Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-13, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du håller med dig själv? Konstigt vore det annars.

Trump och Bannon vet säkerligen bättre vad Priebus går för och hur han funkar än vad du eller jag gör. Jag får definitivt inga Bush Sr.-vibbar av Priebus.

I värsta fall så får han sparken. Reagan sparkade sin första CoS.

Du har en bra poäng, det är lätt för presidenten att sparka en CoS, Trump har nog tänkt ut det redan
2016-11-13, 23:18
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Någon som har koll på James Woolsey? En bilderbergare som tydligen ska vara rådgivare för Trump. Åt vilket håll agerar han mullvad?

Peter Thiel, som sitter i Bilderberggruppens styrkommitté, är nu med i Trumps transition team.

Hmm...

Thiel har skrivit en hel bok om mångfaldsmyten (The Diversity Myth) och bör inte ses som en standard-globalist. Han är snarare alt-right, med sina förslag om att få lämna det nutida samhället och flytta till syntetiska öar.

www.theatlantic.com/amp/article/506063/
2016-11-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
- Respekt för de traditionella värderingar som byggt vårt västvärld senaste 2000 åren?
- En förståelse för att vi är utsatta för en stark konkurrens (från ex. Asien) och måste skärpa till oss?
- Att inte västvärlden har resurser att vara hela världens frälsare och betalare?

Daa?

Vad har du för belägg att Trump kommer att klara av att fixa till detta då?

Och bryr han sig ens så mycket om det där? Jag tror inte det. Finns inget som visar att han är en empatisk människa överhuvudtaget.
2016-11-13, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Thiel har skrivit en hel bok om mångfaldsmyten (The Diversity Myth) och bör inte ses som en standard-globalist. Han är snarare alt-right, med sina förslag om att få lämna det nutida samhället och flytta till syntetiska öar.

www.theatlantic.com/amp/article/506063/
men globalist är inte bara mångkultur, det är själva klubben det är fel på, dom ska inte bestämma över hela världen, fan gav dom rätten till att göra det?
2016-11-13, 23:23
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
men globalist är inte bara mångkultur, det är själva klubben det är fel på, dom ska inte bestämma över hela världen, fan gav dom rätten till att göra det?

Bara det faktum att han stödde Trump ekonomiskt med miljontals kronor talar för att han inte är globalist. Läs artikeln.
2016-11-13, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Bara det faktum att han stödde Trump ekonomiskt med miljontals kronor talar för att han inte är globalist. Läs artikeln.
bara mena att han borde hålla så många "establishment" typer utanför sin administration som möjligt, hänt för många gånger i historien att jävlarna backstabbar.
2016-11-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det vet jag, men tänkte på att det förefaller vara människor i tråden som ger ett "tummen ner" för honom.

Och undrar bara varför..

Jag kände heller inte till Reince tidigare så jag googlade. Kom till wiki och bland det första står det "he is credited with helping to bring nationally known figures such as Paul Ryan, Speaker of the House, and Scott Walker, Governor of Wisconsin, into power on the state level and prominence on the national stage."

Paul Ryan....
2016-11-13, 23:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jaha nu ramlade polletten ner. Att han är en total lögnare fattade jag nästan direkt efter att han hade vunnit. Han kommer definitivt inte att sätta åt den korrupta eliten eller Wallstreet.
Han sa i en intervju efter valet "Yes I am a little bit against the establishment."

Det sjuka är att det räcker med att uppfylla ett enda vallöfte för att få hjältegloria och det är att bygga muren. Detta med demografi och kulturell identitet står över allt. Jag tror inte ens folk skulle tröttna på honom om han blev en diktator.

Vilket jag inte tvivlar på att han skulle satsa på, tillsammans med sin familj och vänner han kan lita på:
Donald Trump-Jung Un.

Men vi får hoppas på att det amerikanska styrelseskicket är så rubust att något sådant hindras.
2016-11-13, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag kände heller inte till Reince tidigare så jag googlade. Kom till wiki och bland det första står det "he is credited with helping to bring nationally known figures such as Paul Ryan, Speaker of the House, and Scott Walker, Governor of Wisconsin, into power on the state level and prominence on the national stage."

Paul Ryan....

det är helt åt helvete men får lita på att trump vet vad han gör. kanske spela med ett tag sen sparka honom åt helvete, priebus alltså
2016-11-13, 23:36
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
det är helt åt helvete men får lita på att trump vet vad han gör. kanske spela med ett tag sen sparka honom åt helvete, priebus alltså
Det är fortfarande positivt att Bannon är med och har Trumps öra varje steg på vägen.
2016-11-13, 23:42
Medlem
Citat:
bara mena att han borde hålla så många "establishment" typer utanför sin administration som möjligt, hänt för många gånger i historien att jävlarna backstabbar.

Du behöver göra en uppdatering och sen en reboot.

Trump m.fl. är det nya establishment.
2016-11-13, 23:45
Medlem
trailblasers avatar
Hörde att Trump tog popular vote till slut också. Stämmer det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in