2016-11-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikadan
Tänkte också på det. Hur långt är det från Slagelse till Korsör? Då måste gm haft en otrolig "tur" att Emelie promenerade från stationen. Eftersom bilen körde av motorvägen och ställde sig där så är det ju inte orimligt. Det är väl högprioriterat att hitta den här bilen nu, föraren kan ju i alla fall iakttagit något viktigt även om det inte är GM.

Google Maps säger:
9 min i tåg och runt 18 km.

Men tåget kör såklart inte ofta så tidigt på morgonen, vilket kan ha gett en GM tid till at hinna till Korsør.
Citera
2016-11-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Just därför är det viktigt att kartlägga vem E pratade med den där kvällen, hon kan faktiskt ha berättat hur hon skulle ta sig hem.

True.

Citat:
Det är väl högprioriterat att hitta den här bilen nu, föraren kan ju i alla fall iakttagit något viktigt även om det inte är GM.

En annan teori:
Den vita skåpbilen var ute för att göra antingen inbrott i en butik eller var kanske ute och lämna en större mängd droger - det kan vara så mkt, men pointen är, att den vita skåpbilen kanske såg Emilie bli överfallen af en GM, men eftersom chauffören av bilen kanske själv är kriminel, så väger han/hon inte kontakta polisen, för vem blir den nya mistänkta i fallet??

Dock förklarer det inte varför bilen fortfarende körde omkring runt 9 på morgonen, OM det är den samma skåpbil. Kanske är det två?
Musikaren sa inte att han så en vit skåpbil, men en ljus skåpbils-liknande bil.
Senast redigerad av Hackertyp0 2016-11-13 kl. 18:47.
Citera
2016-11-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
True.

En annan teori:
Den vita skåpbilen var ute för att göra antingen inbrott i en butik eller var kanske ute och lämna en större mängd droger - det kan vara så mkt, men pointen är, att den vita skåpbilen kanske såg Emilie bli överfallen af en GM, men eftersom chauffören av bilen kanske själv är kriminel, så väger han/hon inte kontakta polisen, för vem blir den nya mistänkta i fallet??

Dock förklarer det inte varför bilen fortfarende körde omkring runt 9 på morgonen, OM det är den samma skåpbil. Kanske är det två?
Musikaren sa inte att han så en vit skåpbil, men en ljus skåpbils-liknande bil.

Konstigt att det inte finns fler personer som har iakttagit något. Det var väl lördagnatt/morgon. Vad går det för rykten på orten? Någon med lokalkännedom som skriver här?
Citera
2016-11-13, 19:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
http://www.b.dk/nationalt/da-emilie-meng-ikke-kom-hjem

Någon kan såklart ha följt efter dom från vattenpipa cafén eller från McDonalds. Men hur? Övervakningen på Korsør eller Slagelse har inte gett resultat och på Korsør var det endast Emilie och hennes kompisar och tjejen och killen som klev av tåget.

Om någon har följt efter dom, måste dom ha hört att dom var från Korsør, ha tagit bilen tillbaka til Korsør, ventat på P-platsen och attackerat Emilie.

It's a longshot.

Jag kan inte hitta namnet på vattenpipa cafén, men jag har hittat två stycken i Slagelse:
https://www.facebook.com/shishaliciousslagelse/
https://www.facebook.com/STAY-715373108596138/

Första länken, kollar man adressen på shishalicious i Slagelse Google maps street så står det en vit skåpbil på gatan, dock en Renault, byggfirma,,,säkert utan betydelse, men dock.
Citera
2016-11-13, 19:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Konstigt att det inte finns fler personer som har iakttagit något. Det var väl lördagnatt/morgon. Vad går det för rykten på orten? Någon med lokalkännedom som skriver här?
Att ingen har sett något talar i någon mån för att E faktiskt gick på gångvägen mot Motalavej, öde, ingen såg något, och stod den ljusa skåpbilen vid outletbutiken så kan E stött på den där.
Citera
2016-11-13, 19:16
Medlem
Citat:

Jag är inte lokalkänt i Korsør, men Motalavej är inte ett bra område.
Dom lokala "berikarna" och polisen är inte glada för varandra.
Annars så känner jag inte mkt til Korsør.
Citera
2016-11-13, 19:20
Medlem
Citat:
Jag är inte lokalkänt i Korsør, men Motalavej är inte ett bra område.
Dom lokala "berikarna" och polisen är inte glada för varandra.
Annars så känner jag inte mkt til Korsør.

Hur mycket har polisen kollat kameror på bron etc. Svårt det här, finns det danskt flaschback. Konstigt att inte fler danska vänner diskuterar här. I sverige läser både polis och press FB.
Det kanske inte används på samma sätt i Danmark?
Citera
2016-11-13, 19:25
Medlem
Citat:
Hur mycket har polisen kollat kameror på bron etc. Svårt det här, finns det danskt flaschback. Konstigt att inte fler danska vänner diskuterar här. I sverige läser både polis och press FB.
Det kanske inte används på samma sätt i Danmark?

Det finns ett antal danska forums/communites men inte som Flashback.
Jag tror att dom flesta som "pratar om Emilie", gör det på hennes egen Facebook profil och i dom olika Facebook grupperna. Jag vet att det finnes en grupp för klarsynta personer som försokar att hitta henne - men som svar på din fråga: Nej, det finns inte ett Flashback i DK.
Citera
2016-11-13, 19:27
Medlem
Clairvoyant Hjælp Emilie Meng: https://www.facebook.com/groups/997967730319325/
Citera
2016-11-13, 19:29
Medlem
Vilken bro menar du nu? Den i Korsør? Storebælt? Øresund?

Jag vet inte om den i Korsør har övervakning. På Storebælt har polisen kollat och jag vet inte med Øresund.
Citera
2016-11-13, 19:29
Medlem
JSelwyns avatar
Nu har jag inte följt tråden till 100% så jag ber om ursäkt i förväg för all upprepning.

Nåväl, det jag tänker är, dom här vännerna som Emilie var ute med den här natten/morgonen, kan det inte vara så att Emilie var betydligt mer påverkad än vad de vill ge sken av. Vilket är oerhört viktigt för att veta i vilket tillstånd Emilie var när de "vinkade" av varandra.
Hon Emilie kan ju ha gått ner sig i vattnet. Fastnat någonstans och därför inte flytit upp till ytan etc. Fast jag skall villigt erkänna att det är föga troligt med tanke på hur många dykningar man gjort.
Samtidigt kan jag inte låta bli att fundera att, fastän det var sommar, att tidpunkten när Emilie försvann är lite av "varga-timmen". Avtagande natt-trafik samt att morgontrafiken inte riktigt börjat så det borde inte ha varit alltför många fordon/personer ute så dags. En kvalificerad gissning är att hon har blivit "upp-plockad" och som tongångarna går här i tråden så håller jag med om att det är någon lokal "förmåga" som ligger bakom detta.
Citera
2016-11-13, 19:34
Medlem
Citat:
Vilken bro menar du nu? Den i Korsør? Storebælt? Øresund?

Jag vet inte om den i Korsør har övervakning. På Storebælt har polisen kollat och jag vet inte med Øresund.

Jag tänkte väl på den stora bron(Stora bält) lätt att dra iväg åt olika håll snabbt men det var kollad sa du.
Synd att det inte finns FB i Danmark. Man har stor hjälp av allmänhet med lokalkännedom som kan skriva anonymt, jag tror polis har haft mycket hjälp av FB i Sverige med tips som de kan kolla upp. Å andra sidan så kan det spridas rykten som inte är så trevliga heller men det är ett forum som kan vara till nytta ibland. Vad gäller Emelie verkar det inte finnas så mycket att gå på om inte polisen har en massa som inte har kommit ut. Men det verkar ju inte ha hänt så mycket förrän nu, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in