2016-11-02, 23:09
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tas upp i Veckans Brott ikväll. Kan bli intressant?
Det bästa med inslaget var ju kartan där de hade visualiserat hur bilar och telefoner har rört sig!! Är det en producent på SvT som suttit och pysslat med den eller har polisen lämnat anslagstavlan och PostIt-lapparna och fått digitala resurser till sist?
Citera
2016-11-02, 23:24
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det bästa med inslaget var ju kartan där de hade visualiserat hur bilar och telefoner har rört sig!! Är det en producent på SvT som suttit och pysslat med den eller har polisen lämnat anslagstavlan och PostIt-lapparna och fått digitala resurser till sist?

Precis vad jag kunde tänka mig var av intresse. Dom brukar visuallisera bra i Veckans Brott. Det är nog SVT:s medarbetare. Inte första gången dom gör visualliseringar som liknar denna. En bra överblick, helt klart.
Citera
2016-11-02, 23:47
Medlem
Var kan man se bilder osv på alla inblandade och de olika gängen?
Citera
2016-11-03, 12:28
Medlem
DoktorDurangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insomforni
Vilka tre var det som var maskerade? Vem var det som hade polisvästen på sig? Inget som vi fått reda på förstås?

Nej, man kunde inte avgöra vilka som höll i vapnena. Har dock för mig att det framfördes i domskälen att man åtminstone tror att det var Adam, Silence och Josef, med de två förstnämnda inne på krogen och Josef utanför. Tidigare i FUP:en har man haft teorier om att Onur är den andre vapenmannen inne på krogen, dvs. han som inte bar polisväst.

Adam lär det ju med all sannolikhet ha varit i alla fall, det avslöjades i viss mån av den grova kroppsbygden och att han är lite längre än genomsnittet. Vilka som egentligen sköt vet dock i realiteten ingen annan än gärningsmännen själva, men såväl vi utanförstående som poliserna har väl våra grundade aningar.
Citera
2016-11-03, 12:34
Medlem
DoktorDurangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coola-Killen
Var kan man se bilder osv på alla inblandade och de olika gängen?

Det mesta finns i FUP:en. Vårkrogsgrabbarnas ansikten har cirkulerat duktigt i medierna, så dom lär du ju finna en sökning bort.

Det är rätt så många inblandade i de två gängen, är det någon specifik person du vill se bild på? Tror såväl bilder på BO Hussein Chit, den numera inlåsta Berat Kastrati samt börderna Jobe finns dumpade tidigare i denna tråd. I övrigt finns det väl mindre väsentliga bilder på somalier från norra och några turkar i södra i FUP:en som sagt.
Citera
2016-11-04, 22:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDurango
Nej, man kunde inte avgöra vilka som höll i vapnena.

Enligt FUP:en kunde inget DNA påvisas i rånarluvorna. Hur är detta möjligt?

Citat:
Har dock för mig att det framfördes i domskälen att man åtminstone tror att det var Adam, Silence och Josef, med de två förstnämnda inne på krogen och Josef utanför.

Svårt asså.. Kan varit antingen Onur, Jonis eller Josef som körde Xantian..
Även svårt att veta vem som är andre man inne på krogen. Vi vet att Onur varit i lumpen (eller vad det var), och var även inblandad i någon annan skjutning. Således kan han hantera vapen. Dock känns han som den som inte borde få uppdraget. Dock: (FB) Dubbelmordet på krogen vid Vårväderstorget, Göteborg 2015-03-18
Svårt att veta. Fast utredarna borde väl ha själva filmerna från när dom är på hemköp osv. Då borde det väl inte vara jättesvårt att jämföra osv. Men det är rätt svårt att binda däremot..
Citera
2016-11-16, 15:29
Medlem
Citat:
Har inte fått hem dom, nej. Och i likhet med slisktorsk har även mer än en vecka passerat för min del. Hörde av mig till tingsrätten på nytt igår, men har inte heller fått något svar. Uppdaterar så fort jag får mer info.

Fick mina idag hahaha
Citera
2016-11-16, 15:45
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Enligt FUP:en kunde inget DNA påvisas i rånarluvorna. Hur är detta möjligt?

Svårt asså.. Kan varit antingen Onur, Jonis eller Josef som körde Xantian..
Även svårt att veta vem som är andre man inne på krogen. Vi vet att Onur varit i lumpen (eller vad det var), och var även inblandad i någon annan skjutning. Således kan han hantera vapen. Dock känns han som den som inte borde få uppdraget. Dock: (FB) Dubbelmordet på krogen vid Vårväderstorget, Göteborg 2015-03-18
Svårt att veta. Fast utredarna borde väl ha själva filmerna från när dom är på hemköp osv. Då borde det väl inte vara jättesvårt att jämföra osv. Men det är rätt svårt att binda däremot..

1. Därför att just dom luvorna var oanvända, overallerna hittades aldrig heller.

2. Onur va och sköt i någon tillställning FM hade under en dag, dessutom med ett annat typ av vapen.

2. Att det var adam och "silence" inne på krogen är tämligen klarlagt. adam pga kroppsbyggnad och "silence" pga sin speciella gångstil.

Men adam dödade både hussein och pedar, "silence" lyckades bara med att sätta 3-5(minns ej)skott i bardisken.
Citera
2016-11-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Fuckin tusen tack!

men är dom uppladdade i rätt sekvensordning?

Måste man betala för o lyssna på detta?
Citera
2016-11-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bighustler
Måste man betala för o lyssna på detta?

nej
Citera
2016-11-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slisktorsk
nej
Men man måste registrera sej eller? Är ganska kass på datorer, gammal 80talist vettu
Citera
2016-11-16, 19:43
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bighustler
Men man måste registrera sej eller? Är ganska kass på datorer, gammal 80talist vettu

Du beställer CD-skivan från tingsrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in