2016-11-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
kan det inte vara så att Emilie var betydligt mer påverkad än vad de vill ge sken av. Vilket är oerhört viktigt för att veta i vilket tillstånd Emilie var när de "vinkade" av varandra.

Jag tror inte det. Hon var av alla känd som den lugna tjejen, som varje vecka sjöng i kyrkan. Hon drack aldrig så mkt, att hon inte hade kontroll på sig själv och hon var genrelt rätt så tillbakadragen.

Én gång har hon tagit tåget till København för att träffa sin pojkvän. Det hände efter ett bråk med hennes föräldra, men hon kom hem efter ett par dagar.

När hon inte kom till kyrkan på morgonen kl 09.00 tyckte prästen det var väldigt konstigt, eftersom Emilie aldrig tidigare hade missat att komme til kyrkan.
Senast redigerad av Hackertyp0 2016-11-13 kl. 19:43.
Citera
2016-11-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikadan
Vad gäller Emelie verkar det inte finnas så mycket att gå på om inte polisen har en massa som inte har kommit ut. Men det verkar ju inte ha hänt så mycket förrän nu, tyvärr

Polisen har sagt att dom inte har mkt att gå på.
Dom vill inte berätta allt, men det är ett väldigt ovanligt fall, sa dom på en presskonferens, eftersom dom inget har att gå på.

Såklart vill dom jätte gärna prata med chauffören av den vita skåpbilen, men det kommer nog inte hända.
Citera
2016-11-13, 19:43
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Jag tror inte det. Hon var av alla känd som den lugna tjejen, som varje vecka sjöng i kyrkan. Hon drack aldrig, så hon inte hade kontroll på sig själv och hon var genrelt rätt så tillbakadragen.

Én gång har hon tagit tåget till København för att träffa sin pojkvän. Det hände efter ett bråk med hennes föräldra, men hon kom hem efter ett par dagar.

När hon inte kom till kyrkan på morgonen kl 09.00 tyckte prästen det var väldigt konstigt, eftersom Emilie aldrig tidigare hade missat att komme til kyrkan.
Tack för info:n. Det bekräftar isf än mer att hon 1. inte kan ramlat i vattnet 2. att hon, de gånger hon drack, drack ansvarsfullt (om hon nu hade druckit alls den där kvällen?).
Citera
2016-11-13, 19:48
Medlem
Citat:
Tack för info:n. Det bekräftar isf än mer att hon 1. inte kan ramlat i vattnet 2. att hon, de gånger hon drack, drack ansvarsfullt (om hon nu hade druckit alls den där kvällen?).

1. Allt är såklart möjligt, men nej, det är inte troligt.
2. Rätt. Emilie og hennes vänner hade druckit ett par alkopops (ingen aning om vad det är) varje, rökt en vattenpipa och ätit på McDonalds.
Citera
2016-11-13, 19:58
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
E verkar inte ha varit märkbart berusad, så varför väljer hon att gå hem istället för att åka taxi med vännerna? En promenad för att kvickna till ter sig osannolik. Och vad stod det i meddelandet som E skickade till vännen, när fick E det, från vem, och varför skicka det vidare till vännen i taxin just då?

Det är inte så konstigt att hon ville promenera hem med musik i öronen. Tänk dig själv, klockan 4-5 en sommarmorgon, solen går upp men det är fortfarande alldeles tyst och fridfullt för de flesta sover. Var själv beroende av att jogga och promenera långa sträckor i den åldern.
Citera
2016-11-13, 19:58
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
2. Rätt. Emilie og hennes vänner hade druckit ett par alkopops (ingen aning om vad det är) varje, rökt en vattenpipa och ätit på McDonalds.
Och tyvärr är det nog så att hon då har blivit bortförd. För om jag inte heller minns fel, läst etc, så har man inte hittat något spår alls efter Emelie? O jag hoppas att polisen har gått igenom trafiken, både fordon och mobiltrafik en timme före och tilldess att hon försvann för att kunna placera person(er) i området. Kan ju inte vara så svårt. Med dagens teknik kan man lätt se var mobiltrafiken har varit och densiteten av densamma. O sen "följa" vissa nummer därefter. Även titta på nummer som har varit väldigt aktiva före och efter.
Citera
2016-11-13, 20:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Alkopop--> Alkoläsk

Det där med ett par alkopops kanske bör tas med en nypa salt, många människor har en tendens att nedtona intaget. Kanske var E full och ville ta en uppiggande promenad för att inte verka full när hon kom hem.
Citera
2016-11-13, 20:01
Medlem
Citat:
Polisen har sagt att dom inte har mkt att gå på.
Dom vill inte berätta allt, men det är ett väldigt ovanligt fall, sa dom på en presskonferens, eftersom dom inget har att gå på.

Såklart vill dom jätte gärna prata med chauffören av den vita skåpbilen, men det kommer nog inte hända.

Tror inte åt det är så himla svårt att ringa in några suspekta ägare/lånare av vita skåpbilar av märket Mercedes Sprinter om man har tillgång till diverse register. Problemet är väl att man måste ha mer än det att gå på också. Tror faktiskt den danska polisen redan söker och kanske har de redan span på någon. Den vita skåpbilen verkar ju liksom vara deras enda vettiga spår.
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-11-13 kl. 20:04.
Citera
2016-11-13, 20:03
Medlem
Citat:
Och tyvärr är det nog så att hon då har blivit bortförd. För om jag inte heller minns fel, läst etc, så har man inte hittat något spår alls efter Emelie? O jag hoppas att polisen har gått igenom trafiken, både fordon och mobiltrafik en timme före och tilldess att hon försvann för att kunna placera person(er) i området. Kan ju inte vara så svårt. Med dagens teknik kan man lätt se var mobiltrafiken har varit och densiteten av densamma. O sen "följa" vissa nummer därefter. Även titta på nummer som har varit väldigt aktiva före och efter.

Det där med mobilen får mig att tänka på ett planerat brott. Gm vet vad som gäller och slår sönder mobilen för att sopa undan sina spår.
Citera
2016-11-13, 20:08
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Det där med mobilen får mig att tänka på ett planerat brott. Gm vet vad som gäller och slår sönder mobilen för att sopa undan sina spår.

Tveksamt om det verkligen var ett planerat brott. Just därför som jag skulle vilja veta (har säkert redan skett) att man letar reda på ALLA telefoner som var verksamma den natten/morgonen.
Citera
2016-11-13, 20:37
Medlem
JSelwyns avatar
Skall väl tillägga att jag som sagt inte tror att detta är ett planerat brott. Även om gärningsmannen har dylika böjelser etc...så i polisarbete skall man också ha tur och därför tänkte jag som så att man skulle leta reda på/verifiera alla nummer som var aktiva strax före Emelie försvann för att sedan få reda på varför den personen var i området. Med den utgångspunkten att alla tillsdess det bevisats motsatsen är/blir P.O.I.

Det är minst sagt irriterande att man inte har hittat något spår så här långt. Om jag inte har fel, så inte en tillstymmelse att hon skulle ha sets någon annanstans. Brukar ju alltid vara folk som tycker sig ha sett någon som liknar...i detta fallet Emelie.
Citera
2016-11-13, 20:51
Medlem
Citat:
Skall väl tillägga att jag som sagt inte tror att detta är ett planerat brott. Även om gärningsmannen har dylika böjelser etc...så i polisarbete skall man också ha tur och därför tänkte jag som så att man skulle leta reda på/verifiera alla nummer som var aktiva strax före Emelie försvann för att sedan få reda på varför den personen var i området. Med den utgångspunkten att alla tillsdess det bevisats motsatsen är/blir P.O.I.

Det är minst sagt irriterande att man inte har hittat något spår så här långt. Om jag inte har fel, så inte en tillstymmelse att hon skulle ha sets någon annanstans. Brukar ju alltid vara folk som tycker sig ha sett någon som liknar...i detta fallet Emelie.

Ja alla telefoner och bilar borde ha kollats upp ...Finns det bra en övervakningskamera på stationen? Det måste ju bara finnas fler vittnen. Väldigt märkligt detta. GM måste ha haft extrem tur att ingen har sett något. Har det knackats dörr i detta Motalavej område? Där måste väl i alla fall någon ha varit vaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in