2016-11-20, 17:43
  #10765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Finns det källa på att det är dystert i kommuniststater? Om jag inte är felunderrättad så fungerar det hyfsat i Kuba, Venezuela och Nova Scotia. Världens bästa sjukvård, skola, barnomsorg, med mera.
Du kan inte skriva detta på allvar.

Just Venezuela har länkats flera ggr bara i denna tråd. Där kan man tala om att vänstern har orsakat en samhällskollaps. Och det med just den vänsterpolitik som vänsterskribenterna i tråden vill ser mer av i Sverige.

Venezuela har genom sina omfattande råvarutillgångar något av fantastiska förutsättningar för att ordna hög levnadsstandard. Men genom att föra vänsterpolitik har man lyckats haverera samhället.
Citera
2016-11-20, 17:56
  #10766
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Du kan inte skriva detta på allvar.
Att jag nämnde Nova Scotia som ett härligt kommunistland borde få visaren i ironidetektorn att slå över på det röda. Du anade en viss ironi i mitt inlägg, men kunde sedan i alla fall inte låta bli att börja raljera över Venezuela. Jag ger dig ett halvt poäng för att din ryggmärgsreflex skickade varningssignaler till ditt intellekt, men ett halvt poängs avdrag för att du inte litade på din instinkt.

Det samma gäller dina bolånetorskar till vänner kurt-sune och Svenne-i Banan.

Nu vet jag inte hur bostadsbristen ser ut i Nova Scotia, men med tanke på att det är Kanadas motsvarighet till Smögen så antar jag att det kan vara knivigt att få in en fot på bostadsmarknaden där.
Citera
2016-11-20, 18:50
  #10767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Finns inget som hindrar dig och andra att starta Fastighetsbolag, bygga hyreshus och sedan hyra ut till bruksvärdeshyra.

Varför har du inte redan gjort det?

Får göra det..
Tänker mig att andra kan/ska kunna det där bättre än mig.
men får kolla på det.
Citera
2016-11-20, 19:43
  #10768
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
Får göra det..
Tänker mig att andra kan/ska kunna det där bättre än mig.
men får kolla på det.
Du behöver inte bygga, du ska bara hosta fram stålarna till ett bolag som har den kompetensen.

Vad väntar du på?
Citera
2016-11-20, 19:56
  #10769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du behöver inte bygga, du ska bara hosta fram stålarna till ett bolag som har den kompetensen.

Vad väntar du på?

stålar
Citera
2016-11-20, 20:15
  #10770
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du behöver inte bygga, du ska bara hosta fram stålarna till ett bolag som har den kompetensen.

Vad väntar du på?
När du och dina bolånetorskar till vänner startar en egen bank som inte har någon form av statlig insättningsgaranti och med en egen valuta, så att vi andra slipper ha våra surt förvärvade slantar i samma bank som era toxiska bubbelskulder, där ni kan ha era mångmiljonlån för era svettiga bostadsrätter av gipsskivor och eternit i närförorten, ska jag bygga ett BajsTower på Stureplan. Det lovar jag dig. 400 våningar högt. Och du får inte flytta in!
Citera
2016-11-20, 20:28
  #10771
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du behöver inte bygga, du ska bara hosta fram stålarna till ett bolag som har den kompetensen.

Vad väntar du på?

Ni infantila nyliberaler har inget bättre att komma med som vanligt. "hosta fram stålarna" Vilka jävla stålar? Dom flesta är vanliga löntagare och sitter inte som arvtagare till Akelius imperium eller 20 miljoner på banken. Hosta fram stålarna du istället som snikat till dig flera miljoner.
Du bor för billigt i nuläget som köpte sent 90-tal. Vi vill att såna som du ska bidra mest till hyressubventioner med ett 200 kr/mån för subventioner till 20-30 000 lgh med ok hyra per år.
Sen finns det massa andra lösningar, har tidigare skrivit om mitt 10 punkts program för att få en riktigt bra bostadsmarknad.
Jag vill ha en politik där även jag betalar lite extra skatt för subventioner, jag vill betala för mig eller omfördela skattepengarna från ditt ROT-avdrag eller massinvandringspolitik !
Varför kritiserar du aldrig politiken som skapat hundratusentals muhammedianer som sitter och häckar i miljonprogrammen och kostar fläsk i socialbidrag? Vi pratar flera tusentals kronor du får mindre i välfärd och betalar mer i skatt än vad du borde. Du som hatar kostnader och slöseri av dina skattemedel menar jag....Där kan vi prata hundratals miljard kostnader rakt åt skogen årligen.

"bygg själv med dina vänsterkompisar" Bara för man vill ha samhället på ett visst sätt tex fler broar eller en förbifart stockholm så ska man inte bygga den själv.
Jag hade gärna byggt sabo kombohus hus om jag hade en byggfirma och kunskap med 30 millar i ryggen för bruksvärdeshyra 4% direktavkastning= hus avbetalt på 25-30 år.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-11-20 kl. 20:37.
Citera
2016-11-20, 20:33
  #10772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Du misslyckades åter med att redogöra för transaktionerna.

Och du klarar inte av att räkna ut vilken verksamhet Blocket och Svensk Fastighetsförmedling ägnar sig åt?

Citat:
Vilket är helt frikopplat från vad jag skrev. Och dessutom med grovt faktafel. Du borde själv börja märka att din läsförståelse är närmast obefintlig.

Upplysningsvis har du argumenterat både för att borgarna var emot kronförsvaret och för att de var för det. Du klarar inte av att hålla rätt på vad du själv säger.
Citera
2016-11-20, 22:37
  #10773
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
stålar

Bilda klubb med dina sossekompisar då! Och börja crowdfund:a....

Varför gör aldrig socialister det?
Citera
2016-11-20, 22:41
  #10774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Bilda klubb med dina sossekompisar då! Och börja crowdfund:a....

Varför gör aldrig socialister det?

Kurt-sune!
Jag vet inte ens min egna politiska hemvist!
Men i nuläget skulle jag nog långt ifrån kategorisera mig som sosse..
Jag tillhör den kategori svenskar som ansluter till försvaret oavsett ålder, i svåra tider.
En j-vla lerig svensk skogskrigare är vad jag är
riktigt j-vla svenskt stål sedan generationer tillbaka.
Citera
2016-11-20, 22:46
  #10775
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
Kurt-sune!
Jag vet inte ens min egna politiska hemvist!
Men i nuläget skulle jag nog långt ifrån kategorisera mig som sosse..
Jag tillhör den kategori svenskar som ansluter till försvaret oavsett ålder, i svåra tider.
En j-vla lerig svensk skogskrigare är vad jag är
riktigt j-vla svenskt stål sedan generationer tillbaka.

Det besvarar inte frågan varför du inte gör det som kurt-sune föreslog.
Citera
2016-11-20, 22:49
  #10776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det besvarar inte frågan varför du inte gör det som kurt-sune föreslog.

hehe,
ok ge mig några veckor då.
Först skramla ihop pengar, sedan kurt-sunes förslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in