Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-14, 18:28
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Han har tidigare under sitt yrkesliv knappt tagit någon semester tydligen vad jag läst. Ytterliggare positivt är att han varken röker, dricker eller tar övriga droger efter att hans storebror dog av alkoholmissbruk när Donald var yngre.

Då går han ju bra ihop med president Putin som nästan är nykterist.
2016-11-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag tycker det är intressant att Trump vägrar att ta emot presidentlönen, det är ändå ganska mycket pengar han går miste om.

Det skulle aldrig hända att en svensk politiker skulle göra likadant.

Absolut en riktigt fin årslön för dig, mig och och 99% av övriga mänskligheten men för Trump är det bara växelpengar. Ett billigt sätt att skapa goodwill direkt. Dock är det en väldigt fin gest som inte ska ringaktas..
Senast redigerad av teameffort 2016-11-14 kl. 18:35.
2016-11-14, 18:35
Medlem
Citat:
Bara det att Hillary under tredje debatten (tror jag att det var men kan ha varit den andra med) skrattade och inte ville svara på frågan när Trump tyckte det var patetiskt att hon brydde sig om 2nd amendment att det kunde skada bebisar när hon var villig att eftersträva rätten för kvinnan att abortera dagar innan födsel av barnet säger en hel del.

Ang. Planned Parenthood så ja, det som man gjort var inte olagligt på något sätt men det var djupt oetiskt kom utredningen fram till.

Motviljan mot judar tidigare har ju mycket bevisat koppling till just etablissemanget och globalisterna/bankirerna som gynnas genom den "mångkulturella" vänsterliberalpolitiken som förts i västvärlden de senaste 20 åren! I de fallen är jag emot dessa judar men vanliga arbetssamma judar utan koppling till globalistetablissemanget har nog ingen här i tråden något emot.

Ok, så för att sammanfatta. Du har inga belägg för påståendet om late abortions.
Vem kom fram till att det Planned Parenthood var djupt oetiskt?
2016-11-14, 18:37
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Absolut en riktigt fin årslön för dig, mig och och 99% av övriga mänskligheten men för Trump är det bara växelpengar. Ett billigt sätt att skapa goodwill direkt. Dock är det en väldigt fin gest som inte ska negligeras..

Självklart är det mycket pengar för oss och lite för honom men frågan är om t.ex Hillary Clinton hade gjort samma sak, hon har också pengar.
2016-11-14, 18:44
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Ok, så för att sammanfatta. Du har inga belägg för påståendet om late abortions.
Vem kom fram till att det Planned Parenthood var djupt oetiskt?

Gav ju dig precis ett belägg? Om Demokraterna vill ha det så så skall man självklart ta avstånd från det. Problemet är att Demokraterna vill ha fri abort i sent stadie medans kristna högern inte vill ha abort överhuvudtaget helst. Det bästa hade varit om man möttes halvvägs och skapa ett system som vi har i Sverige där man får göra abort men enbart till en viss vecka för efter det så är det ett barn som juridiskt inte tillhör mammans kropp längre då det faktiskt kan leva utanför mamman.

Men varken kristna högern eller demokraterna med "feminazisterna" 's tjat om "kvinnors kroppar" ( ) är benägna till samtal om detta. Båda sidor är lika dåliga så skitsamma känner jag som svensk, det rör inte oss, det är enbart ett inhemskt problem i USA.

Däremot de stora frågorna som är viktigare som jobb, ekonomi, invandring, globalt försvar emot terrorism, att ibland kunna säga som det är istället för att vara PK etc. dem är viktiga att fokusera på, framförallt för oss svenskar.
2016-11-14, 18:50
Medlem
Citat:
Självklart är det mycket pengar för oss och lite för honom men frågan är om t.ex Hillary Clinton hade gjort samma sak, hon har också pengar.

Med tanke på att Clinton till och med vägrade att följa Trumps uppmaning att lämna tillbaka pengarna som saudier och liknande minst sagt suspekta typer sponsrat henne med så vet vi redan svaret på frågan. För the Clintons så handlar allt om makt och pengar..

Med det sagt så har mig veterligen ingen tidigare president avstått från sin lön vilket faktiskt är lite konstigt. Är ju ändå kaffepengar i jämförelse med hur mycket kampanjen för att nå presidentposten har kostat och de flesta presidenter har varit välbärgade män. Ter sig som ett bra och billigt sätt att rivstarta en positiv opinion genom att säga att jag inte kommer att ta ut lön förräns jag förtjänar det och är du riktigt snål så kan du börja ta ut lön redan andra året oavsett om du gjort ett bra jobb eller inte..
2016-11-14, 18:54
Medlem
Citat:
Gav ju dig precis ett belägg? Om Demokraterna vill ha det så så skall man självklart ta avstånd från det. Problemet är att Demokraterna vill ha fri abort i sent stadie medans kristna högern inte vill ha abort överhuvudtaget helst. Det bästa hade varit om man möttes halvvägs och skapa ett system som vi har i Sverige där man får göra abort men enbart till en viss vecka för efter det så är det ett barn som juridiskt inte tillhör mammans kropp längre då det faktiskt kan leva utanför mamman.

Men varken kristna högern eller demokraterna med "feminazisterna" 's tjat om "kvinnors kroppar" ( ) är benägna till samtal om detta. Båda sidor är lika dåliga så skitsamma känner jag som svensk, det rör inte oss, det är enbart ett inhemskt problem i USA.

Däremot de stora frågorna som är viktigare som jobb, ekonomi, invandring, globalt försvar emot terrorism, att ibland kunna säga som det är istället för att vara PK etc. dem är viktiga att fokusera på, framförallt för oss svenskar.

Ok, så om jag anklagar Donald Trump för att vara drogbaron och han bara skrattar och kallar mig för idiot, så är det ett bevis för att Donald Trump är drogbaron? Vad sägs om att istället presentera någon form av medicinska riktmärken från demokraterna? Och jag håller fast vid att om man nu ska säga som det är. Varför har ingen förklarat för de amerikanska kolgruve och tillverkningsindustriarbetarna att det var en historisk anomalitet att kunna försörja fyra personer på ett jobb som inte kräver minst en gymnasieexamen, och att det visst går att få tillbaka industrijobb från Kina och Mexiko ifall de accepterar samma levnadsstandard som befolkningen där har.
Senast redigerad av IngetNick2 2016-11-14 kl. 18:57.
2016-11-14, 19:02
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Bara det att Hillary under tredje debatten (tror jag att det var men kan ha varit den andra med) skrattade och inte ville svara på frågan när Trump tyckte det var patetiskt att hon brydde sig om 2nd amendment att det kunde skada bebisar när hon var villig att eftersträva rätten för kvinnan att abortera dagar innan födsel av barnet säger en hel del.

Ang. Planned Parenthood så ja, det som man gjort var inte olagligt på något sätt men det var djupt oetiskt kom utredningen fram till.

Motviljan mot judar tidigare har ju mycket bevisat koppling till just etablissemanget och globalisterna/bankirerna som gynnas genom den "mångkulturella" vänsterliberalpolitiken som förts i västvärlden de senaste 20 åren! I de fallen är jag emot dessa judar men vanliga arbetssamma judar utan koppling till globalistetablissemanget har nog ingen här i tråden något emot.

Nazzegrisar är så roliga! I början av 80-talet så var nordiska rikspartiet på tapeten. Det levde vidare bara genom obskyra tidningar som skulle delas ut till svenska soldater. Makarna Oredsson gillade då inte musiken utan hänvisade tillbaka till 40-talets musik. Ganska rimligt, då nazzar ju borde drömma sig tillbaka till 30- och 40-talet. Nu tror ni att det rådde någon "rasmässig guldålder" för 20 år sedan.

Ärligt talat: De judar som valt att leva i USA har gjort det landet, minst sagt, gigantiska tjänster. Ta bara ett geni som Ray Kurzweil. Nästan större skandal om inte han får någon form av nobelpris, än att de sumpade att ge Astrid Lindgren det! Sedan gillar jag, förstås, inte heller "sharholders value" och den ytterst snedvridna inkomst och förmögenhetsfördelningen. Men jag gör det ifrån en skolad ideologisk utgångspunkt, inte utifrån någon imbecill rasteori.

Slutligen: Andelen aborter i Sverige som görs vecka 18+en vecka 1,1 procent 2015. Andelen aborter i USA som görs vecka 21 eller senare, 1,4 procent, (2012 in jag inte missminner mig). Sverige har en strängare abortlagstiftning än USA, (förutom att vissa delstater försöker försvåra aborter så räknas faktiskt inte fostret som person förrän det föds. I Sverige så räknas fostret som barn efter vecka 22). Men som du ser så utförs det, en nästan lika liten andel sena aborter i USA som i Sverige. Detta bevisar att en sen abort, och för all del abort överhuvudtaget, (förutom dagen efter piller), inte är något lätt beslut för kvinnan att fatta.
2016-11-14, 19:02
Medlem
Citat:
Jag tycker det är intressant att Trump vägrar att ta emot presidentlönen, det är ändå ganska mycket pengar han går miste om.

Det skulle aldrig hända att en svensk politiker skulle göra likadant.

Det är 250.000 kr i månaden, Trump tjänar idag 350.000.000 kr/månaden.

Alltså 10 minuters jobb för honom.
2016-11-14, 19:03
Medlem
Blacks Americans help elect TRUMP (finally leave the Democratic KKK Plantation)

https://www.youtube.com/watch?v=N2WUBC4ocpY

Skräcken i CNNs ögon.

Donald "the madman" Trump
2016-11-14, 19:06
Bannlyst
Citat:
Vilka västerländska värderingar tänker du på då?

Religiös tolerans?
Tolerans för människors rätt till sexuell läggning?
Kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp?

För med tanke på ditt uttalade hat mot judar, mot homosexuella och din förhoppning om att abort ska förbjudas så låter du faktiskt mer som att du skulle trivas bättre i Raqqa än i New York.

Väst brukade vara anti bög och anti muslim, det är bara senasre generationer som blivit hjärntvättade med lögnen att knulla män är något naturligt (ja, det är juden som ligger bakom detta) Sen får vi skylla oss själva lite ang muslimerna, eftersom att det var vi som började med att invadera deras hemländer och misslyckades totalt, iraq och afghanistan va oskyldiga, det är saudi arabien som är dom riktiga fienderna) så rasist, nej, anti islam, anti bög, anti jude, ja, i stort sett.

nu strömmar det muslimer in i väst tack vare detta, neoconsen och juden har bombat fel länder helt enkelt.

detta hoppas jag att trump kan ställa till rätta genom sina ultra konservativa domare han kommer placera.

drömmer om ett vitt och kristet väst, trump är en gåva från gud!
2016-11-14, 19:08
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ok, så om jag anklagar Donald Trump för att vara drogbaron och han bara skrattar och kallar mig för idiot, så är det ett bevis för att Donald Trump är drogbaron? Vad sägs om att istället presentera någon form av medicinska riktmärken från demokraterna?

Det är ju lite skillnad dock. Om man framställer en såpass allvarlig pass till sin motkandidat i en debatt på just det ämnet så borde man ju definitivt som kandidat svara på den frågan.

Men här kan du läsa lite!

http://thefederalist.com/2016/04/18/hillary-says-she-wants-more-questions-about-abortion-here-are-10-she-wont-answer/

http://time.com/4424971/democrats-extreme-abortion/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in