2016-11-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
OM SD lyckas hitta en partiledare som även attraherade kvinnliga väljare skulle man ha 35% i ett nafs.

Jag instämmer till din slutsats. Men jag tycker mig också se att fler kvinnor sakta men säkert går över i sitt tänkesätt. Det lossnar lite. Det skall bli intressant att se om det är där som ökningen hamnar inom ett år. Genom att studera sociala medier ser jag en något förändrad inställning nu hos kvinnorna.

Tyvärr är OI mycket opålitliga som vi alla vet.
2016-11-15, 20:52
Medlem
Citat:
OM SD lyckas hitta en partiledare som även attraherade kvinnliga väljare skulle man ha 35% i ett nafs.

Jag tror du underskattar kvinnliga väljare. Åkesson är bra, och man behöver ingen bättre partiledare. Har du en så taskig kvinnosyn att du tror att det är partiledare, och inte politiken som avgör hur kvinnor röstar?

Det är bara för Åkesson att fortsätta med samma konsekventa politik och invänta. Med en trevlig framtoning kommer man långt.

Svenskar påverkas inte av fakta eller förnuft. Brexit, Trump och övriga Europas utveckling innan det är val i Sverige är det som arbetar för att även svenskar kommer tröttna på islamiseringens konsekvenser.

Den sista tiden har jag varit sjuk. Jag får inga tider på min vårdcentral. Det är väntetider på över en månad. Orsaken är att de fått in många nya patienter, mer än de kan hantera.

Vi är många som upplever att vården och rättsväsendet inte finns längre för vanliga medborgare.

Det jag framför märks inte i opinionsundersökningar, det är en process om pågår, i innan nästa val.
2016-11-15, 21:26
Medlem
Kommer Trumpeffekten märkass redan i nästa OU?
2016-11-15, 21:37
Medlem
2big4yous avatar
Sköter Trump sina kort väl och man börjar se att positiva saker börjar hända i USA kommer detta smitta av sig på den Europeiska antietablissemangs rörelsen i mycket positiv riktning, typ till valet 2018.
2016-11-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror du underskattar kvinnliga väljare. Åkesson är bra, och man behöver ingen bättre partiledare. Har du en så taskig kvinnosyn att du tror att det är partiledare, och inte politiken som avgör hur kvinnor röstar?

Är så jävla trött på feminiserade män (har sett i flera inlägg från dig att du tassar som katten runt het gröt för att inte säga nåt som kan vara icke-pk) som ska visa hur goda dom är i tänket kring kvinnor. Fan har det med kvinnosynen att göra att säga att kvinnor inte sluter upp bakom Åkesson. Det är fakta att stora delar av landets kvinnor har lågt förtroende för honom.
2016-11-15, 22:00
Medlem
Citat:

Skulle nog betyda ännu mer för SD om man lyckades attrahera väljare i större och medelstora städer.
Allra starkast är SD i mindre orter ca 500 - 2000 invånare, och inte på rena landsbygden.
I dessa mindre orter var SD vid valet 2014 ofta närmare dubbelt så starka som i länet totalt sett.

I detta avseende är SD mycket lika Trump, som bara fick ca 10 % i Washington DC.
Senast redigerad av Hultabultan 2016-11-15 kl. 22:08.
2016-11-15, 22:13
Medlem
Citat:

Varifrån har du uppgiften att kvinnoröstandet är lågt? Det har nog ändrat sig sedan valet 2014. Deras kvinnliga medlemmar har ökat i antal.
2016-11-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Varifrån har du uppgiften att kvinnoröstandet är lågt? Det har nog ändrat sig sedan valet 2014. Deras kvinnliga medlemmar har ökat i antal.

Lågt i förhållande till männen
http://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/document/gqpygzsalr/Opinion_YouGov_Oktober2016.pdf
2016-11-15, 22:25
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Sköter Trump sina kort väl och man börjar se att positiva saker börjar hända i USA kommer detta smitta av sig på den Europeiska antietablissemangs rörelsen i mycket positiv riktning, typ till valet 2018.

Trump kommer nog lyckas att skapa jobb i Amerika. Kol och oljeindustrin är i grunden stor och stark i USA men har fått stå tillbaka pga klimatbluffen och nu senast bluffavtalet i Paris. De giriga globalisterna kan köra upp sitt klimat i röven nu när Trump bestämmer. När den effekten slår in så har ytterligare en dörr låsts upp för att stärka antietablissemanget
2016-11-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyviking
Lågt i förhållande till männen
http://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/document/gqpygzsalr/Opinion_YouGov_Oktober2016.pdf

Tack för det! Den trevliga Yougov mätningen har jag inte sett. SD störst! Mp under strecket.

Ja, det var dålig kvinnouppslutning. Det blir bättre.
2016-11-15, 22:35
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Skulle nog betyda ännu mer för SD om man lyckades attrahera väljare i större och medelstora städer.
Allra starkast är SD i mindre orter ca 500 - 2000 invånare, och inte på rena landsbygden.
I dessa mindre orter var SD vid valet 2014 ofta närmare dubbelt så starka som i länet totalt sett.

I detta avseende är SD mycket lika Trump, som bara fick ca 10 % i Washington DC.

SD är väl som starkast i den absoluta glesbygden så där vet jag inte riktigt var du fått tag i den informationen. Men du har rätt, städerna med diverse löst folk som det kryllar av där är oerhört ickebenägna till att gå över till SD. Det är troligtvis bara folk med nån anknytning eller förflutet till landsbygden som röstar på SD i de stora städerna. Sen så har det Republikanska partiet aldrig vunnit i städerna så det var inget nytt med Trump
2016-11-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Kvinnoröstandet på SD

http://www.metro.se/nyheter/yougov-sa-manga-fler-man-an-kvinnor-rostar-pa-sd/EVHpaz!v9DIikKDzEXH2/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in