2016-11-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är ett lag i SE, Värnamo men inte säker. Har väl pågått tester sedan -13.

De ligger väl ungefär mittemellan plast och gräs i kostnad. Det är kanske det som gör att kommunerna tvekar. Jag vet inte hur ofta man måste byta hybrid men gräs är väl ca vart 3:e år.
Det jag var ute efter - att hybrid snarare är ett alternativ till naturgräs, än till plastgräs om du "jobbar" i beige kommunalkostym.

Så länge klubbarna sitter i knät på kommunerna så blir nog plast första alternativt. Tele 2 hat plast trots att två relativt säkra publiklag spelar där.

För övrigt tycker jag att man verkligen har fått till gräset på nationalarenan.
Citera
2016-11-20, 21:54
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
https://www.thesun.co.uk/sport/football/2224648/henrik-larssons-son-attacked-by-masked-hooligans-after-helsingborg-relegated-for-first-time-in-23-ye ars/

Henke vilken tränare
Märkligt att svensk media klippt bort scenerna där Henke hetsar publiken, det är den delen engelsk media fokuserar på.
Citera
2016-11-20, 22:17
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Äh; det är som det är, som Henke brukar säga.
Talanger som skeppats iväg: Elias Andersson, Anton Kinnander.
Piss som tagits in: Cristensen (RIP) Mårtensson (RIP) Atakora (rip) osv osv

Skrämmande om HIF inte sparkar Henke, då är det kris på riktigt.

Näväl ny tränar och Darijan Bojanic som spelfördelare och lagkapten så joggar vi igenom superettan Om vi inte konkar längs vägen

Kinnander som spelar i Eskilsminne är en talang?
Citera
2016-11-20, 22:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Så då slipper man Helsingborg nästa år, skulle jag aldrig trott på inför säsongen och det är väl bara å konstatera att Henke är allsvenskans sämsta tränare. Hur många spelare kan man vänta sig lämnar till nästa säsong?

Såg ju bra ut en lång tid i dagens match, kan knappt tänka mig vilket jävla antiklimax det måste ha varit när man tar ledningen i matchminut 82 och bara tio minuter senare ligger man under.
Citera
2016-11-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Kinnander som spelar i Eskilsminne är en talang?

Ja & Jonathan som hoppade in som mittback med bravur spelade i 4an för ett tag sedan: so what?
Citera
2016-11-20, 22:37
Medlem
Till Allsvenskan 2017 blir det första gången sedan 1991 som endast ett skånskt lag deltar i allsvenskan. Nu är det också bara Elfsborg och IFK Göteborg kvar av de allsvenska lagen som aldrig spelat superettanfotboll.
Citera
2016-11-21, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Till Allsvenskan 2017 blir det första gången sedan 1991 som endast ett skånskt lag deltar i allsvenskan. Nu är det också bara Elfsborg och IFK Göteborg kvar av de allsvenska lagen som aldrig spelat superettanfotboll.

Nu ska vi vara optimistiska! Forsätter ifk vara ifk så leder ekonomin ner dem i superettan snart!
Citera
2016-11-21, 00:36
Medlem
Signaturums avatar
Frågan är ju hur HIF ska kunna klara ekonomin ens utan pengarna allsvenskan ger om dom inte ens kan köpa ut Henke.
Enormt tråkiga scener f.ö, känns lite som det var en planerad aktion med tanke på att ingen direkt stoppade huliganerna.
Maskerade män som uppför sig ilsket efter en enormt dålig säsong borde aldrig kunna få komma nära spelarna på det viset.
Citera
2016-11-21, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Frågan är ju hur HIF ska kunna klara ekonomin ens utan pengarna allsvenskan ger om dom inte ens kan köpa ut Henke.
Enormt tråkiga scener f.ö, känns lite som det var en planerad aktion med tanke på att ingen direkt stoppade huliganerna.
Maskerade män som uppför sig ilsket efter en enormt dålig säsong borde aldrig kunna få komma nära spelarna på det viset.

Att det just är Jordan Larsson som råkar ut för det gör det hela lite obegripligt, jag hade haft mer överseende med det om det handlat om en dyr legoknekt utan klubbkänsla, typ Mange Eriksson. Jordan har varit i klubben sedans han var 17, det var liksom inte så mycket snack om vart han skulle hamna efter Högaborg, det är i princip som att ge sig på en egen talang, typ Svanberg, Isak, Paka etc, han har heller inte varit urusel.
Citera
2016-11-21, 01:17
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Att det just är Jordan Larsson som råkar ut för det gör det hela lite obegripligt, jag hade haft mer överseende med det om det handlat om en dyr legoknekt utan klubbkänsla, typ Mange Eriksson. Jordan har varit i klubben sedans han var 17, det var liksom inte så mycket snack om vart han skulle hamna efter Högaborg, det är i princip som att ge sig på en egen talang, typ Svanberg, Isak, Paka etc, han har heller inte varit urusel.

Jordan har väl varit en av dom bättre denna säsong för HEIF, t.om?
Nä, som du säger - det hela är konstigt. Att dessutom ge sig på en av dom yngre (yngste?) spelaren gör det hela bara ännu vidrigare än vad det redan är. Synd att det främst är föreningen som drabbas av deras patetiska beteende.
Vi må vara rivaler med HEIF, dock är det i slutändan bara fotboll.
Sånt här FÅR inte hända.
Trist avslut för Henke dessutom att se supportrar till hans egna första "stora" klubb attackera hans egna son.
Citera
2016-11-21, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Jordan har väl varit en av dom bättre denna säsong för HEIF, t.om?
Nä, som du säger - det hela är konstigt. Att dessutom ge sig på en av dom yngre (yngste?) spelaren gör det hela bara ännu vidrigare än vad det redan är. Synd att det främst är föreningen som drabbas av deras patetiska beteende.
Vi må vara rivaler med HEIF, dock är det i slutändan bara fotboll.
Sånt här FÅR inte hända.
Trist avslut för Henke dessutom att se supportrar till hans egna första "stora" klubb attackera hans egna son.

Kan väl vara som så att han bäddade detta genom att totalt sakna verklighetsuppfattning om sin egen förträfflighet som tränare sporchef manager materialare och vad han nu har för roller...

Min vän "journalisten" sammanfattade det såhär: "Han har förstört allt det bra han var och kommer för alltid bli ihågkommen som personen som tog HIF ur Allsvenskan.""
Citera
2016-11-21, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Dags för Malmö att skeppa över lite personal i sann kamratanda och hjälpa HeIF upp igen? Ett skånederby kan ju höja tempen på säsongen lite.
Nästa projekt är redan påbörjat, läggmatchen mot BOIS i cupen var första steget mot ett nytt skånederby 2018.

Citat:
Ursprungligen postat av ondskefull
Det där hörde jag dem mumla om i sändningen, men 7:e november 1992 får iaf jag till 24 år och 13 dagar sedan, jag fattar inte alls deras matematik. Sjukt synd, det hade vart ruskigt snygg symmetri...
Det var alltså för bra för att vara sant, synd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in