2016-11-20, 01:36
Medlem
Mimurs avatar
Fruktansvärt hur man kan förringa sin egen roll i skuldfrågan när Betina i ett kompletterande förhör säger att hon "bara" flyttade ner snaran till halsen!
Citera
2016-11-20, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moral2000
Nja där var du nog fel ute.

Ja det är ju lätt att säga när facit finnes. Tycker själv att sealjos tanke om 'familjedrama' ganska väl prickade in vad det handlade om; personer som står varandra nära/bor o lever ihop etc.
Skulle sedan inte själv bli direkt förvånad om det visar sig att flera av de inblandade eg är syskon el kusiner..
Dessutom var det trådens andra inlägg; nog borde man då kunna förlåta en aningens felkalibrerad teori?
Citera
2016-11-20, 01:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Fruktansvärt hur man kan förringa sin egen roll i skuldfrågan när Betina i ett kompletterande förhör säger att hon "bara" flyttade ner snaran till halsen!
Ett agerande som syftade till att strypningen skulle kunna fullbordas, om hon gjorde det så är hon lika mycket mördare som övriga deltagare. Det fanns ett syfte med samtligas agerande, offret skulle avlivas.
Citera
2016-11-20, 02:46
Medlem
TbbWs avatar
Om AL är gravid så är det inte säkert att bebisen behöver vara i fängelset.
Det beror helt på om Soc där hon är skriven anser att hon är lämplig förälder
vilket jag har svårt att tro. Hon har ju redan 2 omhändertagna barn!
Citat:
Får bo bakom galler i ett år
I Sverige finns sex fängelser med platser för kvinnor. Ystad, Hinseberg, Färingsö, Rostorp, Sagsjön och Ljustadalen.
1991 bodde 25 barn tillsammans med sina mammor i fängelse någon period det första året. De senaste fem åren har mellan sju och tio barn bott första året i fängelse.
När en gravid kvinna i fängelse ska föda får hon oftast åka till närmaste lasarett. Sedan avgör socialnämnden i hennes hemkommun om de anser att hon är lämplig att ta hand om barnet i anstalten eller inte.
Januari 2005 satt totalt 291 kvinnor i fängelse.
70-75 procent av kvinnorna på de slutna platserna är missbrukare.
Det är vanligare att kvinnan har en partner som är kriminell och/eller missbrukare än att en man har det. Därför finns sällan en pappa till barnet utanför som är till hjälp under kvinnans strafftid i fängelset.
Citera
2016-11-20, 03:15
Medlem
Har läst FUP tills ögonen blöder.. Jävla inbreeds! Så jag har inte hängt med här de senaste dagarna, hur som helst så såg jag på Facebook att D*n M*lmberg är släppt sen mitten på oktober. Det har säkert redan varit uppe, men vad tyder det på? Fri i väntan på rättegång? Att han inte är jätteintressant i utredningen?
Citera
2016-11-20, 03:48
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Har läst FUP tills ögonen blöder.. Jävla inbreeds! Så jag har inte hängt med här de senaste dagarna, hur som helst så såg jag på Facebook att D*n M*lmberg är släppt sen mitten på oktober. Det har säkert redan varit uppe, men vad tyder det på? Fri i väntan på rättegång? Att han inte är jätteintressant i utredningen?

Att straffvärdet är mindre än 2 år Att han inte kan störa utredningen.
Citera
2016-11-20, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Att straffvärdet är mindre än 2 år Att han inte kan störa utredningen.

Ah, ok! Tack
Citera
2016-11-20, 07:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moral2000
Men fy fan vilka trosor på Sid. 161 i tilläggsprotokollet.
Vad är syftet med att visa upp dem på bild i FUP? På vilket sätt gynnar det förundersökning och åtal?
Citera
2016-11-20, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är syftet med att visa upp dem på bild i FUP? På vilket sätt gynnar det förundersökning och åtal?

Var det inte någon som var inne på att de är köpta med det stulna kortet och därför är bevis, att de såg ut som de gjorde var bara otur.
Citera
2016-11-20, 08:06
Medlem
Jag undrar också om Annelie är gravid eller om hon fött ett tredje barn?
Bland de här smslisttorna tror jag det är hon som säger att hon kommer att få missfall och jag tror det är Broling hon säger det till.
Vad jag förstår av förhör med Benita ska Broling även varit ihop med Benita samtidigt?

I ett av förhören är det en Martina eller vad hon nu hette, nåt på M vill jag minnas. Hon återberättar vad hon fått veta av nån Marie. Lill-Marie, eller? Förhöret är så osammanhängande så jag fattar inte ens hälften, men jag tycker hon berättar ett helt annat händelseförlopp, eller har jag missuppfattat?
Hon säger även att BO var två meter lång...

Nån som kan reda upp mina frågetecken?
Citera
2016-11-20, 08:09
Medlem
ElizaDanes avatar
Annelies graviditet bekräftas i Protokollbilaga Mobil- och datatömning sid 2415, (2420 i PDF-filen) med bild på teststickan den 27 juni. Allt eftersom dagarna går byggs spänningen upp samtidigt som glädjen övergår i ångest och växande panik. Läsvärt!
Inte blir det bättre av att Martin sviker henne när hon behöver honom som mest och tillbringar sista natten innan de blir gripna i säng med Benita, se Ljudfiler utskrivna från Benitas mobil 1, sid 393, (403 i PDF:en). Blir det inte film av det här så...
Citera
2016-11-20, 08:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Var det inte någon som var inne på att de är köpta med det stulna kortet och därför är bevis, att de såg ut som de gjorde var bara otur.
De behöver inte visas på bild för det. Syftet verkar vara att förnedra den misstänkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in