Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-22, 23:29
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det ingår för tusan inte i en presidents uppgift att curla in familjemedlemmar till att bli presidenter, Trump bör rimligtvis ha viktigare saker för sig.
Herregud.

Ingår det i en presidents uppgift att som Obama åka land och rike runt i Air Force One (som kostar 200.000 dollar per timma det flyger) för att kampanja för Hillary när det är skattebetalarnas pengar som bekostar kalaset?

Vart är kritiken mot Obama ifrån MSM?

Vi måste komma ihåg att Trump inte officiellt är President ännu utan enbart President Elect. Därav så spelar det ingen roll om han använder sig av sina barn som rådgivare när han skall forma sin stab för att få bra människor som de anser att han kan förlita sig på.
2016-11-22, 23:30
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Det ingår för tusan inte i en presidents uppgift att curla in familjemedlemmar till att bli presidenter, Trump bör rimligtvis ha viktigare saker för sig.
Herregud.

Pilothockey verkar förvirra USA:s president med någon åldrande firmaägare som groomar favoritbarnet till att ta över en dag. "Klart dottern ska kunna vara med och se hur det går till". Please...
2016-11-22, 23:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Hillary?

Säga vad man vill men så är livet, Trump är inget undantag, eller något nytt.

Hillary fick arbetsuppgifter men ej ministerpost. Hon hade en adekvat utbildning och meritförteckning för de uppgifter hon ålades.
Hade Clinton istället skitit i att ge henne uppdrag men sagt att han tränar henne för presidentskapet på fritiden så hade man reagerat.

Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Ingår det i en presidents uppgift att som Obama åka land och rike runt i Air Force One (som kostar 200.000 dollar per timma det flyger) för att kampanja för Hillary när det är skattebetalarnas pengar som bekostar kalaset?

Vart är kritiken mot Obama ifrån MSM?

Vi måste komma ihåg att Trump inte officiellt är President ännu utan enbart President Elect. Därav så spelar det ingen roll om han använder sig av sina barn som rådgivare när han skall forma sin stab för att få bra människor som de anser att han kan förlita sig på.

Han får gärna ta med hela klanen om han vill för mig, men inte för att nån ska drillas i presidentskap. Det är en felaktig anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Pilothockey verkar förvirra USA:s president med någon åldrande firmaägare som groomar favoritbarnet till att ta över en dag. "Klart dottern ska kunna vara med och se hur det går till". Please...

Möjligt, i viket fall håller inte den som anledning till att ta med dottra. Nu tror jag iofs inte att det var tanken, så jävla dum kan inte Trump vara?
Senast redigerad av Dofterna 2016-11-22 kl. 23:52.
2016-11-22, 23:47
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Möjligt, i viket fall håller inte den som anledning till att ta med dottra. Nu tror jag iofs inte att det var tanke, så jävla dum kan inte Trump var?

Jag tror inte man ska ta så hårt vad han säger nej, det är liksom hela poängen från början till slut.

Det vore trevligt om folk (och här ingår det mesta av media) kunde få någon slags realistisk bild av Trump.
Vi får väl hoppas att fler kommer till insikt, men det är dit man börjar komma kanske, efter chocken som dessa hade.
Senast redigerad av Tarstan 2016-11-22 kl. 23:51.
2016-11-22, 23:49
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Hillary fick arbetsuppgifter men ej ministerpost. Hon hade en adekvat utbildning och meritförteckning för de uppgifter hon ålades.
Hade Clinton istället skitit i att ge henne uppdrag men sagt att han tränar henne för presidentskapet på fritiden så hade man reagerat.

Han får gärna ta med hela klanen om han vill för mig, men inte för att nån ska drillas i presidentskap. Det är en felaktig anledning.

Möjligt, i viket fall håller inte den som anledning till att ta med dottra. Nu tror jag iofs inte att det var tanke, så jävla dum kan inte Trump var?

Att hon som företagsledare sitter med och knyter kontakter när det enbart är ett vänskapsbyggarmöte anser jag inte konstigare än att Löfven hade med sig en representant från Bofors ner när han besökte Saudiarabien.

Nu är förvisso den affären kontroversiell pga saudis inblandning i terrorism och diktatorskap men det finns ju flera andra exempel där andra svenska bolag möter världsledare runtom i världen. Inget konstigt egentligen. Sedan att hon råkar vara president elects dotter är egentligen irrelevant. Hon är där i rollen som rådgivare samt för att knyta personliga band med statsledare, hon är inte där i rollen som dotter först och främst.

Ni gör det till en alldeles för stor grej gubbar! Han är inte President än utan enbart President Elect.
2016-11-22, 23:59
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Att hon som företagsledare sitter med och knyter kontakter när det enbart är ett vänskapsbyggarmöte anser jag inte konstigare än att Löfven hade med sig en representant från Bofors ner när han besökte Saudiarabien.

Nu är förvisso den affären kontroversiell pga saudis inblandning i terrorism och diktatorskap men det finns ju flera andra exempel där andra svenska bolag möter världsledare runtom i världen. Inget konstigt egentligen. Sedan att hon råkar vara president elects dotter är egentligen irrelevant. Hon är där i rollen som rådgivare samt för att knyta personliga band med statsledare, hon är inte där i rollen som dotter först och främst.

Ni gör det till en alldeles för stor grej gubbar! Han är inte President än utan enbart President Elect.

Trump kan ju för tusan inte hjälpa en företagsledare att knyta kontakter med andra länder om företagsledaren är en familjemedlem. Det förstår du väl?
Antingen följer dottern med som dotter eller som anställd inom staben men inte som en företagsledare som ska knyta kontakter, det är out of the question.
Det förstår du också?
2016-11-23, 00:03
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det stiftades en lag just med anledning av detta som säger att kongressen måste ge dispens om presidenten vill utse närstående till ministrar.

Tack, det var intressant och det kände jag inte till. Jag håller f ö med den lagens författare. Men eftersom kongressen ändå måste godkänna ministrarna borde den väl vara tandlös.

Off-topic: Sverige har väl i vanlig ordning inga regler. Eller? Göran kunde ju utan problem ge sin Anitra en position som GD.
2016-11-23, 00:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Tack, det var intressant och det kände jag inte till. Jag håller f ö med den lagens författare. Men eftersom kongressen ändå måste godkänna ministrarna borde den väl vara tandlös.

Senaten måste godkänna ministrar. Men för dispens från reglerna måste även representanthuset ge sitt godkännande, vilket gör det hela krångligare. Det senare gäller för övrigt också om Trump vill utse Mattis till försvarsminister, då han varit militär tills ganska nyligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Off-topic: Sverige har väl i vanlig ordning inga regler. Eller? Göran kunde ju utan problem ge sin Anitra en position som GD.

Jag tror att de svenska jävsreglerna gäller även för statsråd. Vet inte hur det gick till i det fallet. Ganske fick GP gå ut i korridoren.
2016-11-23, 00:16
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Trump kan ju för tusan inte hjälpa en företagsledare att knyta kontakter med andra länder om företagsledaren är en familjemedlem. Det förstår du väl?
Antingen följer dottern med som dotter eller som anställd inom staben men inte som en företagsledare som ska knyta kontakter, det är out of the question.
Det förstår du också?

Hon är inte där i rollen som familjemedlem. Hon är där i rollen som närmste rådgivare samt företagsledare.

Du läser inte vad jag skriver.

Återigen. Trump är inte President ännu. Mötet hon satt med på med Japans Premiärminister var enbart ett bekantskapsmöte för att Japan vill ha goda relationer med USA. Så det är skitsamma vem som var på mötet. Spelar ingen roll om det var Ivanka eller så mycket som Whoppi Fucking Goldberg.

Det blir andra bullar när han officiellt är insvuren som President!
2016-11-23, 00:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Hon är inte där i rollen som familjemedlem. Hon är där i rollen som närmste rådgivare samt företagsledare.

Du läser inte vad jag skriver.

Återigen. Trump är inte President ännu. Mötet hon satt med på med Japans Premiärminister var enbart ett bekantskapsmöte för att Japan vill ha goda relationer med USA. Så det är skitsamma vem som var på mötet. Spelar ingen roll om det var Ivanka eller så mycket som Whoppi Fucking Goldberg.

Det blir andra bullar när han officiellt är insvuren som President!

Det var du som skrev:
Citat:
Senast redigerad av Dofterna 2016-11-23 kl. 00:48.
2016-11-23, 01:02
Medlem
Han har alltså haft med sig Ivanka på ett möte?
So what, allt som är bra för henne är bra för mig.

Eller ska ni låta denna varelse komma mellan er och att Make america great again?
Bild länk
Senast redigerad av Radiopsykologen 2016-11-23 kl. 01:05.
2016-11-23, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Så jobbar alla diktatorer. Family first. De enda han verkligen kan lita på. Han kläddesignande dotter var tex närvarande vid mötet med Japanska ledare här om dagen av oklar anledning.

Det är därför det ska bli spännande att följa hans utveckling av paranoia. Som diktatorer som kan lita på väldigt få alltid utvecklar. I den tråd jag startat om hans twittrande kan man nog följa den gången.

När han har lett företag så är han bossen och han kan göra sig av med vem han vill. Nu blir det svårare och vi har ju sett hur han reagerar på en gammal miss U får honom att ta åt sig som ett läskpapper. Och det hela kommer att bli väldigt rörigt men i twittertråden så hoppas jag att fler lägger in hans twitter så att man lättöverskådligt kan följa han personlighetsförändring.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in