2016-11-18, 22:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tja, polisen sökte henne dag 2 för att övertala henne eftersom dom hade fått förhinder då dom skulle fortsätta utredningen. Bevisläget hade varit betydligt bättre med videoförhör vilket är rutin vid den här typen av ärende. Därför utreder åklagarmyndigheten om man begått några fel i just detta fallet.
Noep låg i tid och hade pågått under flera månader innan han slog ihjäl Lotta, och hon hade dokumenterat det hela med bilder.

Nej de blåmärken hon fått o skadan på foten låg många veckor/månader tillbaka i tiden. Det enda som kunde indikera en tidigare misshandel var gamla läkta revbensbrott på en sida.
I obduktionberättelsen finns inga skador alls på själva kroppen - varken äldre eller färska.

Martin hade brukat våld uteslutande mot huvudet vid misshandeln 4/6.
Senast redigerad av Solglittret 2016-11-18 kl. 22:49.
Citera
2016-11-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nja jag fick det till ännu fler. Han verkligen tjatade o pushade för att hon skulle öppna upp igen.
Var så sjuk osv. Men hon var inte oemottaglig för hans inviter - inte alls, bara lite sur i början med hänvisning till att han hade en annan.
Du verkar ha glömt ditt tidigare påstående om deras sms trafik den 25/5-30/5 eftersom du nu åter postar din version om hur många sms som skickats dem emellan för att få det att se ut som om Lotta bar skulden. Hur många sms skickade han denna period. Jag fick det till 134 du påstod att det var fler. Hur många skickade Lotta? 34 enligt din utsago.
Citera
2016-11-18, 22:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
[/b]

Nej de blåmärken hon fått o skadan på foten låg många veckor/månader tillbaka i tiden. Det enda som kunde indikera en tidigare misshandel var gamla läkta revbensbrott på en sida.
I obduktionberättelsen finns inga skador alls på själva kroppen - varken äldre eller färska.

Martin hade brukat våld uteslutande mot huvudet vid misshandeln 4/6.

Ja, och det skriver jag att det ligger i tiden alltså under månader har Lotta misshandlats av Martin.
Jo, hela Lotta är obducerad, så sluta att ljug. Dessutom erkänner Martin, så misshandeln har ägt rum och det under flera månader.

Citat:
Det vänstra benet företer ordinär rörlighet.
På den vänstra fotleden, över stortåsidan, ses på underbenets sträcksida,
ett snett mot benets medellinje tvärlöpande, strimformigt, cirka
l ,5 x O, l cm stort, pigmentfattigt, välläkt ärr.
På vänstra fotledens insida ses invid fotknölen e11 oregelbundet formad
cirka 0,5 x 0,4 cm stor hudavskrapning med gulröd
sårskorpebeläggnig,
Centralt över fotleden, ses ett oregelbundet format, cirka l x 0,5 cm
stört, tvärställt, pigmentfattigt, välläkt ärr.

Citat:
Armarna
64. Den högra armnen företer ordinär rörlighet
65. På den högra överannens framsida, med centrum cirka 30 cm ovan
armbågens böjveck:, ses tre intill varandra liggade, mellan l x 0,5 och
l x l ,2 cm stora, tvärställda, oregelbundet formade, brun och blåvioletta
hudmissfärgningar med sinsemellan. ordinär h1.1d. Tillsammans ligger
dessa på en rad rörlöpande snett ned mot lqoppens medellinje. (Bild I l)
66. På den högra handledens lillfingersida ses, en snett nedåt tummen
:ffirlöpande, cirka l ;s x O, l cm stor, strimformad hudavskrapning med
gulbrun sårskorpebeläggning. (Bild 12) ( )
67. Den högra handens naglar är oskadade och foreter rester efter
nagelförlängning med cirka l cm lång fri nagelkant och ljusrosa
nagellack som på ring- och lillfingret är glittrigt.
68. Den vänstra armen :företer ordinär rörlighet
69. Den vänstra handens naglar är täckta med lösnaglar som har Iilarosa,
glittrigt nagellack, frijmst på ring~ och lillfingret. Det vänstra
pekfingrets lösnagel är avbruten. Naglarna toreter en fri nagelkant på
cirka 1 cm
Citera
2016-11-18, 23:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Solglittret Det enda som kunde indikera en tidigare misshandel var gamla läkta revbensbrott på en sida.

Citat:
DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms för
1. Mord, 3 kap 1 § brottsbalken
2016-06-04
2. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken
2016-03-18 (2 tillfällen)
3. Grov fridskränkning, 4 kap 4 a § 1 st brottsbalken
2016-02-01
4. Olaga hot, 4 kap 5 § 1 st brottsbalken
2016-03-18 (2 tillfällen)
5. Förtal, 5 kap 1 § brottsbalken
2016-05-25
6. Skadegörelse, 12 kap 1 § brottsbalken
2016-03-18
7. Narkotikabrott, ringa brott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64) i sin
lydelse före 1 juli 2016
2016-06-04 (2 tillfällen)
8. Dopningsbrott, ringa brott, 2 § 6 p och 3 § 2 st lagen (1991:1969) om förbud mot vissa
dopningsmedel
2016-06-04
9. Dopningsbrott, ringa brott, 2 § 6 p och 7 p och 3 § 2 st lagen (1991:1969) om förbud
mot vissa dopningsmedel
2016-06-04

a) Anncharlott har berättat om denna händelse i polisförhöret. Martin Jonsson har uppgett sig känna till detta genom att Anncharlott berättat om denna händelse för honom. Han betvivlar inte att det är sant att han kastat ett glas som gått sönder och träffat Anncharlott fot.

Han har dessutom senare sett skadorna på hennes fot och känner igen dessa så som fotografierna hon tagit visar. Jeanettehar vittnat om att Anncharlott för henne berättat hur Martin Jonsson vid ett tjafs inne i lägenheten kastat ett glas så att dennas fot börjat blöda. Åtalet för den punkten är styrkt och gärningen är pga. skadorna att bedöma som en
misshandel av normalgraden så som åklagaren har gjort gällande

Sedan följer b, c d. e, f, g osv som han döms för.
Det betyder att TR ansett att Lotta misshandlats många gånger innan han misshandlade henne till döds.
Senast redigerad av Moosky 2016-11-18 kl. 23:08.
Citera
2016-11-18, 23:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ja, och det skriver jag att det ligger i tiden alltså under månader har Lotta misshandlats av Martin.
Jo, hela Lotta är obducerad, så sluta att ljug. Dessutom erkänner Martin, så misshandeln har ägt rum och det under flera månader.

?
Det är klart att hela kroppen hos ett brottsoffer obduceras . Vad menar du?

*Ordet "välläkt ärr" betyder i allmänhet att ärrläkningen är komplett - dvs mer än ett år gammal. Lottas kropp uppvisade två sådana välläkta gamla ärr, inget konstigt med det.
*Att hon vid vänster fotknöl har ett litet 4 X 5 mm stort sår med sårskorpa - är heller inte så märkligt för någon som tränar.
* likaså att hon har ett 1 mm (!) sår med sårskorpa på vänster handled.
*Tjejer bryter sina lösnaglar ibland - det behöver inte ha med "misshandel"att göra.
* någon har troligen också tagit tag i hennes överarm - men det var tumult när hon lyftes i framstupa sidoläge o sedan över på en bår. Inte säkert att detta varit avsiktligt "våld".

Nej du måste läsa datumen bättre. Mellan 25-30/5 skickade Lotta 34 sms. Mellan 25/5 och 3/6 skickade hon 189 stycken.

Lotta har uppgivit, slag mot bröstkorg med revbensbrott när de bodde på hotell, blåmärken på armar o ben, bula i huvudet, öm i baken efter spark samt sårskada på foten efter att kastat glas. Något mer har jag inte kunnat hitta, har du?
Senast redigerad av Solglittret 2016-11-18 kl. 23:20.
Citera
2016-11-18, 23:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det betyder att TR ansett att Lotta misshandlats många gånger innan han misshandlade henne till döds.

Ja det enda vid obduktion av Lottas kropp som kunde indikera en tidigare misshandel var äldre läkta revbensbrott.

Att Martin dömdes för tidigare misshandel av Lotta byggde till stora delar på att han faktiskt erkände detta. Utan erkännande hade nog TR haft svårt att avgöra sanningshalten i detta.
Citera
2016-11-18, 23:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Ja nu vet man det. Hade man tagit in han vid anmälningstillfället är det ju inte säkerthan skulle erkänt, om hon hade vidhållit sin anmälan.
Citera
2016-11-18, 23:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
?
Det är klart att hela kroppen hos ett brottsoffer obduceras . Vad menar du?

*Ordet "välläkt ärr" betyder i allmänhet att ärrläkningen är komplett - dvs mer än ett år gammal. Lottas kropp uppvisade två sådana välläkta gamla ärr, inget konstigt med det.
*Att hon vid vänster fotknöl har ett litet 4 X 5 mm stort sår med sårskorpa - är heller inte så märkligt för någon som tränar.
* likaså att hon har ett 1 mm (!) sår med sårskorpa på vänster handled.
*Tjejer bryter sina lösnaglar ibland - det behöver inte ha med "misshandel"att göra.
* någon har troligen också tagit tag i hennes överarm - men det var tumult när hon lyftes i framstupa sidoläge o sedan över på en bår. Inte säkert att detta varit avsiktligt "våld".

Nej du måste läsa datumen bättre. Mellan 25-30/5 skickade Lotta 34 sms. Mellan 25/5 och 3/6 skickade hon 189 stycken.

Lotta har uppgivit, slag mot bröstkorg med revbensbrott när de bodde på hotell, blåmärken på armar o ben, bula i huvudet, öm i baken efter spark samt sårskada på foten efter att kastat glas. Något mer har jag inte kunnat hitta, har du?

Jag är inte intresserad av vad du säger utan jag förhåller mig till vad domstolen har dömt i fallet.
Det gäller alltså tidigare misshandel av Lotta som Martin begått och som domstolen har tagit med i sin bedömning. Det är då odiskutabelt oavsett vilken åsikt du har angående att det "bara" var några revbensbrott som indikerade på tidigare misshandel.

Så facit säger att du har fel eller inbillar dig fel inte vet jag, men dömd är han och det har konstaterats att han misshandlade Lotta i flera månader innan han till slut slog ihjäl Lotta.
Det är fakta i fallet. Nej, sms listan är dragen för att ge ett sammanhang och innehåller inte allt så som samtal på telefon eller andra smskontakter och inte heller vad som sägs vid möten mellan människorna i fallet.

Vad jag har hittat till skillnad från dig är att det har varit en systematisk misshandel innan Lotta dödades. Jag letar inte ursäkter för Martin eller att det bara rörde sig om ditten eller datten. För min del räcker detta mycket väl, och tydligen för domstolen också.
Citera
2016-11-18, 23:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja nu vet man det. Hade man tagit in han vid anmälningstillfället är det ju inte säkerthan skulle erkänt, om hon hade vidhållit sin anmälan.

Jaså? Du visste inte det innan alltså? Läser du inte viktiga bedömningar som domstolen har gjort eller hela obduktionsprotokollet? Vad är det då vi diskuterar undrar jag? Det som är säkert vid anmälningstillfället är att om dom följt de rutinerna som dom har så hade Martin varit inlåst och inte kunnat slå ihjäl Lotta. Det är också något som är väldigt uppenbart och känt, och du kan slå upp myndigheternas sida och läsa själv vad som gäller. Därav den grova kritiken i just detta fallet.
Citera
2016-11-18, 23:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag är inte intresserad av vad du säger utan jag förhåller mig till vad domstolen har dömt i fallet.
Det gäller alltså tidigare misshandel av Lotta som Martin begått och som domstolen har tagit med i sin bedömning. Det är då odiskutabelt oavsett vilken åsikt du har angående att det "bara" var några revbensbrott som indikerade på tidigare misshandel.

Så facit säger att du har fel eller inbillar dig fel inte vet jag, men dömd är han och det har konstaterats att han misshandlade Lotta i flera månader innan han till slut slog ihjäl Lotta.
Det är fakta i fallet. Nej, sms listan är dragen för att ge ett sammanhang och innehåller inte allt så som samtal på telefon eller andra smskontakter och inte heller vad som sägs vid möten mellan människorna i fallet.

Vad jag har hittat till skillnad från dig är att det har varit en systematisk misshandel innan Lotta dödades. Jag letar inte ursäkter för Martin eller att det bara rörde sig om ditten eller datten. För min del räcker detta mycket väl, och tydligen för domstolen också.

Nu uppstod den här diskussion om misshandel för att vi diskuterade varför Lotta gick till polisen just den 25/5.

Jag är också övertygad om att Martin misshandlade henne vi flera tillfällen tidigare - han har ju erkänt detta. Ingen här har väl ifrågasatt sanningen i att han misshandlade henne flera gånger under deras förhållande - det var ju därför hon skulle avslutat.

Det vi diskuterade var ju om hon nyligen hade blivit utsatt för en aktuell misshandel den 25/5 när hon polisanmälde. Det verkar inte så efter som hon inte hade några färska skador då - varken uppvisade hos polisen eller konstaterade på obduktionen.
Citera
2016-11-18, 23:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jaså? Du visste inte det innan alltså? Läser du inte viktiga bedömningar som domstolen har gjort eller hela obduktionsprotokollet? Vad är det då vi diskuterar undrar jag? Det som är säkert vid anmälningstillfället är att om dom följt de rutinerna som dom har så hade Martin varit inlåst och inte kunnat slå ihjäl Lotta. Det är också något som är väldigt uppenbart och känt, och du kan slå upp myndigheternas sida och läsa själv vad som gäller. Därav den grova kritiken i just detta fallet.

Vad menar du att jag inte visste innan? Jag känner inte till någon av dessa personer, hur skulle jag ha kunnat veta att det är någon som blir pucklad på innan jag ens hör talas om det? Obduktionsrapporten kunde ju rimligtvis inte funnits till hands när Lotta anmälde?

Ja, man vet det nu när han erkänt, efter han slagit ihjäl henne. Detta fanns inte vid tillfället hon anmälde.
Citera
2016-11-18, 23:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nu uppstod den här diskussion om misshandel för att vi diskuterade varför Lotta gick till polisen just den 25/5.

Jag är också övertygad om att Martin misshandlade henne vi flera tillfällen tidigare - han har ju erkänt detta. Ingen här har väl ifrågasatt sanningen i att han misshandlade henne flera gånger under deras förhållande - det var ju därför hon skulle avslutat.

Det vi diskuterade var ju om hon nyligen hade blivit utsatt för en aktuell misshandel den 25/5 när hon polisanmälde. Det verkar inte så efter som hon inte hade några färska skador då - varken uppvisade hos polisen eller konstaterade på obduktionen.

Citat:
Slutet av mars misshandel
mars-april skadegörelse
misshandel i början av april
misshandel i början av april
olaga hot och ofredande 29 april
misshandel 1 maj
olaga hot 1 maj
olaga hot 12 maj
olag hot från mars till maj vid ett flertal tillfällen och där han säger att han ska döda henne.

Förtal den 25 maj

Det har ingen som helst betydelse hur långt det är mellan anmälan och misshandeln eftersom det handlar om både våld, hot, och att isolera offret från både arbete och vänner. Styra offret i alla avseende. Du diskuterar något som inte är relevant och drar slutsatser som inte stämmer.
Du påstod att det inte är tid vilket jag gör och resten av normalt funtade individer. Det här är ett typiskt fall som vi får se 17 st av varje år. Det är så här det ser ut med våld, hot innan dom till slut mister livet. Det finns psykisk terror också så vad vet du om den gällande detta fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in