2016-11-23, 01:37
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller om någon var bilmålvakt?

Men så speciell är väl inte en cittra cx?

Inte ett unikum men speciell ändå. Den passar bara inte riktigt in i det här sällskapet. Visst, i sunkskick går en CX att få skitbilligt, och chassinumret hör till en Break (kombi) så det är en praktisk bruksbil också, och går man enbart på de parametrarna skulle bilen funka även för WT, men WT har ju så mycket annat att välja på som de tack och lov brukar föredra.
Citera
2016-11-23, 01:45
Medlem
Film från branden i sommarstugan;

http://www.dt.se/dalarna/borlange/fritidshus-overtant-risk-for-spridning
Citera
2016-11-23, 01:53
Medlem
why123s avatar
Nu har jag kollat upp vem som har vårdbidrag. Det är fyra stycken i gänget, de har dessutom aktivitetsersättning eller sjukersättning. Minns jag rätt har samtliga fyra också livränta. Det är Peo, JH, ME och EA. Vårdbidraget är alltså knutet till de själva. Att samtliga fyra är sjuka och dessutom får barn med speciella behov ser jag som uteslutet. Har Peo barn bör det väl rimligtvis vara vuxet med tanke på att han och sambon bodde i en etta.

Bortser vi från de två yngsta (BH och DW som inte har hunnit deklarerat så att det blir synligt i dessa papper) är det en dyster läsning.

Den ende som avviker på ett markant sätt är MH som ligger runt 250k i förvärvsinkomst år efter år. Han skiljer verkligen ut sig.

Sannolikheten att ett gäng bestående av 11 pers har en enda med en normal taxerad förvärvsinkomst måste ses som otroligt.
Citera
2016-11-23, 02:05
Medlem
yessyys avatar
Som redan nämnt så känns Mats H som ser mest normal ut, mest efterbliven. Något är ju uppenbarligen fel när man i hans ålder hänger med dessa WT-idioter. Dock har väl hela gänget blandade åldrar, men han känns så missplacerad. Gillar han ens "gänget"? Han verkar inte fatta någonting.

Hoppas hela detta hjärndöda gäng får ordentliga straff. Ofattbart hur man kan ha så lågt IQ men ändå tro att man är kapabel att begå "det perfekta mordet". Det hänger väl kanske ihop men...

Tyckte också det där med sommarstugebranden lät suspekt.
Citera
2016-11-23, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nu har jag kollat upp vem som har vårdbidrag. Det är fyra stycken i gänget, de har dessutom aktivitetsersättning eller sjukersättning. Minns jag rätt har samtliga fyra också livränta. Det är Peo, JH, ME och EA. Vårdbidraget är alltså knutet till de själva. Att samtliga fyra är sjuka och dessutom får barn med speciella behov ser jag som uteslutet. Har Peo barn bör det väl rimligtvis vara vuxet med tanke på att han och sambon bodde i en etta.

Hur har du kollat upp det?

Menar du verkligen att man kan söka vårdbidrag till sig själv? Jag trodde det var för t.ex. adhd-ungar som ramponerar ens möbler m.m?
Citera
2016-11-23, 02:15
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Bortser vi från de två yngsta (BH och DW som inte har hunnit deklarerat så att det blir synligt i dessa papper) är det en dyster läsning.

Den ende som avviker på ett markant sätt är MH som ligger runt 250k i förvärvsinkomst år efter år. Han skiljer verkligen ut sig.

Sannolikheten att ett gäng bestående av 11 pers har en enda med en normal taxerad förvärvsinkomst måste ses som otroligt.

Var har du kollat upp detta? Sekretessbrott från din sida?

Sekretesslagen:
Citat:
7 kap.
7 §3 Sekretess gäller hos Försäkringskassan, Premiepensionsmyndigheten och domstol i ärende enligt lagstiftningen om allmän försäkring, allmän pension, arbetsskadeförsäkring, handikappersättning och vårdbidrag eller statligt tandvårdsstöd eller om annan jämförbar ekonomisk förmån för enskild, eller om läkarvårdsersättning, ersättning för sjukgymnastik eller särskild sjukförsäkringsavgift, eller om jämställdhetsbonus för uppgift om någons hälsotillstånd eller andra personliga förhållanden, om det kan antas att den som uppgiften rör eller någon honom eller henne närstående lider men om uppgiften röjs. Samma sekretess gäller hos annan myndighet på vilken det ankommer att handlägga ärende enligt lagstiftning som nu har nämnts. I fråga om myndighet som anges i 8 § gäller dock bestämmelserna där.

Sekretess enligt första stycket gäller också i förhållande till en vård- eller behandlingsbehövande själv i fråga om uppgift om hans hälsotillstånd, om det med hänsyn till ändamålet med vården eller behandlingen är av synnerlig vikt att uppgiften inte lämnas till honom.

Sekretess gäller hos myndighet som avses i första stycket för anmälan eller annan utsaga av enskild om någons hälsotillstånd eller andra personliga förhållanden, om det kan antas att fara uppkommer för att den som har gjort anmälan eller avgivit utsagan eller någon honom närstående utsätts för våld eller annat allvarligt men om uppgiften röjs.

Sekretess gäller hos Försäkringskassan även i verksamhet som avser registrering av enskilda för uppgift om enskilds personliga förhållanden som myndigheten erhållit från Migrationsverket, om det kan antas att den enskilde eller någon honom eller henne närstående lider men om uppgiften röjs.
Senast redigerad av Passepartout 2016-11-23 kl. 02:22.
Citera
2016-11-23, 02:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De som sagt att hon var osympatisk är de åtalade samt de åtalades vänner, Madde hade ju bott hos MB och hans förra flickvän redan 2014 men fick inte bo kvar eftersom hon drack alkohol och det skulle inte soc. gilla nu när de skulle ha barn.
MD bodde även hos "flum" vars närmaste vän var en av de åtalade. De osympatiska sidorna fanns säkert men det verkar som dessa gjorts till en sanning efter att det började bli trögt med pengaflödet nu när egen lägenhet där stängda låsta dörrar skulle kunna stoppa tiggerier om pengar till bensin, cigaretter, snabbmat, dricka på krogen eller bara kontanter utan särskilt ändamål.
Vem menar du när du skriver MD? Har rätt bra koll men dubbelkollade i galleriet och hittar inte de initialerna.
Citera
2016-11-23, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tramspuss
Vem menar du när du skriver MD? Har rätt bra koll men dubbelkollade i galleriet och hittar inte de initialerna.

Madeleine Delbom? Även känd som brottsoffret i denna tråd?
Citera
2016-11-23, 02:18
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramspuss

Madde.
Citera
2016-11-23, 02:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hon hade bytt kön så i lagens mening fullvärdig kvinna, sedan förminskar ni längden, hon var 175cm så inte så kortväxt, men ser tanig och smal ut. Total kontrast till tjejerna i gänget både vad gäller kläd-stil och utseende.
Hennes ex-man verkade mycket ledsen. En bra beskrivning av henne i programmet ikväll.
Nyanserad beskrivning av en annorlunda människa.
Håller med om vad du skriver men har för mig att läkaren som obducerade henne skrev att hon var 165? Kan ha fel dock...
Citera
2016-11-23, 02:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Madeleine Delbom? Även känd som brottsoffret i denna tråd?
Haha jag tänkte inte ens på henne eftersom de flesta benämner henne som Madde
Citera
2016-11-23, 02:51
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Hur har du kollat upp det?

Menar du verkligen att man kan söka vårdbidrag till sig själv? Jag trodde det var för t.ex. adhd-ungar som ramponerar ens möbler m.m?

Du är inte den ende som är förvånad! Jag googlade på aktivitetsersättning och vårdbidrag och fick då fram att det är möjligt att få, åtminstone som jag uppfattade det. Däremot är vi helt eniga jag trodde inte heller att man kunde få det.

Jag kan inte dra någon annan slutsats när det står att vederbörande har aktivitetsersättning, vårdbidrag och livränta.
Senast redigerad av why123 2016-11-23 kl. 02:56. Anledning: .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in