2016-11-21, 08:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Idéen kanske redan lyfts i tråden men efter helgens sorgliga spektakel imför Helsingborg så är det ju något av en drömchans för AIK: säljer AIK Isak i vinter för obehagligt mycket pengar så finns ju det en klockren ersättare i Jordan Larsson. Ponera följande:

- Heif är i ekonomisk kris och kommer behöva genomgå ett stålbad, flertalet spelare lär lämna. Klubben sitter i en urusel förhandlingssits.
- AIK kommer utan problem att ha råd
- Larsson hade aldrig hängt med ner i Superettan förvisso men efter Heif-busarnas idioti så finns det nog inga problem heller för Larsson att gå till en annan allsvensk klubb. Han är redan hatad, även om det inte är av majoriteten så av den våldsamma, högljudda minoriteten.
- Larsson kan nog sticka utomlands, men han har svalnat rätt rejält ändå och det blir nog svårt kanske att få Feyenoord/Celtic-övergången redan i vinter.
- Ett par år i en bättre allsvensk klubb tror jag vore det absolut bästa för hans utveckling.
- Det finns vidareförsäljningspotential (både för AIK och Heif)
- Det finns ingen bättre ersättare till Isak med den här potentialen i Sverige.

Ingen revolutionerande tanke men jag hoppas att resonemanget lyder så inom AIK.

Jag tror nog att flera klubbar kommer att göra ett försök, men jag är tveksam till att han vill spela i en annan allsvensk klubb än Helsingborg. Kommer att bli ett holländskt mittenlag istället.
2016-11-21, 08:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror nog att flera klubbar kommer att göra ett försök, men jag är tveksam till att han vill spela i en annan allsvensk klubb än Helsingborg. Kommer att bli ett holländskt mittenlag istället.
Holland, Skottland eller Danmark är mina tips. Trotsallt är han och familjen såpass förknippad med Helsingborg att han nog inte vill eller kan ta nån risk i någon annan svensk klubb. Definitivt inte i någon stockholmsklubb heller. Dom är rätt less på media överlag tror jag. Henke har nog rätt stort inflytande vad dom än säger.
2016-11-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nja, Eero presterade 8 mål i allsvenskan och bräcker faktiskt Obasi sett till minuter per mål med 119 mot 121.
Så han gör rätt för sig, Avdic vill man ju hemskt gärna bli av med men det kanske lossnar nästa år.

Svårt att veta vad som händer med Isak och Obasi men oavsett så behöver nog arsenalen utökas med ett djupledshot.

Ordet kanske är det viktiga här. AIK och Avdic har inte råd det nu. Han fick ordentligt med chanser i år men var riktigt ovän med bollen. Ersättare behövs samtidigt som man ger Avduc speltid under försäsongen. Levererar han inte där får man se omhan inte kan lånas ut eller säljas. AIK är inte Åtorps IF där man kan få ett par tre år på sig att visa vad man går för!
2016-11-21, 10:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Boman är en hyfsad spelare men ingen stjärna direkt och Hyséns utförsbacke ser brant ut. Jag tror nog att Jordan hade tagit en tröja hos er men om ni har råd eller om det är värt pengarna är en annan fråga. Jag hade gissat på AIK om han stannar inom Sverige men det finns nog en rad holländska och skotska skitklubbar som är villiga att chansa på honom.

Boman var vår viktigaste forward fram till skadan iår så når han den nivån igen är han ju gjuten med Elias på topp kommande säsong. En murbräcka och en som springer två maratonlopp per halvlek och dessutom petar in en del bollar.
Tobbe vann skytteligan hos oss, måste haft en ruskig "Mål/Speltid"-statistik?
Det är bakom dessa tre vi behöver någon. Det är inte en relativt dyr Jordan Larsson utan en junis.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jo, han är fast förankrad här på framsidan, ... tränar tjejerna i Kopparbergs Bryggeri/Göteborg FC, men om man skulle vilja, och han hade känt för det borde det väl gå att lösa.

Brasklapp då han väl i princip agerat assisterande både i DIF och Blåvitt, vet ej hur fördelningen var exakt när han tränade Blåvitt, men Jonas O var väl så att säga head coach. Svårt att klå hans track record dock. En vinnare.

Rehn och Olsson hade delat ansvar 07-10 med Teddy Olausson som backup, sedan förpassades Rehn till en mer assisterande roll under Jonas. Det var klart att Rehn inte var nöjd med det och Jonas var det och året efter sket det sig kopiöst varvid man bytte mot Stahre.

Rehn var ju nära att få kicken från ciderföretaget men har fått stanna kvar "på nåder", han har ju dock etablerat sig rejält i Götet nu så frågan är om han inte väljer att stanna här resten av karriären/livet. Han har ju trots allt bott här längre i vuxen ålder än annorstädes.
2016-11-21, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Boman var vår viktigaste forward fram till skadan iår så når han den nivån igen är han ju gjuten med Elias på topp kommande säsong. En murbräcka och en som springer två maratonlopp per halvlek och dessutom petar in en del bollar.
Tobbe vann skytteligan hos oss, måste haft en ruskig "Mål/Speltid"-statistik?
Det är bakom dessa tre vi behöver någon. Det är inte en relativt dyr Jordan Larsson utan en junis.
Du har såklart bättre koll på era spelare än vad jag har men jag är övertygad om att Larsson tagit en startplats hos er. Hyséns begränsade speltid antar jag beror på till stor del på skador och den spelartypen i den åldern går det snabbt utför. Boman är egentligen en perfekt bänkspelare för en toppklubb, hyfsad på det mesta men med ett par spetsegenskaper som är väldigt tacksam att kasta in om man vill förändra matchbilden och inte gör bort sig som startspelare om någon ur den ordinarie duon saknas. Rent kvalitativt vore han bra för er men det är kanske inte rätt spelartyp, inte den position ni mest akut behöver förstärka och antagligen är han för dyr för er smak. Jag tror fortsatt att AIK är mest troligt inom Sverige.
2016-11-21, 12:23
Avslutad
Emil Ballander på provspel hos AIK. Såg hans inhopp mot MFF och där imponerande han på mig. Bra, teknik, bra skott. Spännande spelare helt klart.
2016-11-21, 13:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Philip Haglund snackar med Bajen och en del andra klubbar. Tror att han och Sarfo skulle vara ett rätt bra centralt mittfält för Sirius. AFC City United Väsby Eskilstuna kan jag tänka mig är intressant eftersom han då kan pendla och fortsätta arbeta med Veckopengen i Sthlm.
2016-11-21, 15:51
Medlem
bagarn29s avatar
Thomas Schaaf

Nationality: Germany Germany
ø term as coach: 4,50 Years
Points per match as manager: 1,61
Success rate as coach: 46,9 % Wins
20,7 % Draw
32,5 % Losses
Preferred formation: 4-4-2 double 6

Vad tror ni om Schaaf som tränare i MFF?
Vad menas med double 6?
2016-11-21, 15:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Thomas Schaaf

Nationality: Germany Germany
ø term as coach: 4,50 Years
Points per match as manager: 1,61
Success rate as coach: 46,9 % Wins
20,7 % Draw
32,5 % Losses
Preferred formation: 4-4-2 double 6

Vad tror ni om Schaaf som tränare i MFF?
Vad menas med double 6?

En sexa i Tyskland är en sittande/djupt liggande mittfältare. Dubbeldsexor är en ganska gångbar/vanlig taktik i Tyskland med 2 sittande liknande mittfältare.

Det som Dortmund spelade med Bender/Gundogan brukar kallas dubbelsexor. Dvs bakom en front fyra så spelade Dortmund med två stycken spelare som klassiskt kallas för en "sexa". Kommer från numret sex som ofta getts till typiska centrala mittfältare.
2016-11-21, 20:10
Medlem
321js avatar
Kommer Henke att emigrera till Skottand nu?
2016-11-21, 20:28
Avslutad
Djurgården lär väl värva Jordan Larsson om de vill vinna mot AIK
2016-11-21, 21:06
Medlem
"Hammarby är på väg att värva en ny tränare,
Enligt danska uppgifter så betalar man omkring en miljon kronor för att köpa loss Jakob Michelsen, 36, från Sønderjyske." /Lühr på Expressen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in