Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du behöver inte bygga, du ska bara hosta fram stålarna till ett bolag som har den kompetensen.
Vad väntar du på?
Ni infantila nyliberaler har inget bättre att komma med som vanligt. "hosta fram stålarna" Vilka jävla stålar? Dom flesta är vanliga löntagare och sitter inte som arvtagare till Akelius imperium eller 20 miljoner på banken. Hosta fram stålarna du istället som snikat till dig flera miljoner.
Du bor för billigt i nuläget som köpte sent 90-tal. Vi vill att såna som du ska bidra mest till hyressubventioner med ett 200 kr/mån för subventioner till 20-30 000 lgh med ok hyra per år.
Sen finns det massa andra lösningar, har tidigare skrivit om mitt 10 punkts program för att få en riktigt bra bostadsmarknad.
Jag vill ha en politik där även jag betalar lite extra skatt för subventioner, jag vill betala för mig eller omfördela skattepengarna från ditt ROT-avdrag eller massinvandringspolitik !
Varför kritiserar du aldrig politiken som skapat hundratusentals muhammedianer som sitter och häckar i miljonprogrammen och kostar fläsk i socialbidrag? Vi pratar flera tusentals kronor du får mindre i välfärd och betalar mer i skatt än vad du borde. Du som hatar kostnader och slöseri av dina skattemedel menar jag....Där kan vi prata hundratals miljard kostnader rakt åt skogen årligen.
"bygg själv med dina vänsterkompisar" Bara för man vill ha samhället på ett visst sätt tex fler broar eller en förbifart stockholm så ska man inte bygga den själv.
Jag hade gärna byggt sabo kombohus hus om jag hade en byggfirma och kunskap med 30 millar i ryggen för bruksvärdeshyra 4% direktavkastning= hus avbetalt på 25-30 år.