2016-11-17, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Varför då? Det finns många intressenter med stora plånböcker, inte minst PSG, finns inget behov av att acceptera första budet.
För att i slutändan kan de komma sig att de inte blir några fler bud och ni får ut max 50 miljoner kronor. Rid på vågen så länge det går.

Ponera

Att han gör en sämre andra säsong, hans värde sjunker drastiskt.

Att han blir långtidsskadad, hans värde sjunker ännu mer drastiskt.

100 miljoner kr för en svensk spelare är jävligt mycket pengar. 18 miljoner mer än vad Zlatan såldes för när han gick för rekordsumma.

Tackar man nej till det och förväntar sig en högre summa så är det ett väldigt högt spel man spelar.
2016-11-17, 00:53
Medlem
Tonyos avatar
Wow, en svensk klubb som tackar nej till ett bud på närmare 100 miljoner kronor. Den dagen trodde jag aldrig skulle komma. Han har bollar Wesström det får man ge honom. Dock tveksamt om PSG känns som rätt klubb att gå till för Isak.
2016-11-17, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Wow, en svensk klubb som tackar nej till ett bud på närmare 100 miljoner kronor. Den dagen trodde jag aldrig skulle komma. Han har bollar Wesström det får man ge honom. Dock tveksamt om PSG känns som rätt klubb att gå till för Isak.
Hur vet man om de stämmer då?
2016-11-17, 00:56
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaermorsmardroem
Hur vet man om de stämmer då?
I mitt inlägg så utgår jag ju självklart ifrån att informationen är korrekt. Om det stämmer eller inte har jag ingen aning om, men om det nu stämmer så är det nog bäst för Wesström att ett högre bud kommer. Skulle man sälja han i sommar för 40-50 millar så vill man nog inte vara Wesström i det läget.
2016-11-17, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
I mitt inlägg så utgår jag ju självklart ifrån att informationen är korrekt. Om det stämmer eller inte har jag ingen aning om, men om det nu stämmer så är det nog bäst för Wesström att ett högre bud kommer. Skulle man sälja han i sommar för 40-50 millar så vill man nog inte vara Wesström i det läget.
Jaha ja. Vi säger att ryktet stämmer då har han verkligen kulor men man vet aldrig med media och allt som skrivs. Jag håller fast vid att om budet nu stämmer och man tackar nej så är det väldigt högt spelat. Om inte annat är de bara att gratulera AIK till en rekordförsäljning om han skulle gå för 100miljoner+.
2016-11-17, 01:00
Bannlyst
Läste att Isak har rätt till 10 procent på övergångssumman.

Citat:
Enligt SportExpressen får 17-åringen själv ta del av tio procent av övergångssumman när han lämnar AIK.

Så det är alltså 10 miljoner kr till Isak han har tackat nej till, kan man säga.
2016-11-17, 01:10
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaermorsmardroem
För att i slutändan kan de komma sig att de inte blir några fler bud och ni får ut max 50 miljoner kronor. Rid på vågen så länge det går.

Ponera

Att han gör en sämre andra säsong, hans värde sjunker drastiskt.

Att han blir långtidsskadad, hans värde sjunker ännu mer drastiskt.

100 miljoner kr för en svensk spelare är jävligt mycket pengar. 18 miljoner mer än vad Zlatan såldes för när han gick för rekordsumma.

Tackar man nej till det och förväntar sig en högre summa så är det ett väldigt högt spel man spelar.

Vi får väl se hur mycket sanning det ligger i det ryktet, det är väl klart att de inte bara avfärdar ett bud på 100 mille, de kanske förhandlar för fullt nu.

Det är dessutom långt tills transferfönstret stänger.
2016-11-17, 01:12
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det är dessutom långt tills transferfönstret stänger.
Det har inte ens öppnat än.
2016-11-17, 01:14
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det har inte ens öppnat än.

Jag vet. Det är därför det inte brådskar med försäljning just nu.
2016-11-17, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
DIF:are här vad säger ni om att få tillbaka Högmo?
Drömmen.
2016-11-17, 08:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Enligt GP var transfern för EMO på 1,5 miljoner.

Det har ju varit känt länge iom att det var den fastställda summan för köp redan när vi lånade honom. Vålerenga kan inte trott mycket på honom direkt...

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
10 miljoner av de totalt 25 som det påstods att Blåvitt skulle få "up-front" har inte kommit in på Blåvitts konto. Såklart.

Inte skulle något få vara och förbli en positiv överraskning i Blåvitt-läger 2016.

Då vart det väl bara 15 miljoner i bud + massa klausuler som aldrig lär nås. Således räknar jag tyvärr med att vi går typ +/- noll i år eller liknande. Kanske minus igen med tanke på vilka ekonomer vi har på vårt kansli.

Själv känner jag att det är själva fan att varje medlemsmöte (6e dec nästa gång) ligger där jag absolut inte kommer loss...Hade varit intressant att höra om det hela där.

Ekonomerna är väl (frånsett nye kassören som jag anser är duktig) lika rötna som marknadsavdelningen...

I övrigt ryktas Tom Pettersson till Östersund. Känns som ett långskott. Han är ju rätt fast här iom att hans fru Johanna Almgren har tränaruppdrag i Kungsbacka i damernas serie under allsvenskan (vad den nu heter). Att flytta utan frugan vore en sak men dom har ju en liten parvel med som han garanterat inte lämnar.
Jag har sagt det innan att jag helst ser ett mittfält med Tom i en gurra-roll och Mads framåt nästa år om Mads blir kvar.
2016-11-17, 09:25
Medlem
Ang huruvida det är dumt av AIK att nobba 100 mille så blev Malmös ordförande Bengt Madsen tokig när han hörde att Hasse Borg nobbat 30 mille för Zlatan back in the days

Högt spel, men kan löna sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in