2016-11-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot

Ser man på. Tack för svar mina herrar.

Får ni också känslan av att vi slår en död häst här? Jag menar, alla FE-argument är hundraprocentigt krossade. Deras teorier saknar vetenskaplig uppbackning, de har inte kunnat motbevisa någon astronomi eller fysik och de logiska luckorna gapar tomma. Slutligen ser det ut som att FE-anhängarna övergett tråden. Dags att utropa argumentativ seger?

Ja, visst är det dags att utropa en sådan seger. Men faktum är att vi hela tiden har "slagit en död häst". Hela FE-hypotesen är orimlig, den leder mycket snabbt till motsättningar mot all kunskap som mänskligheten har uppnått under århundraden. Exempel: Hur kan ekvatorn vara "bara" 4000 mil lång? Varför flyger man inte från Sydney till Sydafrika via Nordpolen (kortaste flygvägen enligt plattjordskartan)?

Den här tråden visar på nästan oändligt många såna motsättningar, och ingen FE-kramare har någonsin kunnat bemöta eller förklara dem. Och inte klarat av att ta emot detta heller. Istället har de tillämpat den gamla regeln som säger att om argumentationen är svag så höjer man rösten. Och förfaller till tokiga personangrepp.

En annan sak: En rad seriösa forskare har i hundratals år studerat världen, solsystemet, rymden och världsalltet. En bild av världsalltet har etablerats och bevisats med många olika metoder. Hur kan FE-kramarna tro att det går att motbevisa allt detta genom att sitta vid dataskärmen i en timme och stirra på en röd båt? Eller genom att visa bilder på ett antal kåkar på andra sidan av en sjö?

Slutligen: För att i någon mån få sin hypotes att gå ihop måste FE-kramarna säga att allt med rymdfärder, fotografier från rymden, satelliter, satellitkommunikation och mycket annat bara är bluff och båg. Hur trovärdigt att de resonemanget?
Citera
2016-11-17, 22:07
Bannlyst
En grej som jag tycker är skum är varför det inte går några direktflyg från Sydney till New york. Varför inte flyga den kortare vägen istället för att man ska behöva flyga runt hela jorden?

https://www.flygresor.se/showresult.php?id=240798297
Citera
2016-11-18, 09:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickekicke
En grej som jag tycker är skum är varför det inte går några direktflyg från Sydney till New york. Varför inte flyga den kortare vägen istället för att man ska behöva flyga runt hela jorden?

Varför är det skumt? Det naturliga är det går rutter från Australien till västkusten i Amerika eftersom det är den kortaste vägen till USA. Vill du vidare i USA så byter du i t.ex Los Angeles.

Det går direktflyg Sydney - Los Angeles.
http://flightaware.com/live/flight/QFA11/history/20161117/0030Z/YSSY/KLAX
Och till San Francisco
http://flightaware.com/live/flight/UAL870/history/20161117/0130Z/YSSY/KSFO

För att inte prata om att det går direktflyg från Sydney till Chile:
http://flightaware.com/live/flight/QFA27/history/20161116/0150Z/YSSY/SCEL
En resa som är fullständigt omöjlig på en platt jord.
Senast redigerad av madtop 2016-11-18 kl. 09:43.
Citera
2016-11-22, 10:54
Medlem
Citat:

Det är mycket långt mellan Sydney och New York. En snabb googling säger att det är 15 979 km.

A380 är designad att flyga endast 15 700 km, så det är verkligen precis på gränsen. Skulle gissa att det med säkerhetsmarginaler och liknande är för långt. Det längsta A380 flyger reguljärt är Sydeny - Dallas/Fort Worth, vilket är "bara" är 13 804 km (eller 16 timmar och 50 minuter).

Nu tog jag bara A380 som exempel men jag kan inte se att något annat plan idagsläget skulle kunna konkurera på sådan långflygning. Det är nog helt enkelt för långt med dagens plan att köra direkt.

Qantas säger att de kanske ska, men de väntar på nya plan.

http://www.cntraveler.com/stories/2015-11-19/qantas-plans-20-hour-nonstop-from-australia-to-nyc
Citera
2016-11-22, 19:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarp
Det är mycket långt mellan Sydney och New York. En snabb googling säger att det är 15 979 km.

A380 är designad att flyga endast 15 700 km, så det är verkligen precis på gränsen. Skulle gissa att det med säkerhetsmarginaler och liknande är för långt. Det längsta A380 flyger reguljärt är Sydeny - Dallas/Fort Worth, vilket är "bara" är 13 804 km (eller 16 timmar och 50 minuter).

Nu tog jag bara A380 som exempel men jag kan inte se att något annat plan idagsläget skulle kunna konkurera på sådan långflygning. Det är nog helt enkelt för långt med dagens plan att köra direkt.

Qantas säger att de kanske ska, men de väntar på nya plan.

http://www.cntraveler.com/stories/2015-11-19/qantas-plans-20-hour-nonstop-from-australia-to-nyc

Nu diskuterar vi flygrutter på den runda jorden. Hur långt det är mellan olika städer på den platta jorden är det ingen som riktigt kan svara på, plattjordarna verkar inte ens veta hur deras jord ser ut. Lite märkligt kan man ju tycka - eller inte.
Citera
2016-12-07, 16:43
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:

Ännu skummare är det att det inte finns några direktflyg mellan världsmetropolerna Sydney och Sao Paulo!

(Qantas har direktflyg mellan Sydney-Dallas, en rutt som är längre än till Sao Paulo!)

Har diskuterat detta på andra forum, men ingen globjordare har till dags dato kunnat ge nåt vettigt svar på detta!

Platta jorden-förnekarna idisslar om Sydney-Santiago, men när man påtalar för dem att Sao Paulo är en mångdubbelt större stad, de facto Sydamerikas geografiska och finansiella storstad (och därmed bör ha direktlyg till/från Sydney), så vet de inte vad de ska svara...

Visste ni förresten att den rabiata platta jorden-förnekaren Vsauce har blivit debunkad av en skärpt flat earthare?

Jo, det är faktiskt sant!

Se själva här, 20 minuter konstant mangling av Vsauce´s pseudoargument, min absoluta favvo-video för närvarande för vår platta cirkelrunda jordskiva:

https://www.youtube.com/watch?v=beCkNhOIXkg

Denna video måste svida riktigt, riktigt ordentligt för alla globjordare...
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-12-07 kl. 17:25.
Citera
2016-12-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Bla bla..

Hur långt är det på en platt jord?
Citera
2016-12-07, 17:55
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ännu skummare är det att det inte finns några direktflyg mellan världsmetropolerna Sydney och Sao Paulo!

Hur tänkte du att avsaknaden av en flygrutt ska bevisa något?

Betyder avsaknaden av direktflyg mellan Jönköping och Malmö att Småland ligger i Afrika?
Citera
2016-12-07, 17:57
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

(Qantas har direktflyg mellan Sydney-Dallas, en rutt som är längre än till Sao Paulo!)[...]
Och vad fan skulle det bevisa? Bry dig inte ens om att svara, det är bara så dumt så det är illa t o m för att komma från dig.

Vad jag är mer nyfiken på är hur de här dumheterna med en platt jord går ihop med din idiotiska tro på att jorden är ihålig som du förfäktat i åratal i en annan tråd. I det här inlägget skiter du ju ut en flod av
"bevis" (tja, sånt som bara du brukar kalla bevis förstås) för att jorden är rund, alltså i princip sfärisk: (FB) Hollow Earth: Underjordiska världar, inomjordingar (IT); VIDEO-bevis och vittnen...

Jag tror du får bestämma dig, du kan inte både tro på de här plattjordsdumheterna och en ihålig jord samtidigt, inte av det slag som du ljuger om i den andra tråden i alla fall.
Citera
2016-12-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Och vad fan skulle det bevisa? Bry dig inte ens om att svara, det är bara så dumt så det är illa t o m för att komma från dig.

Vad jag är mer nyfiken på är hur de här dumheterna med en platt jord går ihop med din idiotiska tro på att jorden är ihålig som du förfäktat i åratal i en annan tråd. I det här inlägget skiter du ju ut en flod av
"bevis" (tja, sånt som bara du brukar kalla bevis förstås) för att jorden är rund, alltså i princip sfärisk: (FB) Hollow Earth: Underjordiska världar, inomjordingar (IT); VIDEO-bevis och vittnen...

Jag tror du får bestämma dig, du kan inte både tro på de här plattjordsdumheterna och en ihålig jord samtidigt, inte av det slag som du ljuger om i den andra tråden i alla fall.

Tillståndet kallas crank magnetism.
Citera
2016-12-07, 18:06
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

Varför skulle vår platta jord och de underjordiska världarna under oss utgöra en motsättning?

Tvärtom så svarar ju en platt jord bättre på Hollow Earth än din runda boll-jord!

Skärp dig nu!
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-12-07 kl. 18:15.
Citera
2016-12-07, 18:49
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Varför skulle vår platta jord och de underjordiska världarna under oss utgöra en motsättning?

Tvärtom så svarar ju en platt jord bättre på Hollow Earth än din runda boll-jord!

Skärp dig nu!
Jag skrev ju för helvete varför de båda idiotteorierna inte går ihop! Begriper du inte? I den andra tråden beskriver du ju åtminstone jordens yttre form som vi tänkande människor vet att den är, i princip sfärisk men i den här tråden menar du att den är platt. Det är ju höjden av idioti att förfäkta båda dumheterna samtidigt. Båda kan helt enkelt inte vara rätt. Hur ska du ha det då om du måste överge den ena dumheten, är jorden i princip sfärisk eller är den platt? Vilken dumhet är det du har haft fel i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in