Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-18, 12:56
Medlem
Trump är så mycket anti-Atlas Shrugged det går att vara, som tur är. Trump är en pragmatiker och inte en utopist. Atlas Shrugged är en misslyckad utopisk saga för folk (läs politiker) som aldrig varit utanför sin egna lilla bubbla. Du vet att boken hjärntvättar människor när personer som Annie Lööf brukar citera ur den.
2016-11-18, 14:06
Medlem
PilotHockeys avatar
POLITICO och FOX rapporterar att Jeff Sessions blir Trumps Attorney General!
2016-11-18, 14:23
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=ekcV99AqL-0

OBJECTified: Donald Trump sänds imorgonbitti kl 4 på fox, missa ej!
2016-11-18, 14:51
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Trump är så mycket anti-Atlas Shrugged det går att vara, som tur är. Trump är en pragmatiker och inte en utopist. Atlas Shrugged är en misslyckad utopisk saga för folk (läs politiker) som aldrig varit utanför sin egna lilla bubbla. Du vet att boken hjärntvättar människor när personer som Annie Lööf brukar citera ur den.
Bra inlägg!

Hans protektionism (eller i alla fall påstådda protektionism) är ju så anti-nyliberal/anti-libertariansk det bara kan bli! Ett roligt citat om folk som dyrkar Ayn Rand som en gudinna (»g« uttalat som »j« ):
“There are two novels that can transform a bookish 14-year-kid’s life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish daydream that can lead to an emotionally stunted, socially crippled adulthood in which large chunks of the day are spent inventing ways to make real life more like a fantasy novel. The other is a book about orcs.” — John Rogers

2016-11-18, 17:52
Medlem
Kika på det här klippet kära trumpeter!
Det är just efter man annonserat Mr. Trump som vinnare, Megyn Kelly vänder under galgen!
Jag gillar henne lite nu!

https://youtu.be/mSbMffI1Djs?t=1h42m2s

1:42:10 - 1:43:00 ->

2016-11-19, 00:08
Medlem
Beethovanias avatar
enligt Aftonkräket så har Professor Allan Lichtman spått att Trump inte blir långvarig i Vita Huset och att han kan avsättas efter att ha ställt inför riksrätt, detta då han "är som han är". Dock skulle detta krävas att en majoritet av kongressen röstade för riksrätt. Verkar inte så troligt alltså, handlar nog mer om att Aftonäcklet ägnar sig åt "clickbait-horeri" och sätter missledande rubriker.

Vill inte länka och därmed stödja Aftonträsket, men det står på deras hemsida nu.

Vad tror ni? Finns det ens på kartan?
2016-11-19, 00:32
Bannlyst
Donald Trump är den skönaste politikern på länge. Säger vad han tycker, och är ärligare än de flesta politiker. Han är dock ingen frälsare.
2016-11-19, 00:32
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
enligt Aftonkräket så har Professor Allan Lichtman spått att Trump inte blir långvarig i Vita Huset och att han kan avsättas efter att ha ställt inför riksrätt, detta då han "är som han är". Dock skulle detta krävas att en majoritet av kongressen röstade för riksrätt. Verkar inte så troligt alltså, handlar nog mer om att Aftonäcklet ägnar sig åt "clickbait-horeri" och sätter missledande rubriker.

Vill inte länka och därmed stödja Aftonträsket, men det står på deras hemsida nu.

Även om riksrätt inte blir av, så finns det risk att hans tid i Vita Huset ändå blir kortfattad.
Helt enkelt för att de som röstat på honom, efter en tid inser sitt misstag och hur naiv man vart, och kräver en ny omröstning. "Recall Election", det har aldrig hänt men någon gång ska väl vara den första. Han är helt enkelt inte presidentmaterial med den attityd och stil han har. Han är falsk rakt igenom, och jag tycker synd om de som kommer jobba i hans administration (ofrivilligt). Kan tänka mig hur han är mot sin betjänt t.ex eller sitt secret service folk.

För säga vad man vill om Trump men särskilt stor pondus som President har han inte, och det liknar mer en film att han är president. Bara det att de hade filmmusiken till Air Force One när han skulle hålla sitt segertal säger väl allt, vilken person som vill verka förtroende ingivande har det, när han kommer inneha en sådan position.
2016-11-19, 00:38
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Även om riksrätt inte blir av, så finns det risk att hans tid i Vita Huset ändå blir kortfattad.
Helt enkelt för att de som röstat på honom, efter en tid inser sitt misstag och hur naiv man vart, och kräver en ny omröstning. "Recall Election", det har aldrig hänt men någon gång ska väl vara den första. Han är helt enkelt inte presidentmaterial med den attityd och stil han har. Han är falsk rakt igenom, och jag tycker synd om de som kommer jobba i hans administration (ofrivilligt). Kan tänka mig hur han är mot sin betjänt t.ex eller sitt secret service folk.

För säga vad man vill om Trump men särskilt stor pondus som President har han inte, och det liknar mer en film att han är president. Bara det att de hade filmmusiken till Air Force One när han skulle hålla sitt segertal säger väl allt, vilken person som vill verka förtroende ingivande har det, när han kommer inneha en sådan position.

Fast den känslan borde infunnits sig ofta i många tidigare val, brukar ju lovas väldigt mycke som inte infrias.

Nja vad jag hört ska han vara ganska trevlig privat, tror nog inte Secret service kommer ha det så hemskt. Har hört väldigt mycket värre om hur Hillary behandlar sina vakter.
2016-11-19, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania

Varken Aftonbladet eller experter förstår vad "impeachment" är. Det är inte så att presidenten behöver ha begått ett faktiskt brott för att bli impeached. Att Clinton utsattes för det var under förevändning att han hade ljugit under ed.

Att bli avsatt är inte ett dödsstraff.
2016-11-19, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Kika på det här klippet kära trumpeter!
Det är just efter man annonserat Mr. Trump som vinnare, Megyn Kelly vänder under galgen!
Jag gillar henne lite nu!

https://youtu.be/mSbMffI1Djs?t=1h42m2s

1:42:10 - 1:43:00 ->

Ä fyfan, finns inget som kan få mig att börja gilla henne.Trump satte henne på sin plats.
2016-11-19, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vilka störda citat? Jag ber dig tänka på att ett citat inte är en förvrängning av det sagda, utan en direkt återgivning av det sagda. Alltså inte nåt som du knåpat ihop på egen hand utifrån vad dina kompisar sagt när ni varit pårökta tillsammans.

Hahaha du är ju för god. ☺

”It's freezing and snowing in New York--we need global warming!”

”Remember, new "environment friendly" lightbulbs can cause cancer. Be careful – the idiots who came up with this stuff don't care.”

”An 'extremely credible source' has called my office and told me that @BarackObama's birth certificate is a fraud.”

”Jag vet visst vad som bör göras och jag vet hur jag skulle kunna få IS till förhandlingsbordet eller, ännu mer, besegra IS väldigt fort. Och jag kommer inte berätta hur ikväll” - har han berättat än?

”No more massive injections. Tiny children are not horses—one vaccine at a time, over time.”
Finns det någon sansad människa som motsäger sig vaccin?

”While @BetteMidler is an extremely unattractive woman, I refuse to say that because I always insist on being politically correct. ”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in