2016-11-19, 18:57
Medlem
Samizdats avatar
Hamrén & Zlatan återförenas i MFF nästa sommar. Den såg nog ingen komma!

avd. Silly Season
2016-11-19, 19:21
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Magnus Pehrsson har inte åstadkommit nåt positivt som tränare, förde Djurgården till jumboplats innan han lämna och har en märklig förmåga att rotera överdrivet mycket i spelartruppen, vad är det Malmö ser i honom? Jag är innerligt nyfiken.

Inte ofta jag håller med dig men nu gör jag det. MP?!
2016-11-19, 20:05
Bannlyst
Måste vara någon som har humor på expressen.
2016-11-19, 22:11
Medlem
Problemet med MP i DIF var ju att han var manager (både tränare och sportchef) och att han, delvis på grund av det ekonomiska läget var tvungen, att värva in skit. Med en vettig sportchef och en bra trupp tror jag att läget hade sett annorlunda ut. Premiären om Elfsborg borta säsongen när han fick sparken, spelade DIF den bästa fotbollen jag sett i en förlustmatch av DIF. Hade DIF vunnit istället tror jag att MPs tid i DIF hade fortsatt i åtminstone några matcher till. sen tror jag inte han är rätt man för mff men skulle absolut inte ha något emot det om det hände.
2016-11-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Haha knappast. Nanne som begär långsiktighet hade ju inte haft något annat val än att vinna guld med MFF första säsongen. För Nannes del kan jag inte se att det blir något annat än en mindre klubb där han slipper press från fans och får lugn och ro att bygga något nytt.

Sen kan ju inte MP till mff stämma för fem öre, där MÅSTE väl ändå mff sträva lite högre?

När hade vi senast en sån här tränarkarusell i Sverige btw? Galet intressant att spekulera i alla fall
Var det inte 2014 eller 2015 som alla tränare byttes ut förutom Alm och Gerhardson? Så stor karusell är det väl inte nu? Bajen, MFF och Heif?
2016-11-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Var det inte 2014 eller 2015 som alla tränare byttes ut förutom Alm och Gerhardson? Så stor karusell är det väl inte nu? Bajen, MFF och Heif?
Beror väl lite på hur man ser det men det är många lag som inte kommer ha samma huvudtränare 2017 som man hade året innan.

MFF, Bajen, Heif, DIF, AIK, Sundsvall, Häcken, Norrköping. Möjligtvis Sirius och ÖFK. Gefle som visserligen inte spelar AS längre.
2016-11-20, 09:31
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Beror väl lite på hur man ser det men det är många lag som inte kommer ha samma huvudtränare 2017 som man hade året innan.

MFF, Bajen, Heif, DIF, AIK, Sundsvall, Häcken, Norrköping. Möjligtvis Sirius och ÖFK. Gefle som visserligen inte spelar AS längre.

Exakt så. Handlar mer om att det finns många tränare tillgängliga som inte har någon klubb för tillfället (Nanne, Gerhardsson, Alm, Pelle Olsson, Franzén och säkert någon mer jag glömt). Lägg till att det finns en del tränare med kontrakt som ryktas vara på väg bort också.

Men jo, visst kanske det var ännu fler namn som byttes 2014, minnet är kort ibland helt enkelt.
2016-11-20, 09:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Tror ni vi kommer få se några hemvändare denna säsongen? Isåfall vem och till vilken klubb?

Det känns inte troligt med många iaf, och inte under vintern. Känslan är att de flesta är mitt uppe i karriären eller helt enkelt inte kommer avsluta i Sverige.
Jag tror t.ex. inte Källström kommer och avslutar på plast (Varken i DIF eller Häcken).

Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Oscar Wendt, Pontus Wernbloom och Marcus Berg är trötta på misären nu och kommer hem och ordnar upp allt.

Btw, hur nöjd är Kim Christensen över sitt beslut av lämna oss 2010. Ser att han har spelat 13 matcher totalt för Köpenhamn.

Kim lär vara hyfsat nöjd ändå sett till anledningen till flytten. Han skiljde väl sig och frun tog med barnen till Khamn (eller dess omedelbara närhet) och Kim ville vara nära sina barn under deras uppväxt.
Karriärmässigt var det givetvis ett nerköp iom att han visste att det knappt skulle bli någon speltid alls. Från landslagsmässig till tredje/fjärdealternativ. Synd på en så briljant målvakt.
2016-11-20, 14:29
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Vad tycker ni om Pia Sundhage i Hammarby då? Vore sannerligen rätt i tiden!
2016-11-20, 14:47
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Vad tycker ni om Pia Sundhage i Hammarby då? Vore sannerligen rätt i tiden!

Då får man väl inte kritisera Bajen längre..
2016-11-20, 15:29
Medlem
bagarn29s avatar
Vart går Jordan efter HIF:s sorti ur allsvenskan?
2016-11-20, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vart går Jordan efter HIF:s sorti ur allsvenskan?
Det ultimata hade varit MFF. Det hade varit pricken över i:et. Celtic ser kanske en chans och fynda nu när HIF skriker efter pengar annars tycker jag något lag i Holland bör satsa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in