Citat:
Ser man på. Tack för svar mina herrar.
Får ni också känslan av att vi slår en död häst här? Jag menar, alla FE-argument är hundraprocentigt krossade. Deras teorier saknar vetenskaplig uppbackning, de har inte kunnat motbevisa någon astronomi eller fysik och de logiska luckorna gapar tomma. Slutligen ser det ut som att FE-anhängarna övergett tråden. Dags att utropa argumentativ seger?
Ser man på. Tack för svar mina herrar.
Får ni också känslan av att vi slår en död häst här? Jag menar, alla FE-argument är hundraprocentigt krossade. Deras teorier saknar vetenskaplig uppbackning, de har inte kunnat motbevisa någon astronomi eller fysik och de logiska luckorna gapar tomma. Slutligen ser det ut som att FE-anhängarna övergett tråden. Dags att utropa argumentativ seger?
Ja, visst är det dags att utropa en sådan seger. Men faktum är att vi hela tiden har "slagit en död häst". Hela FE-hypotesen är orimlig, den leder mycket snabbt till motsättningar mot all kunskap som mänskligheten har uppnått under århundraden. Exempel: Hur kan ekvatorn vara "bara" 4000 mil lång? Varför flyger man inte från Sydney till Sydafrika via Nordpolen (kortaste flygvägen enligt plattjordskartan)?
Den här tråden visar på nästan oändligt många såna motsättningar, och ingen FE-kramare har någonsin kunnat bemöta eller förklara dem. Och inte klarat av att ta emot detta heller. Istället har de tillämpat den gamla regeln som säger att om argumentationen är svag så höjer man rösten. Och förfaller till tokiga personangrepp.
En annan sak: En rad seriösa forskare har i hundratals år studerat världen, solsystemet, rymden och världsalltet. En bild av världsalltet har etablerats och bevisats med många olika metoder. Hur kan FE-kramarna tro att det går att motbevisa allt detta genom att sitta vid dataskärmen i en timme och stirra på en röd båt? Eller genom att visa bilder på ett antal kåkar på andra sidan av en sjö?
Slutligen: För att i någon mån få sin hypotes att gå ihop måste FE-kramarna säga att allt med rymdfärder, fotografier från rymden, satelliter, satellitkommunikation och mycket annat bara är bluff och båg. Hur trovärdigt att de resonemanget?