Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
På väldigt många sätt överensstämmer det som nu sker i länder som tex USA med flera länder hur nazisterna tog makten på 30 talet. Missnöjes politiker som pekade ut olika folkgrupper och var allmänt förbannade med mycket hat.

Trots ny svensk lagstiftning är journalister och liknande inte en folkgrupp.

Citat:
Risken för ett framtida tredje världskrig har aldrig varit så stor som nu med Putin, Trump, Le Pen, Brexit, ISIS med övriga terrorist organisationer samt även SD på en mera nationell nivå.

Vilka skulle partnerna i detta krig vara?

Så som du beskriver det så låter det som en upprepning av andra världskriget: USA, Ryssland, Frankrike, Storbritannien på en sida och Tyskland + diverse länder i centraleuropa på andra sidan.

Min fråga till dig: menar du allvar?
2016-11-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vilka skulle partnerna i detta krig vara?

Så som du beskriver det så låter det som en upprepning av andra världskriget: USA, Ryssland, Frankrike, Storbritannien på en sida och Tyskland + diverse länder i centraleuropa på andra sidan.

Min fråga till dig: menar du allvar?

Ja, jag menar allvar, vi har aldrig någonsin beskådat en liknande växande skrämmande skara med såpass framgångsrika, psykopatiska, rasistiska, nationalistiska ledare som nu, möjligtvis då i viss konkurrens med situationen under andra världskriget. Icke att förglömma alla terrorist organisationer som nu härjar och skapar allmän oro samt kaos.

Som jag ser det kan nu verkligen vad som helst ske i världen, åtminstone på lite sikt.
Senast redigerad av msthlm37 2016-11-14 kl. 22:45.
2016-11-14, 22:41
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Vad ska man säga?

Folk är missnöjda och därför har det plötsligt blivit ok att rösta på en typ som Trump? Hur fan gick det till, egentligen?

Något annat väldigt komiskt är att horder med ganska väntervridna arga män från den så kallade arbetarklassen nu gått över till den högerextrema sidan, snacka om att byta sida.

På väldigt många sätt överensstämmer det som nu sker i länder som tex USA med flera länder hur nazisterna tog makten på 30 talet. Missnöjes politiker som pekade ut olika folkgrupper och var allmänt förbannade med mycket hat.

Upplever det nästan som om de goda, den goda sidan i stora delar av världen nu fastnat i någon sorts depression och chock vilket jag har full förståelse för. Men den får inte vara för länge för att jag skulle vilja hävda att hela jävla världen står på spel nu. Risken för ett framtida tredje världskrig har aldrig varit så stor som nu med Putin, Trump, Le Pen, Brexit, ISIS med övriga terrorist organisationer samt även SD på en mera nationell nivå.

Så, du börjar med att demonstrera att du har en ytterst vag uppfattning om vad som skedde förra tisdagen, för att sedan komma med ett flertal anmärkningsvärda påståenden i konspiratorisk klädnad!? Hmm... Kanske vore en idé att gå igenom de analyser som gjorts till varför Trump vann och vad som kan tänkas hända nu? Ditt höga tonläge går inte i takt med det som diverse politiker och analytiker har sagt de senaste dagarna.
2016-11-14, 22:45
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ja, jag menar allvar, vi har aldrig någonsin beskådat en liknande växande skrämmande skara med såpass framgångsrika, psykopatiska, rasistiska, nationalistiska ledare som nu, möjligtvis då i viss konkurrens med situationen under andra världskriget. Icke att förglömma alla terrorist organisationer som nu härjar och skapar allmän oro samt kaos.

Som jag ser det kan nu verkligen vad som helst ske i världen.

Fast nationalisterna har kunnat komma fram därför att den föregående makteliten, globalisterna, bidrog till att destabilisera MÖ och göra människor rotlösa. Detta är bara reaktionen på minst 20 års negativ utveckling i västvärlden och MÖ. Detta tycks ha undgått dig helt?
2016-11-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Fast nationalisterna har kunnat komma fram därför att den föregående makteliten, globalisterna, bidrog till att destabilisera MÖ och göra människor rotlösa. Detta är bara reaktionen på minst 20 års negativ utveckling i västvärlden och MÖ. Detta tycks ha undgått dig helt?

Vad vill du säga med detta?

Min kommentar: Bara för att man är arg och missnöjd ska man inte rösta fram en fullständig dåre till makten. Det blir jäkligt tragikomiskt.
2016-11-14, 22:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Vad ska man säga?

Folk är missnöjda och därför har det plötsligt blivit ok att rösta på en typ som Trump? Hur fan gick det till, egentligen?

Något annat väldigt komiskt är att horder med ganska väntervridna arga män från den så kallade arbetarklassen nu gått över till den högerextrema sidan, snacka om att byta sida.

Upplever det nästan som om de goda, den goda sidan i stora delar av världen nu fastnat i någon sorts depression och chock vilket jag har full förståelse för. Men den får inte vara för länge för att jag skulle vilja hävda att hela jävla världen står på spel nu. Risken för ett framtida tredje världskrig har aldrig varit så stor som nu med Putin, Trump, Le Pen, Brexit, ISIS med övriga terrorist organisationer samt även SD på en mera nationell nivå.

Instämmer att läget är allvarligt. Men det återstår att se hur Trump administrationen utvecklas. Om nu Trump inte är en kryptofascist, och retoriken ifrån valrörelsen bara just var retorik för att locka missnöjd och fullständigt politiskt omedveten arbetarklass till republikanerna, så minskar faran faran betydligt. En valvinst i Frankrike för Marie Le Pen skulle dock, ändå, kännas väldigt obehaglig, givet Front Nationals band med Ryssland. Brexit är heller inte höjdare. ISIS kommer nog att besegras, men tyvärr ersättas av någonting annat. SD framstår inte som speciellt farligt med "den snälla kaninen" Åkesson i spetsen. Men bakom honom finns bl.a. Kent Ekeroth som är någonting helt annat än en snäll kanin. Dock tror jag att andelen missnöjda, främst lågutbildade, män i Sverige är betydligt lägre än i USA. Jag tror att SD har potential att locka maximalt 20 procent av väljarkåren, men osvuret är bäst.
2016-11-14, 22:52
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Katastrof hur då menar du? Att inte ryssarna kan fortsätta sin marsch västerut? Allt som Bolton skrev är ju genomtänkt och sunt. Det gäller att visa Ryssland att USA är starkt och att utnyttja situationen.

Rebuilding protective structures of deterrence in Europe; reducing Moscow's Middle East influence to pre-Obama days; and utilizing Russia effectively against Islamic terrorism and in the epic struggle with China may seem contradictory, but all are possible with renewed U.S. strength of purpose and the attendant resources, political and economic as well as military.
Utnyttja situationen att Obama är sämst?? Självklart ska USA visa sig starka, men genom vettig diplomati.
"marsch västerut" tsss, hur går det med de förhöjda anlagen till försvarsbudgeten?

Citat:
Vad ska man säga?

Sthlmare... vad ska man säga. Sluta skäm ut vårt land hela tiden, försök med det är ni snälla.
Senast redigerad av heis 2016-11-14 kl. 23:00.
2016-11-14, 23:22
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ryktet härstammar från en journalist på Huffington Post...

Och där slutade jag lyssna

Huffington Post är som Aftonbladet. Skvallerblaska med skitrubriker som är så äckligt vänstervriden så man vill spy!
2016-11-14, 23:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Och där slutade jag lyssna

Huffington Post är som Aftonbladet. Skvallerblaska med skitrubriker som är så äckligt vänstervriden så man vill spy!

Även Justin Raimondo, som står bakom antiwar.com, påstår att John Bolton är en av kandidaterna. Han hävdar dock inte att Bolton har en större chans än någon annan kandidat.
2016-11-14, 23:30
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du kan inte komma och säga att du och Skargard utgör "hans bas". Hans faktiska bas, d.v.s den i USA kommer att bli nöjd med detta.

Här kan du läsa på lite:
http://www.nationalreview.com/article/442150/john-bolton-secretary-state-ideal-pick-job
Vilken bedrövlig sörja. Herre jävla gud...

Bolton är urtypen av insnöad neocon som tror att Kuba och Nordkorea utgör allvarliga geopolitiska hot. Hur är det möjligt att landa så fantastiskt snett i sin analys? Man måste verkligen jobba aktivt och hårt för att hålla ute nya och uppdaterade fakta som målar en ny bild av fienden.
2016-11-14, 23:56
Medlem
korvbenkes avatar
Trump får redan tillbaka företagen till Amerika

http://money.cnn.com/2015/08/13/news/companies/ford-truck-mexico-ohio/index.html

Citat:
Ford shifts truck production from Mexico to Ohio

Haha mannen är inte ens president och redan nu får han företagen tillbaks till landet vilken jävla stjärna han är
2016-11-15, 00:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Trump får redan tillbaka företagen till Amerika

http://money.cnn.com/2015/08/13/news/companies/ford-truck-mexico-ohio/index.html

Haha mannen är inte ens president och redan nu får han företagen tillbaks till landet vilken jävla stjärna han är

Jaa-a..., tänk om EU`s skamlösa hen-politiker skulle ha ett uns av ballar som Trump har. Då skulle kanske skitorganisationen kanske ha en framtid, och jobb också !

Hur som haver.., detta är seger nr 2 vad jag vet. Nr 1 var när Canadas premiärminister gick med på att "prata" NAFTA med Trump.

Och Kineserna har börjat att "skruva" på sig..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in