Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Naturligtvis är det ställt utom rimligt tvivel att det här rör sig om ett justitiemord. De enda som fortfarande tycks tvivla på detta är ju du själv och möjligen Jovan Rajs.
Några personer till finns det väl ändå som tvivlar? Har du utfört någon sorts publikundersökning så att du har ett statistiskt underlag för din tes om att det bara är två personer som ifrågasätter justitiemordet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag menar att det är orimligt att en sådan extremt subjektiv och ovanlig uppfattning skall tillåtas få ett så stort utrymme i tråden
Du behöver inte älska yttrandefriheten men du bör respektera den, samtidigt så är det svårt att se att det finns någon stor folklig majoritet som engagerar sig i fallet här i tråden med inställningen att det var nog fråga om ett justitiemord? Det är nog heller inte upp till dig att bestämma vad som är orimligt i en debatt, man kan fråga sig om du vill kväsa det fria ordet och allas rätt till en åsikt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Dina tusentals identiska inlägg förhindrar mer intressanta och konstruktiva diskussioner om t.ex. rättssäkerheten i landet, och om hur fallet behandlades i media. Det kväver också effektivt alla försök till mer verklighetsförankrade teorier om vad som egentligen hände med Catrine da Costa.
Nä du, försök inte! Mina teorier om vad som hände Catrine da Costa är betydligt mer verklighetsförankrade och väl underbyggda än de substanslösa spekulationer som grasserat i tråden där vissa skribenter försökt misstänkliggöra personer som Vinof, Robert, Saba och Monika trots en total avsaknad av konkreta bevis för deras inblandning i brottet.
Själva kontentan av din närvaro här kan nog sammanfattas med att det är helt ok att kasta skit på oskyldiga personer som Robert tex men samtidigt så får inte meningsmotståndare lansera fullt sannolika teorier om inblandning från någon av de rätt många kunder som använde sig av Malmskillnadsgatan för att köpa tjänster av de prostituerade?
Mina teorier har dessutom utvecklats det senaste året och jag tror inte längre att det var flera inblandade personer utan att det var nog bara en gärningsman för de flesta sexualmord och prostitutionsmord innefattar bara en GM, när det gäller likstyckning så är det ett enmansjobb i 90% av fallen och det här finns det statistiska belägg för trots din totala ovilja att ta in detta.
Självklart så kan jag förstå ditt ointresse här eftersom du tycks inbilla dig att Eremona var inne på rätt spår med sina märkliga teorier om inblandning från Vinofligan och dess förgreningar. Om du utger dig för att vara seriös så borde du självklart ifrågasätta Eremonas tankar och teorier men detta sker inte och då går det faktiskt att dra slutsatsen att du är inte det minsta intresserad av att ta reda på vad som faktiskt kan ha hänt Catrine da Costa?