2016-11-18, 00:40
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enrosafisk
Nytt bildgalleri på de misstänkta

https://minfil.org/u8l1qfb9b7/misst_nkta.jpg

Bra jobb! Du skulle om du vill möjligen kunna komplettera med de pedagogiska "par-strecken" från ursprungsgalleriet. Det är rörigt med alla dessa WT-figurer, så man behöver en hjälpande hand för att skilja dem åt och sätta dem i deras rätta sammanhang...
Citera
2016-11-18, 00:41
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
"Kul" att polisen i sann mäklaranda benämner bilderna över kök och vardagsrum som "miljöbilder".

Reagerade också på det. Blir lite svart humor över det hela.
Citera
2016-11-18, 00:43
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Sverige dömer väl ingen under 24 till livstid? Jag tror att rätten kommer vara förmildrande mot de yngre i trustorhärvan när de utdelar straffen (förutsatta att alla blir dömda).
Jaha, är det under 24? Jag hade för mig att ingen under 21 kunde dömas till livstid
Citera
2016-11-18, 00:43
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Tack som fan. Vilket program använde du?

Säger samma sak! Stort tack, oavsett hur det gick till! (Men visst är man nyfiken.)
Citera
2016-11-18, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jaha, är det under 24? Jag hade för mig att ingen under 21 kunde dömas till livstid

Du har rätt. Jag mindes fel. Dock tror jag inte det blir tal om livstid för de yngre.
Citera
2016-11-18, 00:47
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag delar din förskräckelse, glöm bara inte att hon verkar ha hotat personer.
JO, det kan nog vara så, men jag kan nästan höra det framför mig, och hoten kan ju ha kommit i omvänd ordning.

t.e.x
-Jag vill att du/ni börjar betala tillbaka det du/ni lånat, då jag fått en lägenhet, och måste köpa nya grejer, jag har ju inte ett skit kvar eftersom allt brann upp.
-Du skall inte komma här och begära en massa, jag/vi har inga pengar kvar, de har jag/vi supit eller knarkat upp, och passar du dig inte så känner jag/vi "folk"!!
Citera
2016-11-18, 00:48
Medlem
Kokettes avatar
höll på att spy när jag såg samtliga klädesplaggi beslagsprotokollet faktiskt men dessa trosor var något i hästväg
Citera
2016-11-18, 00:50
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Kan man se dessa trosor och de berömda sex sms i huvudprotokollet? Isf ungefär vilken sida, ifall ni som läst har någorlunda koll på vilka sidor det rör sig om. Är ju en del sidor att bläddra igenom. Önskar en hade haft tillgång till skrivare och tonvis med papper.
Jag varnar dig för att leta efter och hitta dem. Jag råkade se dem i går eftermiddag och jag mår fortfarande illa när jag tänker på det
Citera
2016-11-18, 00:54
Medlem
Vasectomaters avatar
Har precis "hittat" detta fallet på AB och reggat mig på mord.nu och börjat läsa igenom obduktionsrapporten och har kollat upp vissa misstänktas FB profiler.

För det första, fy fan vad taskigt att offrets hela kropp blir skändad på nytt genom att dennes rapport ligger vidöppen att gotta sig i för hela svenska folket.

Min teori är att Madde ansågs som ett skämt där uppe i byhålan. Dessa gärningsmän är antagligen allihopa simpeltons med endast grundskoleutbildning och har sina egna hemmasnickrade moralkoder, varav en är att transvestiter är mindre värda som människor. De har endast tolererat Madde och sen utnyttjat henne när det visade sig att hon var generös med lån på större summor pengar (här kommer det fram att Madde inte var så intelligent hon heller eller att hon var desperat nog att köpa sig till en slags gemenskap av dessa inavlade bybor, antagligen en blandning av båda)

Att de till slut kom fram till att det bästa sättet att slippa hennes tjat om återbetalning var att mörda henne var nog först som ett fylleskämt som till slut blev till verklig planering. Eftersom de inte kunde känna empati med en löjlig varelse som inte var en riktig människa pga dennes sexuella läggning och dessutom könsbyte gjorde det hela mindre omänskligt och otänkbart.
De eggade upp varandra under ett inflytande av hembränt, pissöl och gamla Metallicalåtar. Till slut pratades det bara om fördelarna om att göra sig av med denna Madde som ändå inte var vatten värd, var ansedd som pinsam och äcklig osv, osv.

Att de hatade henne ser man ju om man läser obduktionsrapporten, ser ut som om dom knivhögg kroppen flera gånger efter att hon redan var död, dvs overkill. Säkert spottade och sparkade dom på henne också innan dom dumpade kroppen i gruvhålet. Allt för att göra det hela mindre hemskt, nästan så som de ville få sig själva att tro att det faktiskt gjorde henne en tjänst. Som att avliva ett skadat djur.

De jag kollat in än så länge ser ju ut som riktigt osmakliga odjur. Säkert taskiga barndomar fyllda med fyllerier och sexuella övergrepp.

Hade jag inte läst i rapporten att Madde var en postop transa hade jag aldrig trott hon var född som man. Stackars människa, stackars själ. Jag hoppas hon får frid vart hon än befinner sig nu. Ett sorgligt slut på ett liv som säkert haft det tufft utmed åren oavsett dessa barbarer.

Vi kan bara hoppas på att dessa gärningsmän får längre fängelsestraff än några få år, men det är väl för mycket begärt, det är ju Sverige trots allt. Världens bästa place att mörda någon och åka dit.
Senast redigerad av Vasectomater 2016-11-18 kl. 00:57.
Citera
2016-11-18, 01:00
Medlem
Bjurras avatar
Du kunde läst lite i tråden innan du postade dina spekulationer.
Citera
2016-11-18, 01:01
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
För det första, fy fan vad taskigt att offrets hela kropp blir skändad på nytt genom att dennes rapport ligger vidöppen att gotta sig i för hela svenska folket.

Hur menar du? De delarna av en förundersökning brukar väl rutinmässigt sekretessbeläggas; så även här. Eller kanske missförstår jag dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Hade jag inte läst i rapporten att Madde var en postop transa hade jag aldrig trott hon var född som man.

Tycker personligen det syns ganska tydligt att så skulle kunna vara fallet.
Senast redigerad av CarolSeaver 2016-11-18 kl. 01:04.
Citera
2016-11-18, 01:03
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Bra jobb! Du skulle om du vill möjligen kunna komplettera med de pedagogiska "par-strecken" från ursprungsgalleriet. Det är rörigt med alla dessa WT-figurer, så man behöver en hjälpande hand för att skilja dem åt och sätta dem i deras rätta sammanhang...

Har lagt till en länk nr 2 nu i mitt tidigare inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in