2016-11-13, 16:23
Medlem
Tjena är en grabb på 19 år som fick för mig att käka 250mg ecstasy i fredags.

Har inte så stor erfarenhet av e har tagit det en gång tidigare men då kände jag knappt av någonting, i fredags var det en helt annan historia.

Började med att jag for och köpte en vit fyrkantig tablett från en polare kl 18.00, sen for jag ut och käkade med min familj och släkt var jättetaggad på vad som skulle hända senare.

Efter jag hade ätit klart for jag raka vägen hem till en polare där vi skulle festa för kvällen, det första jag gör är att hacka upp halva tabletten och snorta den.

märkte efter 15 minuter att det inte hände någonting så jag svalde resten av tabletten (dummaste valet jag har gjort på ett bra tag) sen tog det ungefär 30 minuter innan jag började känna en värme i bröstet och tänkte äntligen slog det och trodde att det var allt som skulle hända.

när allting kickade på riktigt började väggarna luta inåt och bordet framför soffan började vika sig som ett V ner i marken, jag började fundera på vafan det var som hände men insåg ganska snabbt att det var E:t som kickade.

Mina polare började fråga hur jag mådde jag svarade att jag mådde skitbra, men det dom inte sa åt mig var att jag skelade som en jävla barracuda och ögonen inprincip rullade i 4 timmar framöver.
Kunde inte fokusera på någon i mer än 2 sekunder så så skelade jag iväg upp i taket och då såg det ut som att taket höll på rasa in. Detta hände konstant i 3 timmar.

Mina kompisar trodde att jag skulle börja nojja något otroligt för att jag såg verkligen hjärndöd ut, men jag själv har aldrig mått så bra i hela mitt liv.

Började fundera om jag har tagit för stor dos med tanke på att jag inte kunde kontrollera mina ögon eller om det är dåligt innehåll i knapparna.

Första inlägget för mig här, ni får gärna säga vad ni tycker, är väl medveten om att min grammatik och styckindelning inte är den bästa så ha gärna överseende
Citera
2016-11-13, 16:28
Medlem
Jag skulle vilja läsa lite mer av vad du kände under kvällen.
Citera
2016-11-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Docentdod
Jag skulle vilja läsa lite mer av vad du kände under kvällen.

Har så otroligt dåligt minne från när det slog, kommer knappt ihåg någonting alls, såg 3dubbelt för att jag skelade såpass mycket så hade svårt att dricka vatten mm för att glaset kom från 3 olika håll när jag tog upp det.

kunde inte skriva eller läsa på telefonen för ögonen for såpass mycket så att allting liksom flöt runt på olika ställen, aldrig på ett obehagligt sätt för mig men mina kompisar blev oroliga när jag såg såpass borta ut
Citera
2016-11-13, 17:33
Medlem
ta de lungt med E gossen inget att leka med knullar seriöst ditt psyke om du tar de ofta. vänta minst ett halv år innan du tar de igen så är du säker på att inte knulla ditt egna psyke.

Bättre då att du röker en fet gås med grabbarna på fredagskväll o har en lugn hemma kväll
Citera
2016-11-13, 18:30
Medlem
Det som har spårat en aning var på gränsen till alkoholist innan jag började röka ofta, nu röker jag ganska dagligen men fara ut å supa känns inte lika kul längre utan något mer
Citera
2016-11-13, 21:45
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.moneybags
ta de lungt med E gossen inget att leka med knullar seriöst ditt psyke om du tar de ofta. vänta minst ett halv år innan du tar de igen så är du säker på att inte knulla ditt egna psyke.

Bättre då att du röker en fet gås med grabbarna på fredagskväll o har en lugn hemma kväll

På vilket sätt fuckar det ens psyke menar du? Om man inte missbrukar/tar flera gånger i veckan dvs.
Citera
2016-11-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
På vilket sätt fuckar det ens psyke menar du? Om man inte missbrukar/tar flera gånger i veckan dvs.
det tömmer din serotoni totalt (det som får en att må bra ) och det kan ta flera månader innan du har samma nivå igen och om du tar det alldeles för ofta kommer du aldrig få tillbaks den nivån igen. du kommer alltså bli deprimerad. har många vänner som käkade mycket E och tog mycket mdma dem är helt slut idag om du träffar människorna så kommer du aldrig vilja röra E eller mdma igen.
Citera
2016-11-14, 14:38
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.moneybags
det tömmer din serotoni totalt (det som får en att må bra ) och det kan ta flera månader innan du har samma nivå igen och om du tar det alldeles för ofta kommer du aldrig få tillbaks den nivån igen. du kommer alltså bli deprimerad. har många vänner som käkade mycket E och tog mycket mdma dem är helt slut idag om du träffar människorna så kommer du aldrig vilja röra E eller mdma igen.

Fast det är ju en sak att använda något med måtta och att missbruka något Jag tvivlar starkt på att dina vänner som "käkade mycket E" höll sig till att vänta 3 månader mellan varje gång, ja jag tvivlar på att de ens väntade 1 månad mellan varje gång.

MDMA tömmer inte serotoninet totalt, då hade inte din hjärna fungerat, däremot tömmer det lagret av serotonin kraftigt. Använder du MDMA ett enstaka tillfälle så är det många som inte påverkas av exempelvis depression, därför att serotoninet ännu inte nått särskilt låga nivåer. Visserligen är det betydligt lägre, och det tar flera månader innan det lagret byggts upp igen. Tar man MDMA igen inom kort tid så går lagret ner ännu mer, innan det hunnit byggas upp. Dvs. har du tagit det flera gånger på kort tid så börjar du få väldigt låga nivåer.

Genom att göra en vana av att ta igen innan lagret hunnit byggas upp så kommer man över tid att bli deprimerad ja. Att vänta 6 månader är en bra rekommendation, men att säga att hans psyke skulle bli knullat för att han väntar mindre än så är helt fel. 3 månader är mer än tillräckligt. En del kommer t.o.m undan med att vänta 4-6 veckor mellan varje gång under lång tid. Många som tar för mycket E tar det varenda vecka, och t.o.m då tar det ett tag för de flesta innan de börjar känna sig deprimerade. Har t.o.m hört om folk som tagit 2-3 gånger i veckan under flera månader, och visserligen blev de deprimerade, men inte långvarigt. Detta är ju absolut inte att rekommendera, men det sätter saken i perspektiv gentemot ditt råd.

Rekommendationen brukar vara minst 6 veckor, helst 3 månader. Ett halvår är ju aldrig fel men inte alls nödvändigt så vitt jag vet. Även om man ett par gånger tar igen t.o.m innan det gått 6 veckor så innebär det absolut inte att man kommer att få några problem överhuvudtaget, det är bara inte att rekommendera.
Senast redigerad av Bluepant 2016-11-14 kl. 14:41.
Citera
2016-11-14, 14:43
Medlem
Tror ni de kan va lugnt å käka en halva på 125 typ på nyår eller är de för tidigt,
Tänkte inte bli riktigt lika skev men ändå få känslan på nyår ?
Citera
2016-11-14, 15:34
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttlen
250 är mycket första gången!
250 är mycket oavsett.

Testa runt 100 nästa gång.

Mesta jag kört på knappar var 2.5 gula tesla som låg på 250-300 st, då rullade mina ögon verkligen i skallen, det var dock mestadels jobbigt!

Grejen är att rent mdma är inte så speedat som folk tror, det är ganska fint och lugnt, smetigt!

Citat:
Ursprungligen postat av zuttlen
Tror ni de kan va lugnt å käka en halva på 125 typ på nyår eller är de för tidigt,
Tänkte inte bli riktigt lika skev men ändå få känslan på nyår ?

Ja halva det blir nog asbra på nyår! Blanda inte in för mycket alkohol bara.

Och det är ingen fara att käka nån e mer än en månad efter förra gången, bara du inte gör det till en vana.

Själv käkade jag e 11 gånger på 9 veckor, kanske inte det smartaste och det gav inte speciellt mkt.

Efter det har jag inte rört mdma alls.
Senast redigerad av Custom_made 2016-11-14 kl. 15:36.
Citera
2016-11-14, 17:05
Medlem
Tack så mycket för svar, blir att bomba en halva på nyår då, var aldrig jobbigt när jag skelade BA lite smått jobbigt när jag hade såpass svårt att göra nånting alls.

Tex dricka vatten för att jag inye riktigt visste vart glaset tog vägen riktigt, aldrig obehagligt under ruset utan börjat fundera på hur jag egenteligen mådde under ruset haha
Citera
2016-11-15, 00:05
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Jag tvekar på att ett piller innehåll så mycket. Förmodligen runt 200mg är närmare sanningen. Men det är fortfarande riktigt mycket första gången. Jag känner igen effekterna, det låter som när man tagit för mycket, men är man van vid det så tycker man bara det är najs när man är så pass E:ad.

För mig är det i princip helt omöjligt att må dåligt på mdma, även när jag tagit för mycket. Det kan vara ltie jobbigt när man kommer upp bara. Men om man är med folk som inte är helt borta vill man ändå inte se helt efterbliven ut.
Senast redigerad av Jagskullejubara.. 2016-11-15 kl. 00:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in