2016-11-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Thomas Schaaf

Nationality: Germany Germany
ø term as coach: 4,50 Years
Points per match as manager: 1,61
Success rate as coach: 46,9 % Wins
20,7 % Draw
32,5 % Losses
Preferred formation: 4-4-2 double 6

Vad tror ni om Schaaf som tränare i MFF?
Vad menas med double 6?

Har det ryktats om honom?
2016-11-21, 22:25
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Du har såklart bättre koll på era spelare än vad jag har men jag är övertygad om att Larsson tagit en startplats hos er. Hyséns begränsade speltid antar jag beror på till stor del på skador och den spelartypen i den åldern går det snabbt utför. Boman är egentligen en perfekt bänkspelare för en toppklubb, hyfsad på det mesta men med ett par spetsegenskaper som är väldigt tacksam att kasta in om man vill förändra matchbilden och inte gör bort sig som startspelare om någon ur den ordinarie duon saknas. Rent kvalitativt vore han bra för er men det är kanske inte rätt spelartyp, inte den position ni mest akut behöver förstärka och antagligen är han för dyr för er smak. Jag tror fortsatt att AIK är mest troligt inom Sverige.
Är ganska övertygad om att det inte bara är skador som har gjort att Hysén inte har spelat mer. Känslan är att det är nånting mellan honom och Lennartsson som inte riktigt stämmer...
2016-11-22, 05:41
Medlem
Update:

Ingen Carlgren i AIK 2017.
AIK förhandlar med Johnny Placide om ett kontrakt på 2 år med option på ytterligare ett år.
2016-11-22, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Thomas Schaaf

Nationality: Germany Germany
ø term as coach: 4,50 Years
Points per match as manager: 1,61
Success rate as coach: 46,9 % Wins
20,7 % Draw
32,5 % Losses
Preferred formation: 4-4-2 double 6

Vad tror ni om Schaaf som tränare i MFF?
Vad menas med double 6?
Varje position har sitt nummer, i Svensk fotboll är det dock vanligast att det pratas om 9or och 10or.

Vet att MP snackade lite om 6a vs 8a i positionsspel, men kommer inte ihåg om det var klipp eller artikel eller från viasats studio. Borde finnas på internet om man ids googla.
2016-11-22, 11:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _MrPink
Har det ryktats om honom?

Inte direkt. På vissa sajter och bland folk i Malmö.
2016-11-22, 11:12
Medlem
Gefles poängkung Johan Bertilsson verkar gå till ÖFK. Ge honom 4 månader med Potter och han är bättre än Alex Dyer.
2016-11-22, 11:37
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gzola
Gefles poängkung Johan Bertilsson verkar gå till ÖFK. Ge honom 4 månader med Potter och han är bättre än Alex Dyer.

Bra fynd av öfk, underskattad spelare. Förvånad att ingen "större" klubb knep honom.

Stannar Lantto i Gefle? Bellander?
2016-11-22, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Bra fynd av öfk, underskattad spelare. Förvånad att ingen "större" klubb knep honom.

Bellander är aik intresserade av.
2016-11-22, 12:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gzola
klok värvning. ville ha honom inför säsongen i bajen. trodde dock att han skulle gå till norge som det spekulerats kring.
2016-11-22, 14:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Jesper Karlsson nära Ellos

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-falkenbergs-jattetalang-nara-elfsborg-en-okej-gissning/

Rimligt att gå till Ellos med tanke på hans frisyr.
2016-11-22, 14:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Du har såklart bättre koll på era spelare än vad jag har men jag är övertygad om att Larsson tagit en startplats hos er. Hyséns begränsade speltid antar jag beror på till stor del på skador och den spelartypen i den åldern går det snabbt utför. Boman är egentligen en perfekt bänkspelare för en toppklubb, hyfsad på det mesta men med ett par spetsegenskaper som är väldigt tacksam att kasta in om man vill förändra matchbilden och inte gör bort sig som startspelare om någon ur den ordinarie duon saknas. Rent kvalitativt vore han bra för er men det är kanske inte rätt spelartyp, inte den position ni mest akut behöver förstärka och antagligen är han för dyr för er smak. Jag tror fortsatt att AIK är mest troligt inom Sverige.

Tobbe var skadad i våras/sleten i somras men har varit fit från sensommaren men inte fått spela trots att han levererat. Det har skurit sig nånstans med JL där även om dom förnekar det frekvent.

Larsson hade INTE tagit en startplats (iaf inte på kvalitéer han visat såhär långt om man inte spelat honom bara för att). Elias är given och iom att Tobbe inte får spela är Boman lika gjuten.
Man skall också komma ihåg att Jordan är ung, det fungerar inte i ett JL-tränat lag.

Vi behöver ingen fjärdeforward med den inköpskostnaden och lönen. Skulle sedan, mot förmodan, Rieks stanna kommer JL fortsätta envisas med att ha honom forwardsalternativ med.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax

Har inte Lantto gått ner sig rätt mycket de senaste åren? Vem skulle han gå till?
2016-11-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jesper Karlsson nära Ellos

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-falkenbergs-jattetalang-nara-elfsborg-en-okej-gissning/

Rimligt att gå till Ellos med tanke på hans frisyr.

Kul att han verkar ha dugliga alternativ iaf. Kan bli ett viktigt kliv för honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in