2016-11-15, 13:46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Som man bäddar...
Citat:
Ta krafttag mot organiserad brottslighet i Malmö

Langare utanför förskolor och butiker och dödsskjutningar som avlöser varandra. Den organiserade brottsligheten gör sig mer påmind i Malmöbors vardag och det är oacceptabelt, skriver Rasmus Ling, riksdagsledamot MP, och uppmanar regeringen att prioritera såväl kriminalitet som segregation än mer framöver.
http://www.dagenssamhalle.se/debatt/ta-krafttag-mot-organiserad-brottslighet-i-malmoe-29320?pack=29321
Citera
2016-11-15, 13:56
Medlem
Mordbrand stoppades på skola – full av elever

NYHETER Två toalettbränder startade under fredagen på Rörsjöskolan i centrala Malmö. Att branden inte spred sig på skolan, tackar polisen nu en anställd för.
Läs mer.........

http://24malmo.se/2016/11/15/mordbrand-hindrades-pa-skola-full-av-elever/
Citera
2016-11-15, 14:02
Medlem
Mordvågen i Malmö leder nu till att Malmöpolisen kommer att få hjälp av polisen i övriga landet.

80 poliser från Malmö och andra delar av södra regionen jobbar med tio mordutredningar och andra grova brott. Resurserna räcker ändå inte till.

– Vi för diskussioner om att låna personal från Stockholm och Jönköping, säger polismästare Stefan Sintéus.

Mordet på Seved på måndagskvällen är det tionde ouppklarade mordet i Malmö på kort tid. Dessutom jobbar polisen med 30 mordförsök och överfallsvåldtäkter.

Kopplingar mellan morden

Flera av de grova brotten misstänks hänga ihop.

– Det finns 20-30 personer i Malmö med våldskapacitet som angriper varandra med dödligt våld, säger Stefan Sintéus.
Läs mer.......

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tillskott-till-malmo-efter-mordvag
Senast redigerad av ascheberg 2016-11-15 kl. 14:05.
Citera
2016-11-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Vill väljarna att Malmö ska framstå som humanitär stjärna bland andra städer då tycker jag att skatten ska höjas inte bara med 45 öre utan med 2-3 kronor för att täcka alla behov som just nu är eftersatta,
dessutom får Malmö 30%? 50% av sin budget finansierat av andra kommuner,

Malmö har levt över sina tillgångar i 25 år.Man skulle stoppat den icke produktiva inflyttningen för länge sedan.Man har slagit i folket att den är nödvändig men det visar sig nu att inte det enklaste jobb blir tillsatta.Och dem kvalificerade jobben går till svenskar i kranskommunerna.
Citera
2016-11-15, 15:53
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Vad är bakgrunden till all kriminalitet?
– Det rör sig om 20-30 personer som ofta har en svans med sig som utför vissa våldsbrott.

Om polisen i Malmö tror att detta rör sig om 20-30 personer så är vi mer illa ute än man kunde ana... Kan sätta min håriga pung på att det är LÅNGT mycket fler än så.

Om de faktiskt hade haft rätt, och vi utgår ifrån att samtliga 10 (11?) mord i Malmö hittills i år har skett inom dessa 20-30 personer så hade det ju bara tagit 1-3 år innan alla har dödat varandra.

Det är nog en jävligt stor "svans" de räknar bort för att komma fram till dessa siffrorna...
Citera
2016-11-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaab1
Malmö får ca 5 miljarder i så kallat utjämningsbidrag.. det är ca 30% av hela malmös budget.. ni förstår hur illa det är.. Trots dessa siffror så tycker Media och dom Goda att Malmö är en mönsterkommun i Sverige.. hur skulle den ekvation se ut om hela sverige gick back med 30 %

Herregud. Hela västerås budget ligger på 6.5 miljarder totalt.
Citera
2016-11-15, 18:51
Medlem
Malmö stads ledning samlar problemen på ett ställe. Däri ligger problemen och orsaken till segregering. Jag tänkte själv optimistiskt för fyra år sedan och fick bita mig själv i svansen. Det blir snabbt allt mer segregerat.
Citera
2016-11-15, 18:54
Medlem
Drygemans avatar
Jag tror vi har sett slutet på invandrarmordvågen tack vare Ygemans förslag
Citat:
Ygeman fördömer morden i Malmö – vill att EU köper upp möjliga mordvapen på Balkan
http://www.sydsvenskan.se/2016-11-15/ygeman-fordomer-morden-i-malmo-vill-att-eu-koper-upp-mojliga-mordvapen-pa-balkan
Citera
2016-11-15, 21:26
Medlem
Tre rån mot kvinnor – två inom loppet av en minut

NYHETER Två rånförsök skedde exakt samtidigt i Malmö. Vid ena tillfället lyckades mannen stjäla en handväska. Vid det andra skadades en kvinna.
Läs mer...............

http://24malmo.se/2016/11/15/tva-ran-mot-kvinnor-inom-loppet-av-minuter/
Citera
2016-11-15, 22:39
Medlem
trots att jag bara bor 4 mil från malmö har jag inte varit där på fem år,häromdagen var jag tvungen att ta mig till sjukhuset eftersom lund inte har denna mottagning.trodde jag hamnat i mellanöstern eller något liknande skitland.ljuger inte om jag säger att bara var tionde person jag såg nordeuropeisk ut.fina barnvagnar,dyra kläder mm.ingen tvekan om vad skattepengar går till.helt jävla sjukt att se denna staden dagtid,nattetid hade jag inte satt min fot där.efetr läkarbesöket promenerade jag mot kronprinsen,fortsatte regementsgatan upp mot city,bort mot centralen för en buss hem.har fortfarande inte hämtat mig psykiskt från detta trauma att se malmö.trodde att folk här inne överdrev när dom skrev om malmö..skulle vilja påstå att vad som än skrivs om detta skithål till stad är ingen överdrift,man kan bara skratta eller gråta åt eländet,trots allt är malmö ju en vacker stad, som tyvärr befinner sig i fritt fall
Citera
2016-11-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drygeman
Jag tror vi har sett slutet på invandrarmordvågen tack vare Ygemans förslag
http://www.sydsvenskan.se/2016-11-15/ygeman-fordomer-morden-i-malmo-vill-att-eu-koper-upp-mojliga-mordvapen-pa-balkan
Självklart kommer alla kriminella att sälja till Ygeman istället för de som vill skjuta på Ygeman - eller inte. Tror att han underskattar illviljan hos de som säljer dessa vapen.
Citera
2016-11-16, 03:59
Medlem
En av Malmös mest tongivande imamer går nu ut och vädjar till unga att upphöra med våld. Han säger att många av offren och gärningsmännen i den senaste tidens mordvåg har anhöriga i hans församling.

Känner många

Imamen Salahuddin Barakat är själv uppväxt i ett av de utsatta områdena i Malmö. Idag är han 35 år gammal och känner till många av de inblandade i de kriminella uppgörelserna. Han har personligen funnits som ett stöd till flera av mordoffrens anhöriga.

Hans inlägg har delats till tusentals. I en intervju med SVT Nyheter Skåne berättar han varför han uppmanar unga muslimer att sluta döda varandra.

– De är muslimer och känner sig som muslimer. De har en respekt för religionen i grund och botten, även om de inte följer den. För många är religionen en väg ut ur kriminaliteten.

– Jag skrev det som en påminnelse, även som en varning. Det här är något stort, något allvarligt.

– Jag förstår utan tvekan att det finns många orsaker till kriminaliteten. Man ska hitta en lösning på dem för att kunna förebygga, men den som har dödat någon har förverkat sin rätt till att man finner ursäkter till dem.

Du skriver att det är muslimer som dödar muslimer. Hur vet du det?

– Det vet den som är uppväxt här i Malmö. Jag bor fortfarande i de här områdena, träffar de här ungdomarna och även förövarna är relaterade till församlingen och till min bekanskap.
Läs mer.....

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/malmo-imamens-uppmaning-sluta-doda-varandra
Senast redigerad av ascheberg 2016-11-16 kl. 04:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in