2016-11-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Enda problemet är det lilla fönstret av möjlighet. Det är endast 100-200m mellan stationshuset och stigens början. Det tar max 2min att promenera den korta sträckan. Och man kan inte följa efter på stigen med en bil. Om bo försvunnit på stationsområdet så måste det alltså skett rätt omgående. Hur kommer det sig att varken kompisarna eller det andra paret som också steg av i Korsør märkte någonting avvikande?

Vilken tid skickade bo meddelandet?

Kan hon valt den större men längre Tårnborgvejen?

Ja eller så kan hon ha stött på honom när hon kom ut genom den lilla undergången under motorvägen och upp på Motalavejen och genom rondellen och ut på stora vägen.
Citera
2016-11-13, 15:40
Medlem
Citat:
Enda problemet är det lilla fönstret av möjlighet. Det är endast 100-200m mellan stationshuset och stigens början. Det tar max 2min att promenera den korta sträckan. Och man kan inte följa efter på stigen med en bil. Om bo försvunnit på stationsområdet så måste det alltså skett rätt omgående. Hur kommer det sig att varken kompisarna eller det andra paret som också steg av i Korsør märkte någonting avvikande?

Vilken tid skickade bo meddelandet?

Kan hon valt den större men längre Tårnborgvejen?

Tyckte jag läste någonstans att den vita skåpbilen hade synts i närheten av stationen vid 3 tiden på natten. Har jag fel?
Citera
2016-11-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikadan
Tyckte jag läste någonstans att den vita skåpbilen hade synts i närheten av stationen vid 3 tiden på natten. Har jag fel?

Har ingen riktig koll. Vad jag vet hade den sett inne i Korsør vid kl8-9 på morgonen. Sedan har den sett i Lystskoven också men vet inte när. Inte läst nåt om att en vit skåpbil setts vid stationen.
Citera
2016-11-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ja eller så kan hon ha stött på honom när hon kom ut genom den lilla undergången under motorvägen och upp på Motalavejen och genom rondellen och ut på stora vägen.

Ja mycket möjligt.

Varför fick polisens hundrar inte något spår om hon traskat omkring i Korsør? Hur träffsäkra är såsana där polishundar?
Citera
2016-11-13, 15:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja mycket möjligt.

Varför fick polisens hundrar inte något spår om hon traskat omkring i Korsør? Hur träffsäkra är såsana där polishundar?

Hundarna har inga problem med att hitta diverse spår efter människor, problemet ligger i att varken hund eller förare vet vilket spår som kommer från E, dessutom så tunnas doftspår ut med tiden beroende på underlag och väderlek.
Citera
2016-11-13, 16:03
Medlem
Citat:

Få hundrede meter från stationen

Citat:
En musiker har ligeledes oplyst til Sjællandske, at vedkommende så en lys varevognsagtig bil holde med tændte lygter klokken cirka 03.15, hvor han drejede ned fra motorvejen om morgenen søndag den 10. juli. Iagttagelsen har han givet videre til politiet. Bilen holdt ved en outletbutik på Tårnborgvej få hundrede meter fra Korsør Station, hvor Emilie Meng sidst er set live en time senere.

http://sn.dk/Slagelse/Hvid-kassevogn-i-Emilie-sagen/artikel/605685
Citera
2016-11-13, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0

Intressant. Det finns alltså vittnesbeskrivningar på en vit skåpbil från tre olika ställen. Tårnborgvejen, Hamnen och Lystskoven.
Citera
2016-11-13, 16:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0

Bra, då har E kunnat stöta på fordonet oavsett vilken väg hon valde att gå, fordonet är absolut det hetaste spåret anser jag.

EDIT;

Tårnborgvej, Motalavej(stigens förlängning) Outletbutiken ligger mellan dessa vägar.
Senast redigerad av OY 2016-11-13 kl. 16:10.
Citera
2016-11-13, 16:29
Medlem
Någon ny som är misstänkt i nuläget?
Citera
2016-11-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexmaestro138
Någon ny som är misstänkt i nuläget?

Nej.
Citera
2016-11-13, 17:28
Medlem
Citat:
Intressant. Det finns alltså vittnesbeskrivningar på en vit skåpbil från tre olika ställen. Tårnborgvejen, Hamnen och Lystskoven.

Mycket intressant, han cruisade runt i väntan på något.Planerat eller inte spelar ju inte så stor roll.
Citera
2016-11-13, 17:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Mycket intressant, han cruisade runt i väntan på något.Planerat eller inte spelar ju inte så stor roll.
Kanske stod vid outletbutiken i något ärende och bara råkade se E, tillfället togs så att säga. Måste inte ha varit planerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in