2016-11-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Som jag kommer ihåg det, var det en man som så en vit skåpbil, där körde jävligt snabbt igenom skogen.
Och anledningen till han äns fastnade vid bilen var att den körde så snabbt.
Polisen säger att bilen KAN HA korsat den väg Emilie har gått på från stationen och hem.

Mannen var inte säker på bilmärke, om jag minss rätt.

Men att hitta den vita skåpbil blir svårt, eftersom dom flesta hantverkare verkar köra i vita skåpbilar.

Vet du var den här bilen kan ha korsat hennes väg på stigen? Är det ett vittne som har sett bilen köra genom denna skog vid tidpunkten hon var där?
Citera
2016-11-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikadan
Vet du var den här bilen kan ha korsat hennes väg på stigen? Är det ett vittne som har sett bilen köra genom denna skog vid tidpunkten hon var där?

Citat:
"En af dem, som har set en hvid kassevogn, er 59-årige Erling Jensen fra Korsør. Emilie Meng forsvandt natten til søndag den 10. juli. Tidligt den morgen var Erling Jensen ude at gå en rolig tur, fordi han ikke kunne sove længere. Men stilheden blev afbrudt af en hvid Mercedes Sprinter.

- Jeg lagde mærke til den, fordi den kørte afsindigt hurtigt ud fra der, hvor man kørte på færgerne i gamle dage. Kort tid efter kom den kørende lige så sindssygt hurtigt den anden vej, siger Erling Jensen til TV ØST.

På det tidspunkt var Emilie Meng ikke eferlyst, så Erling Jensen tænkte bare "sikke en idiot", fordi bilen kørte så voldsomt."

eftersom den körde jätte fort ut från där, vart man körte på färjorna i gamla dagar. Kort efter kom den körande tilbaka precis lika fort i den andra riktingen.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-10-07-vidne-saa-hvid-kassevogn-efter-emilie-forsvandt
Citera
2016-11-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Jag har ingen bestämd idé om vad det kan handla om, men orsaken till att hon inte följer med i taxin är troligtvis inte att hon vill promenera ensam, utan det är något annat som ska ske, utom kompisars eller föräldrars vetskap.
Det finns naturligtvis undantag, men min erfarenhet är att tonårstjejer älskar att göra samma saker i grupp, och hela tiden informerar kompisarna. När någon plötsligt ska iväg själv eller lämnar kompisarna utan att ha informerat om vad som är på gång, då är det något hemligt som ska hända.

Normala vanliga tonårstjejer skvallrar och anförtror allt till sina bästisar. Har svårt att tänka mig att bo bestämt träff med någon utan att berätta det till någon av kompisarna som var med.

Vad är så hemligt att man inte ens berättar för bästisen? Prostitution? Möjligt men knappast sannolikt för en ung tjej som sjunger i kyrkokören. Knarkaffärer? Knappast troligt heller.
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-11-13 kl. 13:21.
Citera
2016-11-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
eftersom den körde jätte fort ut från där, vart man körte på färjorna i gamla dagar. Kort efter kom den körande tilbaka precis lika fort i den andra riktingen.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-10-07-vidne-saa-hvid-kassevogn-efter-emilie-forsvandt

Tack! Läste detta också, intressant. Kan han ha träffat på henne när hon har kommit ut vid denna Motalavejen?
Citera
2016-11-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Normala vanliga tonårstjejer skvallrar och anförtror allt till sina bästisar. Har svårt att tänka mig att bo bestämt träff med någon utan att berätta det till någon av kompisarna som var med.

Vad är så hemligt att man inte ens berättar för bästisen? Prostitution? Möjligt men knappast sannolikt för en ung tjej som sjunger i kyrkokören. Knarkaffärer? Knappast troligt heller.

Varför krångla till det. Hon har väl haft otur och träffat på en stolle.
Citera
2016-11-13, 13:49
Medlem
Citat:
Varför krångla till det. Hon har väl haft otur och träffat på en stolle.

Ja det känns mest troligt. Men tror inte på vilken byfånestolle som helst utan tror mer på en kallblodig psykopat som planerat brottet.
Citera
2016-11-13, 13:53
Medlem
Finns det andra ouppklarade försvinnanden/våldtäkter/mord på unga kvinnor i Danmark de senaste tio åren?

Om det rörde sig om en psykopat och ett planerat brott så är det här förmodligen inte hans första brott. Han har ju liksom inte uppstått från tomma intet utan måste ha gjort en våldskarriär som lämnat spår.
Citera
2016-11-13, 13:58
Medlem
Citat:
Kan han ha träffat på henne när hon har kommit ut vid denna Motalavejen?

Ja, absolut. Hon korsar igenom Motalavej/området.
Citera
2016-11-13, 14:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Ja det känns mest troligt. Men tror inte på vilken byfånestolle som helst utan tror mer på en kallblodig psykopat som planerat brottet.

Svårt att planera om man inte vet när en ung tjej ska gå en viss väg, så värst många personer valde inte den väg som E gick, få eller inga vittnesmål antyder att få människor var utomhus längs med E:s färdväg. Få människor betyder att gärningspersonen måste ha väntat på ett offer, inte säkert att det skulle komma ett lämpligt byte.

Dock så kan gärningspersonen ha qruisat runt i ett fordon i jakt på ett offer, den vita bilen kan sättas in i en sådan kontext.

Jag tror dock på slumpen.
Citera
2016-11-13, 14:21
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Svårt att planera om man inte vet när en ung tjej ska gå en viss väg, så värst många personer valde inte den väg som E gick, få eller inga vittnesmål antyder att få människor var utomhus längs med E:s färdväg. Få människor betyder att gärningspersonen måste ha väntat på ett offer, inte säkert att det skulle komma ett lämpligt byte.

Dock så kan gärningspersonen ha qruisat runt i ett fordon i jakt på ett offer, den vita bilen kan sättas in i en sådan kontext.

Tillslut kommer det ett lämpligt offer, en ung tjej, som promenerar ensam och det finns inga vittnen i närheten. Vi vet inte hur länge gärningsmannen väntat eller ens om detta är första gången han sitter och väntar på rätt person.
Citera
2016-11-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Min gissning är att det handlar om en psykopat till gm som cruisat med sin bil tills han hittat ett lämpligt offer under lämpliga omständigheter. Tror inte han bor i Korsør men måste ändå haft någon sorts lokalkännedom om området.

Hur svårt kan det vara att hitta en vit skåpbil av ett särskilt märke i ett litet land som Danmark?
Citera
2016-11-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Tillslut kommer det ett lämpligt offer, en ung tjej, som promenerar ensam och det finns inga vittnen i närheten. Vi vet inte hur länge gärningsmannen väntat eller ens om detta är första gången han sitter och väntar på rätt person.

Enda problemet är det lilla fönstret av möjlighet. Det är endast 100-200m mellan stationshuset och stigens början. Det tar max 2min att promenera den korta sträckan. Och man kan inte följa efter på stigen med en bil. Om bo försvunnit på stationsområdet så måste det alltså skett rätt omgående. Hur kommer det sig att varken kompisarna eller det andra paret som också steg av i Korsør märkte någonting avvikande?

Vilken tid skickade bo meddelandet?

Kan hon valt den större men längre Tårnborgvejen?
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-11-13 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in