2016-11-18, 09:11
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitasi
Tack för svaret.

Jag hörde att Ramos inte är värd pengarna men jag vet inte om det är sant för att jag inte provade honom.

Sansone har funkat jätte bra för mig, han får nästan alltid 9-10 betyg och gör många mål och även assist. Har Modric och Iniesta men han har gjort fler assist än dom. Jag kör 433 (4) och jag lägger att han smyger bakom backlinjen. Men jag har även hunter kort på honom. Han är mycket rörlig och har bra långskott. Har provat Benzema och många la liga anfallare men ingen är som han.

Jag har också Gamero han är också OK men inte lika bra som Sansone.

Ja, Williams är snabb men har är också bra på att dribbla och med rätt kemikort blir han ännu bättre. Innan han så spelade jag med Vela och Orrellana och de var ok men efter det ville jag prova Williams och tyckte också att han inte var något speciellt. Men jag gav han chansen sen och han blev bara bättre och bättre.

Vill rekommendera en professionell fifa spelare som heter KRASI på youtube, jag kollade på hans videos och hans tips hjälpte mig mycket att bli bättre på fifa.

Köpte Sansone svarta kortet igår, bara för att testa din teori .

Trodde inte på det hela så mycket om jag ska vara ärlig. Men vad händer? Tror jag spelade honom i 3 matcher. Han går in och gör mål direkt och är allmänt bra.

Han kan lätt ta emot en pass och hålla bollen utan att mittbackarna tar den av honom direkt. Det plus att han får en ganska bra fart under fötterna med Hunter-kortet. Den där effekten man får av att han har 85 i dribble är väldigt underskattad. Det gör att man kan slå en pass på honom framför backlinjen samt hålla in L2 så kan inte mittbackarna stöta bort bollen direkt. Sen är det bara att dribbla eller fördela passen vidare!

Intressant!
Citera
2016-11-18, 09:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Det är inte EA som bestämmer POTM och det är bara oktobers matcher som räknas.

Edit: aha Hazard har vunnit ser jag. Fan skulle inte sålt min chelsea IF. Nu är mitt stoke och Wales-lag meningslösa också..

Någon som testat Robben? Ska köra IF-Podolski, IF RvP, Robben som trio.

Jo, det har jag koll på. Jag påstod aldrig att EA har något med det beslutet att göra i mitt förra inlägg heller.

Citat:
The EA SPORTS Player of the Month award is voted for by a combination of the public via premierleague.com, a panel of Premier League legends and current club captains.

The public vote will count for 10% of the total.

Jag menar ju ändå att Hazards insats mot Everton - 5-0 Chelsea - säkert funnits i åtanke för de som röstade på detta pris (både allmänheten och PL-spelare), eftersom röstningen stängde typ 10:e november. Joe Allens insats och mål mot Manchester United den 2a oktober på Old Trafford, vägde nog inte lika tungt.

Och detta trots att den ena insatsen bör väga tungt i en sån här omröstning och den andra inte alls ska räknas in. För det är så folk fungerar, de har korta minnen och tar inte röstning på så stort allvar.

Mitt resonemang är såklart hypotetiskt. Men säg att de hade stängt röstningen på kvällen den första november, före Hazards superinsats mot Everton - hade han vunnit då? Jag tror inte det.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-11-18 kl. 09:15.
Citera
2016-11-18, 09:17
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Det är inte EA som bestämmer POTM och det är bara oktobers matcher som räknas.

Edit: aha Hazard har vunnit ser jag. Fan skulle inte sålt min chelsea IF. Nu är mitt stoke och Wales-lag meningslösa också..

Någon som testat Robben? Ska köra IF-Podolski, IF RvP, Robben som trio.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jo, det har jag koll på. Jag påstod aldrig att EA har något med det beslutet att göra i mitt förra inlägg heller.

Jag menar ju ändå att Hazards insats mot Everton - 5-0 Chelsea - säkert funnits i åtanke för de som röstade på detta pris (både allmänheten och PL-spelare), eftersom röstningen stängde typ 10:e november. Joe Allens insats och mål mot Manchester United den 2a oktober på Old Trafford, vägde nog inte lika tungt.

Och detta trots att den ena insatsen bör väga tungt i en sån här omröstning och den andra inte alls ska räknas in. För det är så folk fungerar, de har korta minnen och tar inte röstning på så stort allvar.

Mitt resonemang är såklart hypotetiskt. Men säg att de hade stängt röstningen på kvällen den första november, före Hazards superinsats mot Everton - hade han vunnit då? Jag tror inte det.
Okej då missuppfattade jag dig. Är ju en hel del som gnäller på EA under TOTS t.ex. fast EA bara skapar kort efter de spelare som fått pris och inte har något med röstningen att göra. Håller med det du skriver.
Citera
2016-11-18, 09:27
Medlem
BZKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Glömde av att du hade skrivit med Kante... gjorde ett lag iaf. Kan se ifall jag kan få löst något med Kante också. Hade Naingolan som central CM först men gick liiite över budget då. Khedira är en jävligt bra städgubbe där på mitten så han löser biffen där.

http://www.futbin.com/17/squad/363243

edit:

Ut med: Khedira, Dembele, Alderweireld.
In med: Kante, Fabregas, Zouma.

Såg riktigt fint ut! Tack för hjälpen mano
Citera
2016-11-18, 09:32
Medlem
Citat:
Behövde köpa exakt 1 spelare för 400 coins för att lösa hela MM. Skönt att vara förberedd Behövde väl eg inte köpa honom, men orkade inte leta ett alternativ som funkade.

Turkarna sålde för fina priser som påpekats, i övrigt var det inga större förtjänster. Men plus gick man ju på att sälja överskottet.

Packade Muller också så det var ju välkomna 30k till kassan.

Nu till att sälja av Newcastle Jets, Central Coast, Excelsior och Sparta Rotterdam som aldrig kom. Nu kommer väl aldrig EA köra 2 MM på en helg men det hade varit gött med en till med de udda matcherna. Kanske ska hålla till på måndag?

Finns ju ett Argentinaderby och ett till tyskt derby i helgen, hade varit en överraskande move att köra en till från EA.

Gjorde klart mina MM utan att behöva köpa en enda spelare. Det känns ju alltid bra, fick dock ingenting utav värde i paketen tyvärr. En Chelseaspelare så kanske göra mig glad senare om det blir som alla tror med POTM.

Härligt med att det är just de turkiska spelarna som ökar, sitter faktiskt med 13 spelare från vardera lag där. Skönt att det lönade sig den här gången.

Tycker att rewardsen var ganska bra ändå. Det beror väl på att det är stora matcher som kom med men ändå. Synd att det bara var en spelare per lag som behövdes dock. Men man kan inte få allt..
Citera
2016-11-18, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godlike88
Tjena!
Idag är det ju wl och behöver därför köpa ett kraftfyllt lag. Förra gången hamnade jag på elit 1 med sterling som min bästa spelare. Sitter på 1.5 miljoner coins och behöver ett riktigt bra lag.
Funderat på franska laget/ligue 1. Brasilianska landslaget och Portugals landslag/liga bbva.
Tack för hjälpen!

Inga tips?
Citera
2016-11-18, 09:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Gjorde klart mina MM utan att behöva köpa en enda spelare. Det känns ju alltid bra, fick dock ingenting utav värde i paketen tyvärr. En Chelseaspelare så kanske göra mig glad senare om det blir som alla tror med POTM.

Härligt med att det är just de turkiska spelarna som ökar, sitter faktiskt med 13 spelare från vardera lag där. Skönt att det lönade sig den här gången.

Tycker att rewardsen var ganska bra ändå. Det beror väl på att det är stora matcher som kom med men ändå. Synd att det bara var en spelare per lag som behövdes dock. Men man kan inte få allt..

Håller med. EA verkar ha "kapitulerat" denna helg. För många stora derbyn, så istället för att klämma in något litet obskyrt derby - gjorde de så att de körde på förhandsfavoriterna, men sänkte requirements rejält. Belöningarna får ändå sägas vara OK.

Eftersom allt pekar på att Hazard vunnit och hans POTM-kort borde vara värt runt 600-700k även om det är untradable förväntar jag mig hysteriska requirements för att klara den. Sitter på några Oscar, Ivanovic, Mikel osv samt några Lille-spelare. Jag vill såklart ha kortet som alla andra, men om det innebär att bränna en stor del av mitt kapital för en untradable tror jag att jag säljer av det jag har istället och skippar denna.
Citera
2016-11-18, 09:50
Medlem
Citat:
Håller med. EA verkar ha "kapitulerat" denna helg. För många stora derbyn, så istället för att klämma in något litet obskyrt derby - gjorde de så att de körde på förhandsfavoriterna, men sänkte requirements rejält. Belöningarna får ändå sägas vara OK.

Eftersom allt pekar på att Hazard vunnit och hans POTM-kort borde vara värt runt 600-700k även om det är untradable förväntar jag mig hysteriska requirements för att klara den. Sitter på några Oscar, Ivanovic, Mikel osv samt några Lille-spelare. Jag vill såklart ha kortet som alla andra, men om det innebär att bränna en stor del av mitt kapital för en untradable tror jag att jag säljer av det jag har istället och skippar denna.

Jag har missat att köpa till Hazard faktiskt. Har 5 st spelare i Chelsea sedan innan och 2 Oscar i tradepilen. Har ju också ett gäng belgare ifall det skulle bli aktuellt och kanske 5 spelare från Lille därtill. Så att jag ska kunna klara av att göra de krav som lär krävas för att få ett sådant eftertraktad kort ser jag som otroligt. Så allt jag hoppas på är att marknaden ska gå helt crazy och att man kan sälja spelare med "Hazard-anknytning" till minst 5k/styck.

Edit: Man ska ju ha i åtanke att om de ska släppa Hazard så som de gjort med de tidigare POTM så måste ju kraven vara helt upp till skyarna. Annars spelar EA ju ut Hazards marknadsvärde på de vanliga kortet. Om man kan få tag i en untreadable, bättre version, till ett lägre pris så blir det ju väldigt konstigt.

Man kanske skulle investera i några Courtois? 89-rated, målvakt(kommer vara med på SBC), Belgare, Chelsea. Kommer det sjuka requirements borde det ju finnas en höjning där. Ser att han redan nu gått upp 10 k sen i onsdags. Kanske lite sent ute..

Edit2: Courtois höjning kan ju ha att göra med WL också. Fan, riktigt svårt detta.
Senast redigerad av sluggern375 2016-11-18 kl. 09:59.
Citera
2016-11-18, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatballrain
Har den värsta marketcrashen hänt nu? Enligt Futbin så ser det ut som att priserna var som lägst igår kl 18 och t.ex. Aubameyang har redan ökat med 30k sen dess

Kraschen innan själva kraschen som ofta händer under alla fifa spel. Folk förväntar sig att den egentliga kraschen ska ske just under bf vilket gör att de flesta säljer sina dyra spelare redan från en vecka tillbaka= låga priser. Lyckades plocka hem dybala för 150k han ligger på ca 190 nu. Absolut han kommer säkert sänkas till runt 160-170 efter wl men inte mer.
Citera
2016-11-18, 10:03
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Tänkte nörda i weekend league men orkar nog inte. Ska göra annat. Sälja av hela laget kanske?

Som exempel har jag Movemver-Barzagli som jag köpte för 29k som ökat med runt 10k.

Sälja allt sen köpa igen på onsdag-torsdag?

Hur har IF påverkats av bf tidigare år? Har t.ex. SIF Immobile. Sälja eller ökar IF ändå?
Citera
2016-11-18, 10:09
Medlem
Hur troligt är ryktet om att Hazard blir player of the month?
Är det värt att börja köpa in Chelsea / belgiska spelare eller är det för sent?

Känns ju som att det kan bli en väldigt dyr historia.

Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Är den 25-27 november, droppas nya pack hela helgen och just därför droppar priserna

Hur mycket beräknas priserna droppa? Är det sjuka dropp, typ Aguero för 200k istället för 400, eller pratar vi några tusen bara?

Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Hur fan börjar folk gå så snabbt när dom får en passning? tar 1.5sek innan mina spelare börjar gå med boll medans alla jag möter touchar den i farten och kan gå direkt åt nått håll.

Hur gör man?

Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
tappar L1 innan man får bollen.

Men L1 är ju till för att bollen ska gå genom benen på spelaren så man kan vända 180 grader och springa åt andra hållet?
Citera
2016-11-18, 10:31
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Hur troligt är ryktet om att Hazard blir player of the month?
Är det värt att börja köpa in Chelsea / belgiska spelare eller är det för sent?

Känns ju som att det kan bli en väldigt dyr historia.

Hur mycket beräknas priserna droppa? Är det sjuka dropp, typ Aguero för 200k istället för 400, eller pratar vi några tusen bara?

Men L1 är ju till för att bollen ska gå genom benen på spelaren så man kan vända 180 grader och springa åt andra hållet?
R1 då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in