2016-11-23, 17:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Är det någon som påstår det?

Initialt var det väl en del i tråden som insinuerat det. Sedan får man väl se vad det fortskrider, vad motivet till mordet bottnar i. Jag tror ju inte de har med hatbrott att göra i sig, möjligtvis att det kan ligga något slags provokation som kanske har grund i att Madelene upofört sig på någgot sätt som kanske har med att göra att hon inte mått något vidare... överdriven generositet för att bli accepterad, återfall i alkoholmissbruk och hon kanske hotar för att få åter pengar som kanske inte tydligt var lån etc.

Som några andra i tråden niterar även jag att en del uttryck från speciellt Betina verkar tyda på någon hätsket eller liknande gentemot Madelene, eller om uttrycken är ett sätt att distansera sig på någit sätt?
Citera
2016-11-23, 17:23
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Undrar vilka svar PO fick fram på sin Google-sökning på "det perfekta mordet". Kan det ha varit att involvera hela sitt kompisgäng, bestående av lågintelligenta skrävlande lodisar som rent logiskt skulle bli de första misstänkta genom sin relation till mordoffret? Efter mordet ska kroppen dumpas på ett sådant sätt att det lätt kan hittas och därefter ska man börja använda offrets bankkort?

Det enda som tycks ha fastnat i hans minne var att dumpa kroppen på en avlägsen plats. Allt annat är ju bara fail. Sitta på lokala haket och skryta om det, för främmande folk.

Förvånansvärt att ingen publicerade det offentligt, typ Facebook.
Citera
2016-11-23, 17:26
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Initialt var det väl en del i tråden som insinuerat det. Sedan får man väl se vad det fortskrider, vad motivet till mordet bottnar i. Jag tror ju inte de har med hatbrott att göra i sig, möjligtvis att det kan ligga något slags provokation som kanske har grund i att Madelene upofört sig på någgot sätt som kanske har med att göra att hon inte mått något vidare... överdriven generositet för att bli accepterad, återfall i alkoholmissbruk och hon kanske hotar för att få åter pengar som kanske inte tydligt var lån etc.

Allt tyder på att Madde ville ha tillbaka sina utlånade pengar, det var besvärligt för de åtalade. De funderade först på att ta sms-lån, men de kom fram till att det vore smidigare "om hon inte fanns".
Citera
2016-11-23, 17:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Men just detta faktum är helt irrelevant för tråden då MD inte tog självmord utan blev mördad.

Folk som mår dåligt brukar ofta inte vara så trevliga. Människor som gjort könsbyte har oftare och mer frekvent allvarligare psykisk ohälsa jämfört med kreti och pleti. Madelene hade gjort könsbyte. Hon umgicks med personer som tydligen på orten är kända för att vara labila med missbrukstendenser.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-23 kl. 17:35.
Citera
2016-11-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Allt tyder på att Madde ville ha tillbaka sina utlånade pengar, det var besvärligt för de åtalade. De funderade först på att ta sms-lån, men de kom fram till att det vore smidigare "om hon inte fanns".
Man funderar vem som styrde över Peo att bli misantrop? Han har bevisligen ånger, inte bara över att han sitter i häktescell utan ångrade mord-handlingen det var tydligt på förhöret.
Hans far orkade vara med men hans mor- inte. En familj i chock.
Citera
2016-11-23, 17:38
Moderator
OYs avatar
Jag har inte läst hela FUP, finns det vittnen som i förhör har berättat att någon ur mördarklanen har vidtalat mordet ute på byn?
Citera
2016-11-23, 17:38
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Nån som vet varför inte rättegången fortsätter torsd och fred? Måste de återhämta sig efter dessa 3 dagar ?

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Det kan vara så enkelt att domaren (eller någon annan nödvändig) har något annat inbokat sen tidigare som inte gick att ändra.

Eh, jag tror inte det har inbokats annat, inte en så omfattande rättegång. Och av just den anledningen så har man pauser, för att allt ska landa hos domare + nämdemän.

Men jag tycker att PO-s förhör var ganska lättsmält - jämfört med Benitas. Han tappade ju ansiktet flera gånger, behövde lämna salen osv. Och mindes inte en hel del, kunde inte svara på rak arm och bla bla.

Men jag tror det är lite svårt för alla att hålla koll på storyn, så många inblandade. Kanske lättare under själva rättegången när de nämns vid förnamn, samt de sitter där och man har ett ansikte på dem. Lite jobbigt att hänga med när det är "20/21/26/29/30/45/46-åringen" (nu glömmer jag några...)
Citera
2016-11-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har inte läst hela FUP, finns det vittnen som i förhör har berättat att någon ur mördarklanen har vidtalat mordet ute på byn?

Jadå, de kommer väl att vittna senare tror jag... en hel drös som är kallade som vittnen om man kollar fuppen
Citera
2016-11-23, 17:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Man funderar vem som styrde över Peo att bli misantrop? Han har bevisligen ånger, inte bara över att han sitter i häktescell utan ångrade mord-handlingen det var tydligt på förhöret.
Hans far orkade vara med men hans mor- inte. En familj i chock.

Precis det jag menar med att det finns många offer i den här händelsen. Föräldrar som förhoppningsvis var lyckliga en gång i tiden när de väntade ett barn som de sannolikt älskade mer än allt annat. Det gick som det gick, usch, det är alltid lika tragiskt varje gång det sker, anhöriga och vänner är också offer.
Citera
2016-11-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Rätt snabbt efter utfört mord så besökte Daniel och Joakim en lokal sylta och där berättade de vad de gjort.
Benita ringde runt till berörda tjejerna, som inte varit med under mördandet ,OCH innan mordet så hade en av tjejerna
uttryckt önskan om att hon ville ha offrets vita mobil, den överlämnades raskt.
Sedan in i lägenheten och så tog man sådant man vill ha.
Citera
2016-11-23, 17:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Jadå, de kommer väl att vittna senare tror jag... en hel drös som är kallade som vittnen om man kollar fuppen
Ah, tack.

Då borde det vara lätt för åklagaren att styrka de gärningsbeskrivningar som handlar om underlåtelse att anmäla mord.
Citera
2016-11-23, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Så gubben dom intervjuade igår är bög alltså ?

Nej, han lärde ju känna Madeleine sent i livet när hon var kvinna redan.

Hon gifte sig väl och fick barn i unga dagar, innan könsbytet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in