?
Citera
2016-11-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inbox
I alla dejting sammanhang så har kvinnor stora fördelar...

Du är väl sydamerikanska om jag fattat det rätt ?

Är den många killar säg mellan 40-50 som finns på tinder, och får du många besökare ?

Jag latina från Karibien, tror att mitt åldersspann är övre 30 års till 45.
Jo, jag har många matchningar men jag tar bort några eftersom jag blir stressad och har nu varit dold i flera dagar. Det blir överväldigande.
Finns på HP och där får jag meddelanden från 20-åring till 60-åringar. Jag försöker svara alla men ibland blir det sena svar eftersom man hinner ju inte, dock är jag inte såååå aktiv sökande .
Citera
2016-11-24, 13:38
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
http://venturebeat.com/2016/10/13/tinder-smart-photos/

"Ny" intressant funktion.

Citat:
With Smart Photos, Tinder’s algorithm tests a number of photos to establish which one(s) perform best, and switches the photos around to display those that solicit the most right-swipes. So if that photo of you posing with your cat garners 10 percent more positive responses than the one with you caressing a beer, Tinder will switch the images around.

Hände precis mig. Någon annan som har varit med om detta?
Citera
2016-11-24, 13:40
Medlem
Ni killar typ "gnäller" om att vi tjejer har fler val men det betyder också att vi utsätts för högre risker.
Min dejt från i tisdags har börjat stalka mig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in