2016-11-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Jag sympatiserar med etablissemanget och applåderar därför den gradvisa etablissemangsanpassning, som SD numera uppvisar under Jimmie Åkessons förfarna ledning.
Du brukar ju själv ideligen skriva om ditt partis anpassning. Vi är således tämligen överens om vad som sker med SD. Ändå skriver du:
"För folk av er sort är det förstås ingen uppbygglig tanke att tvingas inse att spelet är över." Hurdå över? Jag har flera gånger förklarat dels att ytterligare framgångar sannolikt väntar SD, dels att partiets etablissemangsanpassning fortsätter. Skulle tro att många sverigedemokrater värdesätter att jag, som i grunden ogillar SD, gör en sådan prognos.
Om du avskyr ditt partis utveckling, ska du inte skylla på mig. Jag styr inte SD. Ditt evinnerliga tjat här på FB om att "Åkesson måste bort" ger ett tämligen desperat intryck. Du får väl arbeta internt inom partiet för att åstadkomma en kursändring. Kandidera själv istället! Jag varken kan eller vill förbjuda dig.
Jag ska kandidera när jag blir gammal och tröttnat på min nuvarande profession, om jag behövs då. Just nu har jag fullt upp med att, inte ta skattepengar, utan att generera skattemedel, så att politiker får råd med sina vansinnigheter ett liten stund till.
2016-11-16, 00:46
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Skulle nog betyda ännu mer för SD om man lyckades attrahera väljare i större och medelstora städer.
Allra starkast är SD i mindre orter ca 500 - 2000 invånare, och inte på rena landsbygden.
I dessa mindre orter var SD vid valet 2014 ofta närmare dubbelt så starka som i länet totalt sett.

I detta avseende är SD mycket lika Trump, som bara fick ca 10 % i Washington DC.

En intressant fråga är vad SD skulle ligga på i antalet elektorer om motsvarande system skulle vara i bruk här.
2016-11-16, 03:36
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag nöjer mig med en Ola Ullsten, men en stenhård Ullsten, som inte backar för någon orätt och som fattar vad ett samhällskontrakt innebär, och vilket ansvar det lägger på politikerna. Och att han alltid i sitt demokratiska utövande av makt minns vem som betalar hans lön och varför.
Är det någon slags ironi du försöker ge uttryck för? Ullsten var ju tönten, som bl.a. gjorde bort sig totalt i något idiotiskt program i SVT.
Vad gäller SD:s kvinnliga supporters, så har de ökat i antal. När vi går till valurnorna 2018 kommer både svenska kvinnor och män stå bakom nya rekordsiffror för SD!
2016-11-16, 06:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Du har kanske inte så stor erfarenhet av kvinnor? Då är det dig förlåtet.
Kvinnor söker konsensus gällande allt utom män de vill bli lägrade av.
Nu har jag svårt att tro att Löfvén, tidigare Persson, Bildt, Cirkusnegern mfl är/var några direkta sexobjekt för svenska kvinnor.

Svensken vill ha förtroendeingivande och sakliga politiker, Åkesson vinner allt fler genom sitt balanserade sätt. SD har växt med rekordfart och en ny tillväxtfas kommer ske före valet.

Ditt gnällande börjar snart kunna diagnostiseras som sjukligt.
2016-11-16, 06:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Varför inte? Med Trump-mod, dock

Alla framtida högerpolitiker kommer att vägas mot Trump, och kanske Orban. Det är därför jag tror Jimmie är fel person att leda SD i framtiden. Han påverkas, vilket kanske kan ses som oväntat, lika mycket av pendelrörelsen som vilken PK politiker som helst - de är ju alla plötsligt passe. Jimmie kanske var rätt för 4 år sedan, och vi tackar honom för hans arbete och viktiga insats. Nu,som det förefaller, har även han vaknat upp till en ny och mer förvirrad situation och värld som han kanske inte till fullo förstår och kan utnyttja.
Trump är en gapande populist, han har mycket att bevisa.
En Bert Karlsson typ, dvs säljer sin morsa om han kan tjäna 2,50 kr.

Hade du skrivit Nigel Farage så hade du haft rätt, nu framstår du som en 13 åring med idolbilder på pojkrumsväggen.
2016-11-16, 07:23
Medlem
Inizio: SD 21,5 (+1,5)
2016-11-16, 07:24
Medlem
Sverigedemokraterna ökat till 21.5 % senaste inizio mätningen.
2016-11-16, 07:52
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Sverigedemokraterna ökat till 21.5 %, +1,5, senaste inizio mätningen.

Det viktiga som sker är att SD fortsätter öka och att M fortsätter att minska, 2,6 sedan augusti!

I slutändan kommer M att byta partiledare och möjligheterna att samarbeta med SD bör bli naturlig.

Därmed kan den inkompetenta S-tatssvetsaren försvinna...
2016-11-16, 08:06
Medlem
Bellanias avatar
Det går framåt för SD, som förväntat!

21,5 procent i Initzio bör korrigerat mot verkligheten motsvara ungefär 27,5 procent.

Det går nu snabbt mot +30%...
2016-11-16, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
Det går framåt för SD, som förväntat!

21,5 procent i Initzio bör korrigerat mot verkligheten motsvara ungefär 27,5 procent.

Det går nu snabbt mot +30%...
Så 21,7 i Sentio skulle motsvara 27,7%, eller förväntar du dig att SD i november månads Sentiomätning ska ha ökat med 6% sedan oktober?

Alternativet vore att du anser att Sentio numera tillhör de OI som regelmässigt bör justeras med vad foliehattbrödraskapet kallar "inkompetensfaktor". Om Sentio har gått från guldstandard till PK-smittade så är följdfrågan i så fall om du anser att detta beror på att beställaren Nyheter Idag är en del av ljugmedia och att Sentio levererar låga SD-siffror för att beställaren vill ha det?
2016-11-16, 08:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Så 21,7 i Sentio skulle motsvara 27,7%, eller förväntar du dig att SD i november månads Sentiomätning ska ha ökat med 6% sedan oktober?

Alternativet vore att du anser att Sentio numera tillhör de OI som regelmässigt bör justeras med vad foliehattbrödraskapet kallar "inkompetensfaktor". Om Sentio har gått från guldstandard till PK-smittade så är följdfrågan i så fall om du anser att detta beror på att beställaren Nyheter Idag är en del av ljugmedia och att Sentio levererar låga SD-siffror för att beställaren vill ha det?
SD växer och precis som jag förutspått kommer sakta bluffinsituten efter.
SD har legat stabilt över 20 % länge i opinionen, men först på senare tid som media och tyckare börjat gurgla om att SD kan få 20 % i valet.

Vore det val idag skulle SD med lätthet hamna på 25 % och med en allt värre samhällsutveckling så är inte 30 % ribban omöjlig att nå 2018.
2016-11-16, 08:27
Medlem
andersaanderssonas avatar
Brexit och Trumps vinst visar att en hegemonin är bruten.

Nu är det inte längre etablissemanget som bestämmer vad vi alla ska tycka. Vi tycker ändå. Vilket lett till att de styrande har fått tilt i sina hjärnor. Varför fungerar det inte längre med infantila argument. Som strider mot alla andras verklighetsuppfattning.

Är fullt övertygad om att SD framöver kommer att öka i OU. Framgång föder framgång. PK är äntligen ute. Liksom en falsk verklighetsbeskrivning. Och den dagen när SD inte längre är stigmatiserande kommer siffrorna att explodera. Liksom i USA.

Beviset för min tes är att de som företräder makten idag börjar bli oerhört oroliga. Man pratar om demokratins undergång. När det är demokratins kraft som äntligen visar sig.

Tidigare trodde inte jag på att SD skulle kunna nå 35 procent i nästa val. Men nu framstår det helt plötsligt inte längre som en utopi. Och att vi i framtiden närmar oss USAs politik. Där det enbart finns två alternativ. 7K mot SD. Etablissemang, media mot folket. Inte med folket.

Idag vägrar MSM att publicera OU som visar höga siffror för SD. Eftersom de inte är tillförlitliga enligt de som mätte rätt i Brexit och i presidentvalet.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-11-16 kl. 08:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in