2016-11-18, 02:14
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag undrar om det fanns någon tanke bakom från gängets sida att inkludera så många i mordet. Hur dumma de än är MÅSTE de ha förstått att de skulle åka fast relativt fort. Hur fan tänkte de egentligen när de messade varandra och skröt på stan?

Med all respekt, tror knappast huvudproblemet är antalet medverkande, utan snarare deras agerande. Flodhästen/vildsvinet BH hade ju självmant spelat in alla sina samtal. Han med mellannamnet Attila hade hennes dammsugare i sin lägenhet. Etc. etc.
Citera
2016-11-18, 02:14
Medlem
Kokettes avatar
H: Är det ett förhör det här?
Fhl: Ja
H: Det tycker jag är kränkande!!!
Citera
2016-11-18, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NontoxicPlaydoh
Benita (såklart) hade sagt att Madde hade satt ett "pris" på Broling och Hesslings huvud, pga att dom var skyldiga Madde. Framgick att det var olika summor. Någon sa att det var 100 000 sammanlagt, någon sa att det var 40 000 Broling hade lånat och ville ha 50 000 extra.

Så... Madde ville skicka på folk på dom. Det är kanske i samma veva som samtliga la upp "support 81" bilder på deras facebooks för att visa att de också har "connections".

Inte för att vara den, men min källa som jag citerade här i tråden flera gånger i somras prickade det mesta rätt. Märks nu att personen hade koll.
Citera
2016-11-18, 02:16
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NontoxicPlaydoh
Du måste nog förstå att samtliga personer lider av diagnoser, snäppet under normalbegåvning. Har ingen bevis på detta, men en stark magkänsla. Uppenbarligen resonerar de inte som vanligt folk.

Ja, så är det, självklart. Det framgår ju också av utredningarna och förhören. Många visar sig ha grava missbruksbroblem och är bidragsförsörjda. Extrema WT-personer helt enkelt.
Citera
2016-11-18, 02:17
Medlem
Citat:
Jag undrar om det fanns någon tanke bakom från gängets sida att inkludera så många i mordet. Hur dumma de än är MÅSTE de ha förstått att de skulle åka fast relativt fort. Hur fan tänkte de egentligen när de messade varandra och skröt på stan?

Rent hypotetiskt nu, givetvis. Men skulle jag själv hitta på något jävelskap skulle all teknik plötsligt vara som bortblåst. Inga mobiler, inga internetsökningar eller annat. Faktiskt, har jag svårt att förstå människor som begår brott i dag och använder tekniska prylar i den utsträckningen som det ändå förekommer. Vet inte alla att polisen går igenom allt sånt och att det är ganska graverade bevis? T ex bara genom en mobil kan de se i vilket område du har rört dig. Visst om det rör sig om impulsbrott så, men i planerade...fattar inte.
Gratis husrum med frukost, lunch, middag under 10 års tid är straffet dom får. Ett sorgligt gäng utan pengar som lånar några tusingar och inte ens kan betala tillbaka utan istället mördar. Bara det i sig är svar nog åt dessa ligister som troligtvis inte hade egna hem eller ordnade liv. Nu får dom det.

Det är vid dessa fall man önskar att dödsstraff fanns. Ett nackskott på dem = 11 skott, billigt och bra. Än att vi skattebetalare nu ska stå för gratis terapi, husrum, mat, aktiviteter och rättegångskostnader.
Folk blir dödade i mellanöstern för mindre, varför kan vi inte införa dödsstraff?
Citera
2016-11-18, 02:18
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
H: Är det ett förhör det här?
Fhl: Ja
H: Det tycker jag är kränkande!!!

Haha, det var väl han som ville anmäla Flashback, eller blandar jag ihop personer nu?
Citera
2016-11-18, 02:18
Moderator
OYs avatar
Citat:

Rent hypotetiskt nu, givetvis. Men skulle jag själv hitta på något jävelskap skulle all teknik plötsligt vara som bortblåst. Inga mobiler, inga internetsökningar eller annat. Faktiskt, har jag svårt att förstå människor som begår brott i dag och använder tekniska prylar i den utsträckningen som det ändå förekommer. Vet inte alla att polisen går igenom allt sånt och att det är ganska graverade bevis? T ex bara genom en mobil kan de se i vilket område du har rört dig. Visst om det rör sig om impulsbrott så, men i planerade...fattar inte.

Den rimligaste slutsatsen av ditt resonemang landar för min del i att de faktiskt är störda på ett eller flera vis. Man kan vara dum i huvet, men också riktigt sjuk i huvet.

De äger i stort sett ingenting, mobilen är sannolikt den viktigaste och dyraste ägodelen de har. Den här typen av människor hoppar jämfota och firar när de får en gammal iPhone med krossat glas till skänks och kan kasta sin gamla Nokia med utbytbart skal, inte alls förvånande att de behåller bevismaterial.
Citera
2016-11-18, 02:22
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De äger i stort sett ingenting, mobilen är sannolikt den viktigaste och dyraste ägodelen de har. Den här typen av människor hoppar jämfota och firar när de får en gammal iPhone med krossat glas till skänks och kan kasta sin gamla Nokia med utbytbart skal, inte alls förvånande att de behåller bevismaterial.

Men dammsugare, locktång, m.m.? Det är ju ytterligare bevismaterial, som de tillskansat sig från mordoffret.
Citera
2016-11-18, 02:25
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Som jag förstår det, småtrasig själ, nykter alkoholist som trillat dit igen efter 15 år. Försökte väl återfå lite ungdom genom att hänga med detta "partygäng"....

Haha, men vafan? Står hon och slickar på en pinne?

Det står bl.a. att någon Tomas Flum från Mockfjärd(!) skulle få 5 papp av BO för varje tand han slog ut på Martin Broling.

Trevligt! Och detta är oskyldiga, snälla, godhjärtade Madeleine?

Jag försvarar inte mordet, men det är dags att ta av skygglapparna. Jag förstår att de som utförde mordet har psykiska problem, att deras utseenden är tacksamma att bespotta, men är det inte intressantare att försöka förstå hur det kunde gå så fel.

Vad som hittills framkommit: Madeleine försöker få Tomas från Mockfjärd att agera torped, genom att slå ut tänder (grov misshandel). Två personer har pris på sina huvuden (mordhot).
Citera
2016-11-18, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den rimligaste slutsatsen av ditt resonemang landar för min del i att de faktiskt är störda på ett eller flera vis. Man kan vara dum i huvet, men också riktigt sjuk i huvet.

Jag kan tänka mig att dom agerade efter deras egna logiska tänkande, det säger ju en del i sig.

De mördar någon för att slippa en skuld, de pratar om det med hur många vänner/kompisar som helst, de har ångest. Inte ett enda ord har dom sagt om någon polis eller att de skulle åka fast - i princip. De har tydligen inte tänkt på konsekvenserna till detta, de förstår tydligen inte att de har tagit ett liv och det är väldigt Fel.
Ingen frisk person kan resonera på detta sättet. Dom är inte dumma eller korkade, dom är förståndshandikappade - inget konsekvenstänk över huvud taget. Fascinerande må jag säga.

Edit:
Som PeO skriver på sin facebook. "jag är snäll om ni är snälla i mot mej är ni inte det så får ni ett rent helvete".
Citera
2016-11-18, 02:27
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Vad som hittills framkommit: Madeleine försökte få Tomas från Mockfjärd att agera torped, genom att slå ut tänder (grov misshandel). Två personer har pris på sina huvuden (mordhot).

Vart finns förhöret med denna "Flum"? För han måste väl ha hörts i utredningen?

I vilket fall: betala tillbaka, eller gör upp en avbetalningsplan, istället för att agera WT deluxe, liksom. Det framgår ju också att MD betalat det mesta av krognotor etc. och aldrig begärt tillbaka pengar.
Senast redigerad av CarolSeaver 2016-11-18 kl. 02:29.
Citera
2016-11-18, 02:28
Medlem
Per-Olov är definitivt någon man hade velat ha med sig vid ett eventuellt brott, Killen kan hålla koll åt två håll samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in