Citat:
Det är svårt att skriva något givande när du har sådana enorma problem att ta in inläggen.
Japp, och det hela baserades på vilka länder de i sådana fall skulle samverka med.
Jag är inte officer i Försvarsmakten.
Jag har blivit ifrågasatt av dig, och Sonnenwende. Två totalt faktaresistenta människor utan vidare koll på hur sjöstrid bedrivs.
Självklart. Det är, främst, amerikanska och brittiska övervattensfartyg och ubåtar som man samverkar med i norra delen av Atlanten om man är en NATO-nation som opererar där.
När och var har jag påstått att amerikanska hangarfartygsstridsgrupper opererar oavbrutet i plus 30 knop?
Ja, det är det jag påstått hela tiden, och det är det den norska marinen påstår också. Deras ubåtar är i allt annat än undantagsfall till för att användas i kustnära områden.
Japp, och det hela baserades på vilka länder de i sådana fall skulle samverka med.
Jag är inte officer i Försvarsmakten.
Jag har blivit ifrågasatt av dig, och Sonnenwende. Två totalt faktaresistenta människor utan vidare koll på hur sjöstrid bedrivs.
Självklart. Det är, främst, amerikanska och brittiska övervattensfartyg och ubåtar som man samverkar med i norra delen av Atlanten om man är en NATO-nation som opererar där.
När och var har jag påstått att amerikanska hangarfartygsstridsgrupper opererar oavbrutet i plus 30 knop?
Ja, det är det jag påstått hela tiden, och det är det den norska marinen påstår också. Deras ubåtar är i allt annat än undantagsfall till för att användas i kustnära områden.
Ja men Danmark har sina kustnära områden kring inloppet till Östersjön och Engelska kanalen vilket är ypperliga områden att ha konventionella ubåtar i. Du sågade konventionella ubåtar på det grundlaget att dom inte var brukbara i nordsjön - vilket dom är. Danmark lade ner sitt ubåtsvapen då andra NATO-länder skulle ta den pucken och Danmark satsa på land/flyg/ytstrid och inte ubåtsvapen vilket är ett väldigt dyrt vapenslag som andra t.ex UK fick ta istället. Pengar/rollfördelning styrde, inte användbarhet.
Jag har inte varit resistent mot något förutom ditt skitsnack. DU kan inte ta in fakta. Du förnekar t.ex att Gotland flera gånger fick in träffar på jenkarna vilket ju är helt totalt enormt jävla sjukt bekräftat från alla håll.
Om du inte är flottist kanske du skall ligga lågt då jag till skillnad från dig varit det...
Hybris är inte ett recept för att ha rätt skall du veta.
Motbevisa mig med fakta, inte emojis och skitsnack.