2016-11-18, 13:06
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
vill minnas att Jingblad fick ett år kortare kontrakt? Känns som att en bättre sportchef hade varit att föredra. Nanne kommer alltid bli ihågkommen för ett jävla derbyfacit! Folk verkar glömma bort Borken, Jesper, Greg och The Rogers. Kan väl köpa att man väljer att avbryta kontraktet men då är det under förutsättning att man fått ja från annat håll.

edit: Michelsen, ok. Dubbad "nya" Mourinho (eller någon liknelse med Mou har jag läst). Inte likt hett att bli jämförd med Mourinho 2016 som 2009-2010 när Villas-boas blev det men hoppas att man scoutat rätt. Hittade intervjun med Kroon mishima talade om och defensiv med starka omställningar. . . Passar ju vår trupp rätt bra i alla fall.

Jag kommer faktiskt inte ihåg, men fick han ett kortare kontrakt så borde det ju gå ut typ, nu?
2016-11-18, 13:16
Medlem
xSues avatar
Jingan har ett utgående kontrakt. Det är bara Nanne (som nu är sparkad) och Mikael Olsson, målvaktstränaren, som har kontrakt över 2017.
2016-11-18, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Tack
Men detta med Engwall har du inte hört något om?

Jag har varit lite tveksam till 25, men att Arash Bayat skötte en del av förhandlingen å Blåvitts vägnar har ju varit känt från det att affären landade. Han får säkert en del av kakan. Han var vår representant på plats i Bristol.

GT och GP angav olika summor när affären var klar, GT/Wulcan 25, GP 10-15. I detta fallet har nog GP haft bättre info.

Citat:
Enligt en källa med insyn ska övergångssumman ligga på 10-15 miljoner kronor och IFK Göteborg ska vara nöjda med affären. En del av summan kommer att gå till Engvalls moderklubb Färjestaden på Öland.

Det är inte omöjligt att det ackumulerade värdet av affären är 25, men att Blåvitts del av kakan kanske inte är mer än 15, vilket jag ändå tyckte var helt ok när det blev kännt, 25 hade ju varit över förväntan.

Blir det 15 mille så har vi sålt spelare för typ 30-35 miljoner i år(skulle jag gissa).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-11-18 kl. 13:36.
2016-11-18, 13:34
Medlem
ZlatanManias avatar
Nanne sparkad? Trodde det skulle va mer tveksamheter kring den historien.
2016-11-18, 13:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xSue
Jingan har ett utgående kontrakt. Det är bara Nanne (som nu är sparkad) och Mikael Olsson, målvaktstränaren, som har kontrakt över 2017.
bra. Intressant att se om Michelsen krm ta med sin stab eller om Billborn blir assisterande. Eller om Billborn kanske tar över Jingblads roll?

Jag har hela tiden tänkt att Brännström stått på återväxt. Känns inte rimligt att byta Dalkurd mot vårt u19-lag. Det kan inte vara slutmålet. Han tar kanske steget upp som assisterande?
2016-11-18, 13:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Hur långt sträckte sig Nannes kontrakt?

Özcan till Hif och Högmo till Dif?

Näe, jag hoppas inte vi tar in Högmo även om det kanske kan kännas helrätt. Han glänste en höst, och blev lite kultförklarad. Det vore hemskt om han gjorde bort sig över en hel säsong och tappade den status han för närvarande har. Melkemichel är nog den enda jag än så länge kan känna skulle kunna funka, men vet fan inte riktigt hur han är förutom att han har ett humör.
2016-11-18, 14:21
Medlem
eternussermos avatar
Frågan är var Nanne går, skulle inte förvåna mig om han går till tvillingklubben som inte vunnit ett derby sen Hedenhös tid.
2016-11-18, 14:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Frågan är var Nanne går, skulle inte förvåna mig om han går till tvillingklubben som inte vunnit ett derby sen Hedenhös tid.

Kommer han till oss vinner vi guld, det är du medveten om?
2016-11-18, 14:33
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Kommer han till oss vinner vi guld, det är du medveten om?
Knappast, men han kan kanske få er att vinna nåt derby, illa nog
2016-11-18, 15:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tyvärr är det ju som bekant inte ens på kartan att Sabah får spela i den rollen så länge JL tränar oss. Tom är givetvis inte ett fullgott alternativ mot Gurra men som jag hört handlar det om en tillfällig ersättare i Gurras roll under nästa säsong innan han själv kommer hem till 2018.

Jag hade gärna sett Sabah där så länge men vi har sett att JL tror lika mycket på det som jag tror på JL som mannen som ska föra oss till kvartsfinal i CL...
Tom blir då således alternativet till att inte ha Seb och Mads ihop vilket uppenbarligen inte fungerar (vilket ju även JL erkänt) och då måste vi ha en defensiv mittfältare där. I nuvarande trupp finns två som kan hantera den rollen, Tom och Sabah och då blir det Tom är närmast enligt tränarteamet.

Eller så får Gren "tvinga" Jörgen att spela yngre spelare genom att rensa ut alla gamla avdankade mediokra spelare som varken tillför spets, pengar in vid försäljning eller har utvecklingspotential. Tom är en sådan spelare som någon annan allsvensk klubb säkert hade kunnat tänka sig ge någon halv miljon för. Men det troliga är väl att han blir kvar ja.

Jag hoppas Gren spetsar truppen åldersmässigt så det blir än fler yngre spelare som tvingar Jörgen att antingen sluta byta spelare helt och då helt gå i polemik med gängse normer för fotboll eller helt enkelt vika sig och börja spela de yngre spelarna såsom Billy, Sabah, Prosper, Paka, Leksell och Dahlberg.

Sett till vårt ekonomiska läge, än förvärrat pga Engvall-gate, är jag inte speciellt sugen på att man ska satsa ekonomiskt för en topp 3-placering där man tillför externt kapital förrän man på allvar har rensat ut allt dödkött och bytt kostym i klubben. Således kan jag gott tänka mig se ovan nämnda spelare som bänk nästa år + typ MSD eller liknande. Vi kommer inte åka ur men kommer inte hota om guldet. Helt fine med mig då vi har större problem att ta tag i innan det ens kan vara tänkbart att gå för guldet inte bara vid ett enstaka tillfälle för att stilla törsten utan för att återigen bli ett topplag. Känns som att musten gick ur föreningen 2015 med guldet så nära och nu ser jag inte inslagen vägen ge oss något lika bra.

Oroväckande också att vi trots fortsatt typ dubbelt så hög spelarbudget är typ hälften så bra som Peking. Snacka om att INTE vara resurs-optimala och tänja på varje öre.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-11-18 kl. 16:01.
2016-11-18, 15:59
Medlem
Äntligen är vi av med tjurskallen nanne, det ska firas ikväll
2016-11-18, 16:07
Avslutad
Undrar om det inte blir lite Gerhardsson och Wahlström i Hammarby nästa år trots allt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in