2010-02-10, 18:07
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Play
Träffa henne på DE GK gav mig honnören men we båda skarattade efteråt ...Gav ett mycket trevligt intryck..Snygg är hon oxå!

Ah, detta skedde på Gullbringa hon sägs vara mycket drygare och fulare där.
Citera
2010-02-10, 19:33
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Ska systern bekosta renoveringen av övriga lägenheter, som ska bebos av andra hyresgäster, i huset? Det här blir kul.

Citat:
Annica däremot förnekar att det handlat om något lån. Hon hävdar att de var överens om att lägenheterna skulle renoveras och att Helen skulle stå för kostnaderna eftersom det är hennes hus.
- Vi har dokument och kvitton på allt vad som gjorts. Vi har inte gjort något som Helen inte godkänt, säger Annica till GT.
Enligt Annica ringde emellertid Helen Alfredssons make, förre hockeystjärnan Kenta Nilsson, i februari i år och berättade att det fanns andra hyresgäster till de två lägenheterna och att renoveringsarbetena därför måste vara avslutade senast 1 april 2009 så att lägenheterna blev inflyttningsklara.

"Undermåligt"
Men eftersom reparationsarbetena enligt Helen Alfredsson och Kenta Nilsson var undermåligt utförda så krävdes återställningsarbeten på 139 548 kronor. Även det vill Helen nu ha betalt för.
Sammanlagt krävs lillasystern och hennes man på 539 548 kronor plus ränta.

http://www.gt.se/1.1830655
Citera
2010-02-10, 19:52
Moderator
Semesters avatar
Kenta Nilsson alltså? Ja, det är inget omaka par vill jag lova.

Var på ett läger (Fiskens FYI) med hans son. Givetvis var farsan med, även på isen i omklädningsrummet och över allt annat. Vi körde hursomhelst en övning som jag tror kallades åttan som gick ut på att man körde i cirklar runt tekningscirklarna. Kentas son kom lite efter och började gena. Tränaren skrek till, "Hey nr 5 håll dig i ledet". Kenta är då snabb att rätta till det uppenbara misstaget: "Nej, det där är min son han får fuska lite".
Fast nu när jag tänker på det så är väl alla ungdomstränare så mot sina egna barn.
Citera
2010-02-10, 20:14
Medlem
johnjohns avatar
Rik, dryg golffitta.
Citera
2010-06-23, 18:50
Medlem
Jaha sedär... pengarna kanske hade använts till annat än huset om man ska tolka expressen och kanske då domen...
http://gt.expressen.se/nyheter/1.203...ka-sina-pengar
Citera
2010-06-23, 21:05
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jaha sedär... pengarna kanske hade använts till annat än huset om man ska tolka expressen och kanske då domen...
http://gt.expressen.se/nyheter/1.203...ka-sina-pengar
Men då har ju syskonen lite att prata om över sillen i midsommar
Citera
2010-06-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Kenta Nilsson alltså? Ja, det är inget omaka par vill jag lova.

Var på ett läger (Fiskens FYI) med hans son. Givetvis var farsan med, även på isen i omklädningsrummet och över allt annat. Vi körde hursomhelst en övning som jag tror kallades åttan som gick ut på att man körde i cirklar runt tekningscirklarna. Kentas son kom lite efter och började gena. Tränaren skrek till, "Hey nr 5 håll dig i ledet". Kenta är då snabb att rätta till det uppenbara misstaget: "Nej, det där är min son han får fuska lite".
Fast nu när jag tänker på det så är väl alla ungdomstränare så mot sina egna barn.

Jorå, men det gick ju bra ändå för grabben. Lirar (lirade=) NHL.
Citera
2016-11-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Men då har ju syskonen lite att prata om över sillen i midsommar

Ändå lite mer till julskinkan, som hon kanske får äta helt ensam nu när skilsmässan gått igenom. Ovän med systern & familj, inga barn och skild...det blir nog många sillar och snapsar i ensamhet framöver.
Nån som vet orsaken till skilsmässan?
Citera
2016-11-16, 17:54
Medlem
GmbHs avatar
Jag jobbade tillsammans med hennes pappa Björn och träffade då henne vid några tillfällen i början av 90-talet. Extremt dryg och snäsig kvinna med näsan i vädret. En riktig pissfitta faktiskt.
Fadern var däremot helt okej.
Citera
2016-11-16, 18:10
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DackKnallen
Ändå lite mer till julskinkan, som hon kanske får äta helt ensam nu när skilsmässan gått igenom. Ovän med systern & familj, inga barn och skild...det blir nog många sillar och snapsar i ensamhet framöver.
Nån som vet orsaken till skilsmässan?
Nej, men det kryper nog fram.

Citat:
Kärlekssagan mellan före detta golfproffset Helen Alfredsson och hockeyikonen Kent "Kenta" Nilsson är över.
Paret har skiljt sig efter elva års äktenskap och splittringen har bekräftats i Stockholms tingsrätt.

Helen Alfredsson och Kent "Kenta" Nilsson har varit ett av idrotts-Sveriges mest omskrivna par i över ett decennium. Alfredsson vann under sin karriär en major och fyra LPGA-segrar – Nilsson, eller "Mr Magic" som han kallas, kan själv ståta med både Stanley Cup och SM-guld på meritlistan.
http://www.expressen.se/sport/alfred...n-skiljer-sig/
Citera
2016-11-16, 18:17
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Inte mycket till skvaller men Helen Alfredsson är som ni säketr märkt en riktigt dryg och storkäftad tjej. Satt i samma klubbhus i Göteborg för tio år sedan och åt lunch. Minns att det var helt omöjligt att prata pga Helens konstanta väggskakarskratt och då alltid efter hennes egna skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Jag jobbade tillsammans med hennes pappa Björn och träffade då henne vid några tillfällen i början av 90-talet. Extremt dryg och snäsig kvinna med näsan i vädret. En riktig pissfitta faktiskt.
Jag tror att fallet med skilsmässan har fått sin lösning. Helen blev alltmer dominant emot Kenta, och hans barn, som hon förmodligen var svartsjuk på, kom aldrig överens med henne.
Citera
2016-11-16, 19:08
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH

Instämmer helt!! De hade en sommarstuga som de hyrde ganska nära Gullbringa GK men med en riktigt fin havsutsikt samt en lägenhet vid Redbergsplatsen i Göteborg.
Björn är reko och mkt trevlig måste jag säga och jag har träffat honom genom jobbet, träffade även båda systrarna Alfredsson. Annica var solklart den snygga av dom. Helen är riktigt dryg och otrevlig, tycker hon är världsbäst och guds gåva till mannen. Jag tror dock att hon är hemligt Homosexuell och föredrar tjejer! Så det skulle kunna vara en anledning till skilsmässa.
Hon är alldeles för manhaftig för att vara hetero. Hon är enormt grabbig och maskulin, riktigt ful måste jag säga. Men det är nog hennes personlighet som drar ner utseendet. Att man drar lillasyster inför rätten på det sättet vittnar om en mycket sjuk människa...man löser alltid sånt inom familjen. Dessutom så går det väl ingen nöd på Helen så att driva systern i ruinen för 500.000 kr är får mig en gåta..men som sagt det har väl med hennes stil och personlighet. Hon lär dö ensam och hatad skulle jag tro med en stor bankbok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in