Citat:
Ursprungligen postat av
Marionette
Jo men att du valt att inte äta är ditt personliga val och inget religionen sagt till dig. Dvs kristendomen, sedan finns det självfallet en massa grenar med än det ena och det andra som gör egna tolkningar.
Att jag följer Jesus överhuvudtaget är mitt egna val. Du verkar ha fått för dig att man följer vad en religion kräver, vilket vore en ytlig handlingsbaserad tro och tvärt emot vad bibeln lär oss.
Jesus föddes utan arvsynden som samtliga människor utom honom har fötts med, han syndade inte heller en endaste gång i sitt jordeliv. Det gjorde det möjligt för honom att aldrig dö, men han valde att göra det i mitt och ditt ställe.
Vi har alla syndat och förtjänar att dö, han hade det inte, men eftersom han dog i mitt ställe är priset betalt för mig så länge som jag tar emot honom i mitt liv.
För att förtydliga, jag tror inte på religion, jag tror inte på handlingar. Jag tror däremot på en uppstånden Jesus med vilken jag har en relation. Däremot blir handlingar en konsekvens av att jag vill leva med Jesus.
Att följa Jesus är inte så komplicerat.
Citat:
Matteus 10:32
Den som bekänner mig inför människorna ska också jag bekänna inför min Far i himlen. 33 Men den som förnekar mig inför människorna ska också jag förneka inför min Far i himlen.