2016-11-22, 10:38
Medlem
Är det vanligt att samtliga åtalade finns med i rättssalen samtidigt på en rättegång? Skulle nog tro att vissa av dem skulle prata betydligt mer om inte de andra i gänget satt och lyssnade!
Citera
2016-11-22, 10:41
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Vet inte om mobiler och dylikt får vara på när man går in i rättsalen..
Jaha, jag trodde bara att man inte fick filma och/eller fotografera.
Citera
2016-11-22, 10:42
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Ljudklipp från förhöret av B*nita.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565846

Tack för länken.
Fyfan vad kusligt jag går på en kurs där en kvinna började här om dagen och hon är snuskigt lik Benita både till Utseende och rösten.
Citera
2016-11-22, 10:42
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Är det vanligt att samtliga åtalade finns med i rättssalen samtidigt på en rättegång? Skulle nog tro att vissa av dem skulle prata betydligt mer om inte de andra i gänget satt och lyssnade!
Ja, det är snarare ovanligt att dom inte ska sitta med, rättegången handlar ju om dom. Vissa vittnesmål från icke involverade kan få den tilltalade att placeras i ett angränsande rum med medhörning.
Citera
2016-11-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Ja, det är snarare ovanligt att dom inte ska sitta med, rättegången handlar ju om dom. Vissa vittnesmål från icke involverade kan få den tilltalade att placeras i ett angränsande rum med medhörning.

Tack för svar! Det känns iallafall som att sanningen skulle komma fram bättre om de var i rättsalen en och en istället.
Citera
2016-11-22, 10:49
Medlem
Receptkorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Det hade ju varit asbra med lite inspelningar från rättssalen under förhören! Jag har ju läst mycket i FUP, men det ger en helt annan dimension om man får en riktig röst att lyssna på

Du kan alltid beställa ljudupptagning från Falu tingsrätt. Jag frågade tidigare och dom tar 120 kr per dag, en cd-skiva. Vaktmästaren visste inte hur många skivor det skulle bli sammanlagt för hela rättegången så det kan nog vara värt att vänta tills rättegången är avslutad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Mmm håller med, och OM det nu hade varit så, då är det ju väldigt udda att ingen försökte stoppa spektaklet.
Ja helt otroligt hur hela 11 st idioter kan ha hamnat på samma ställe och inte en endaste en tänkte på att göra det enda rätta?? Hon fortsätter i förhöret med att alla andra har pratat med varandra om att göra sig av med kvinnan, gänget har alltså pratat med varandra men inte med Benita ? Verkar ju inte så sannolikt!
Citera
Medlem
PrincessDaisys avatar
Finns det skrivet nånstans om det finns målsägande på rättegången?
Citera
2016-11-22, 10:51
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy

Målsägandebiträdet pratade ju igår, men de sa aldrig nåt om något av barnen är närvarande.
Citera
2016-11-22, 10:52
Medlem
Beaver14s avatar
Kort ljudupptagning från rätten med Benita
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565846
Citera
2016-11-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=161&grupp=23106&artikel=6 565846

//ox
Citera
2016-11-22, 10:58
Medlem
Doctors avatar
Där såg vi nog B*nita säkra sin morddom på två meningar.

"Jag ser att snaran fastnar. Jag och (24-åringen) drar ner snaran över kvinnans hals, berättar den 20-åriga kvinnan och blir sedan tyst. Tittar ner i bordet."

"Hon höll den 24-årige mannen i handen framför offret, säger hon. De satt på varsin sida om offret, i baksätet på bilen. Hon får frågan om det var för att hålla fast offret, men säger nej."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in