2016-11-19, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vettefan huruvida det där är sant. Men i alla fall så krävs det inte mycket för å inse att ryktena är kraftigt överdrivna, att vi skulle tacka nej till ett bud på närmre 100 miljoner när vår hittills dyraste försäljning ligger på en fjärdedel av den summan säger sig självt. I det här fallet får man tacka media som boostar och säkerligen kommer leda till att Isak drar för en riktigt bra slant.

EDIT: Disco rapporterar om en bomb på twitter, vad nu? Hamrén till MFF?! Isak såld för 100 mille?!

EDIT2: Magnus Pehrsson är högaktuell som tränare i Malmö
Haha skönt för han att Alm ej är kvar
2016-11-19, 16:44
Medlem
galeloss avatar
Åh herre gud det blir bara värre och värre

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/han-ar-huvudkandidat-att-ta-over-malmo-ff/
2016-11-19, 16:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Magnus Pehrsson har inte åstadkommit nåt positivt som tränare, förde Djurgården till jumboplats innan han lämna och har en märklig förmåga att rotera överdrivet mycket i spelartruppen, vad är det Malmö ser i honom? Jag är innerligt nyfiken.
2016-11-19, 16:50
Avslutad
https://youtu.be/FFmmnNgB7pE favorit i repris
2016-11-19, 16:57
Medlem
snillet_1s avatar
Det måste vara planterade rykten. Inte fan har Malmö Dempsey och Magnus Pehrsson i åtanke. Inte en chans. Tror det blir ett namn som ingen har tänkt på.
2016-11-19, 17:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det måste vara planterade rykten. Inte fan har Malmö Dempsey och Magnus Pehrsson i åtanke. Inte en chans. Tror det blir ett namn som ingen har tänkt på.

Har vunnit i Norge och Danmark, men har väl sagt något om att han inte vill vara kvar i Sverige.
2016-11-19, 17:16
Medlem
Lite oroad blir man ju men man ska komma ihåg att det ligger i alla tränares och agenters intresse att kopplas ihop med det mest attraktiva jobbet i landet. Om man tittar på vad MP åstadkommit så har jag svårt att se hur han passar in MFFs kravprofil. Inte särskilt rutinerad och noll erfarenhet av europaspel. Har han åstadkommit något över huvud taget mer än att ha blivit anställd?

Initiala kontakter med diverse kandidater behöver inte betyda ett skit, man kollar tillgänglighet och låter intresserade pitcha sig själva. Jag ser absolut ingenting som talar för att det här faktiskt skulle bli av.
2016-11-19, 17:32
Avslutad
Jag hoppas verkligen på att ryktet om Pehrsson är en dimridå. Killen har misslyckats med alla lag han har haft hand om. Skulle bli sjukt besviken om det visar sig att Pehrsson står där om några dagar...
2016-11-19, 17:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Nanne vill ju spela "framtidens fotboll". Han borde väl passa in i MFF?

Haha knappast. Nanne som begär långsiktighet hade ju inte haft något annat val än att vinna guld med MFF första säsongen. För Nannes del kan jag inte se att det blir något annat än en mindre klubb där han slipper press från fans och får lugn och ro att bygga något nytt.

Sen kan ju inte MP till mff stämma för fem öre, där MÅSTE väl ändå mff sträva lite högre?

När hade vi senast en sån här tränarkarusell i Sverige btw? Galet intressant att spekulera i alla fall
2016-11-19, 17:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Haha knappast. Nanne som begär långsiktighet hade ju inte haft något annat val än att vinna guld med MFF första säsongen. För Nannes del kan jag inte se att det blir något annat än en mindre klubb där han slipper press från fans och får lugn och ro att bygga något nytt.

Sen kan ju inte MP till mff stämma för fem öre, där MÅSTE väl ändå mff sträva lite högre?

När hade vi senast en sån här tränarkarusell i Sverige btw? Galet intressant att spekulera i alla fall
Om man ska något positivt i detta så är det att klubbarna i Sverige börjar ha lite högre ambitioner och krav.

Nej..Man sparkar inte en guldtränare för att ersätta med Magnus Pehrsson..Inte för att han är dålig men..
2016-11-19, 18:05
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Då måste det nästan redan vara klart med vem som kommer ersätta Kuhn. Hybris hos MFF eller var missnöjet för stort?

Jag skulle inte kalla det hybris i detta fallet. Precis som det inte automatiskt är en dålig tränarinsats som leder till att t ex Falkenberg åker ur Allsvenskan, så är det inte automatiskt en gedigen tränarinsats som lett MFF till guldet. Kuhn var en chansning och den gick inte hem. Han visade tydligt att en bra assisterande tränare inte behöver vara en lika bra huvudtränare.

Kuhn är en mellantränare som slutfört det huvuduppdrag han kom hit för. Nu är det dags för en tränare med meriter, erfarenhet och som förhoppningsvis kan stanna mer än nån säsong.

Jag tror på Högsmo eller Hamrén med Potter som en liten outsider.
2016-11-19, 18:55
Medlem
jaochss avatar
Snälla gud, låt inte MP ta över Malmö FF. Tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in