2016-11-20, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
de är köpta med det stulna kortet och därför är bevis, att de såg ut som de gjorde var bara otur.

Otur? Ooookey.

Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
det är Benita vi pratar om, mytomanen från Dalarna, tror inte det finns ett uns substans i detta uttalande, precis som att hon kan twerka, BDSM, Dalarnas knarkdrottning, att killar åtrår henne, att hon är het, osv.

Åja, det är ju minst tre killar i sms-loggen som jagar henne ihärdigt.
Citera
2016-11-20, 19:50
Medlem
Skummade igenom FUPen..En sak fastnade lite, I sms-trafiken mellan en tjej och en av killarna.
Hon fråga i SMS varför han inte vill skriva vart han är och han svarar med att "Jag vill inte att polisen skall se i mobilen vart jag är"
Citera
2016-11-20, 19:52
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hur vet du vad jag har sett av FUPen eller inte? Och varför skulle jag ha en skyldighet att redogöra för min åsikt om bilderna eller uppgifterna där i för dig, bara för att droppar en kommentar till ett yttrande jag tycker verkar lite.... ja, märkligt?

Vad pratar du om? Du säger att jag kommer med dåliga argument när det enda jag skrivit är att jag fascineras av dessa människors grisighet. Jag menar då att jag inte har argumenterat varken för eller emot något. Det var min lilla "spaning" efter att ha läst FUP. Punkt.
Citera
2016-11-20, 19:53
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ja men kanske inte för den som gillar raggarkulturen, och vad som framkommit så gjorde väl Madde det. Redan som mats antagligen men var kanske då inte tillräckligt macho (och skitig) för att kanske riktigt bli del av den. I den kulturen så finns det kvinnor som strävar efter att vara baksätesluder, det kanske var Maddes dröm?

Snälla...dom här avarterna har inget med raggarkultur att göra. Det förstår väl vem som helst.

Dom är hillbillies med diagnoser och därutöver pundare i Volvo och Mazda.
Citera
2016-11-20, 19:55
Medlem
Citat:
Varför det, jag läser delar av intressse liksom tråden blir en bra sammanfattning. Det finns inget påbud om att man måste vara sörskilt aktiv debattör på flashback. Man har väl all rätt att bara påpeka klena argument. Jag påpekar ju varför jag tycket argumenten är dåliga.

Överhuvudtaget lär det väl inte framkomma i fupen, för att det väl är ganska ointressant för gärningen, åtminstone i första anblick, varför Madelene valde att bo där och umgås med dessa.... Och... ändå tjatas om detta.?!?!
OK. Du läser det dig lyster, fantiserar ihop en massa smörja och efterfrågar argument. Samtidigt använder du dig av ad hominem (#4940, till Grandioso) som om det hade nån slags tyngd.

Däremot har du inte bemött mina argument (#4918) med ett enda ord.

Jag kan se tre anledningar till detta:

1) Du trollar. (I så fall gratulerar jag till ett lyckat trolleri! )
2) Du har någon (verklig eller inbillad) anledning att svärta ned BO. (För att få MGM att se bättre ut)
3) Du är inte riktigt klok.

Eftersom jag naturligtvis inte vill tro att alternativ tre är det rätta får vi kanske enas om att dina skriverier inte är att ta helt på allvar, i den här tråden.
Citera
2016-11-20, 19:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Du vet att det är vad som kommer fram vid huvudförhandlingen som domen grundas på? Hursomhelst, även om de nu tog Madelenes kort och övriga tillhörigheter är det väl inte klarlagt att det är ett rånmord i dess egentliga betydelse.

Jag tolkar det inte heller som ett rånmord. Mer att de passade på att roffa åt sig när hon väl var röjd ur vägen.
Citera
2016-11-20, 19:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Vad pratar du om? Du säger att jag kommer med dåliga argument när det enda jag skrivit är att jag fascineras av dessa människors grisighet. Jag menar då att jag inte har argumenterat varken för eller emot något. Det var min lilla "spaning" efter att ha läst FUP. Punkt.

Näe, du skrev att det var så sorgligt att någon skulle behöva dö i baksätet på en Volvo med dessa människor.
Madelene har ju valt att umgås med dem, ävrn om du och jag inte kanske skulle valt att gjort det. Sättet att dö på har hon väl presumtivt inte valt, men på en skala mellan ett till tio finns väl många jävliga sätt att dö på.
Citera
2016-11-20, 19:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Aha. Ja, det är väl samma där som över hela Sverige tyvärr.

Min första "stora" konsert jag var på som yngling var just i Hedemora kom jag på, med Disneyland After Dark sommaren 1992, typ på dåvarande Folkets Park.
Dalarocken då var vi på samma konsert.

Både Hedemora och Avesta är nedlusade med asylturister, på 80/90 talet rev man hus för fullt, nu byggs nya pga trycket.
Den mördade hade väl huserat tidigare som man i Avesta kommun.
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-11-20 kl. 20:09.
Citera
2016-11-20, 20:01
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Näe, du skrev att det var så sorgligt att någon skulle behöva dö i baksätet på en Volvo med dessa människor.
Madelene har ju valt att umgås med dem, ävrn om du och jag inte kanske skulle valt att gjort det. Sättet att dö på har hon väl presumtivt inte valt, men på en skala mellan ett till tio finns väl många jävliga sätt att dö på.

Då är vi av olika åsikter. Jag dör hellre i en plågsam sjukdom än sitter ihopklämd mellan dessa människor i baksätet i en skitig Volvo med en flagglina runt halsen medan alla skrålsjunger till någon Hells Angels-låt för att sedan knivhuggas av någon gamla nazist. Men herregud! Där är vi olika och må så va! Men jag tror nog att merparten av befolkningen väljer något annat sätt än detta - raggare eller ej.
Citera
2016-11-20, 20:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weazl30
Skummade igenom FUPen..En sak fastnade lite, I sms-trafiken mellan en tjej och en av killarna.
Hon fråga i SMS varför han inte vill skriva vart han är och han svarar med att "Jag vill inte att polisen skall se i mobilen vart jag är"
Samma som Vädertorgsmördarna i GBG. Polisen kunde följa minsta rörelse under veckorna före och under mordkvällen.
Ska man hitta på djävulstyg så bör man inte släpa med sig telefoner, inte den man använder normalt i vart fall.
Citera
2016-11-20, 20:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Då är vi av olika åsikter. Jag dör hellre i en plågsam sjukdom än sitter ihopklämd mellan dessa människor i baksätet i en skitig Volvo med en flagglina runt halsen medan alla skrålsjunger till någon Hells Angels-låt för att sedan knivhuggas av någon gamla nazist. Men herregud! Där är vi olika och må så va! Men jag tror nog att merparten av befolkningen väljer något annat sätt än detta - raggare eller ej.

Kanske, men många som har anhöriga eller själv har drabbats av svåra sjukdomar kampanjar ju för dödshjälp, så osvuret är kanske bäst om vad de flesta av befolkningen vill (och varför).
Citera
2016-11-20, 20:08
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Kanske, men många som har anhöriga eller själv har drabbats av svåra sjukdomar kampanjar ju för dödshjälp, så osvuret är kanske bäst.

Jag tror att det är Benita som även använder just det faktum att Madeleine har talat om att hon vill dö som ett argument för att deras påföljder bör förmildras. Dessutom läste jag i ett förhör med någon av de åtalade att hen kände att Madeleine inte gjorde något motstånd, att hon nästan ville dö.

Så du och förövarna resonerar iallafall lite likadant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in