2016-11-12, 18:39
Medlem
Mod får gärna flytta detta inlägg till ett annat forum, ingen aning om det är rätt...

Fick ett paket skickat till mig via USPS express och det har inte rört sig sedan den 4:e november!

November 4, 2016 , 11:10 am
Departed
STOCKHOLM, SWEDEN
Your item departed a transfer airport in ARLANDA, STOCKHOLM, SWEDEN on November 4, 2016 at 11:10 am. The item is currently in transit to the destination.
November 4, 2016 , 8:35 am
Departed
ISTANBUL, TURKEY
November 2, 2016 , 1:40 pm
Departed
NEW YORK, UNITED STATES
November 1, 2016 , 9:25 pm
Arrived
NEW YORK, UNITED STATES
November 1, 2016 , 12:56 pm
Processed Through Facility
ISC NEW YORK NY(USPS)
November 1, 2016 , 12:53 pm
Arrived at Facility
ISC NEW YORK NY(USPS)
October 31, 2016 , 11:11 pm
Arrived at USPS Facility
JAMAICA, NY 11430
October 31, 2016 , 4:36 pm
Acceptance
BAYSIDE, NY 11360
October 31, 2016 , 3:09 pm
Arrived at USPS Facility
RIDGEWOOD, NY 11385

Felsorterades och hamnade i turkiet och har sedan dess inte rört på sig ett dugg, finns inte heller hos postnord. Köpte en vara på ebay och säljaren är sjukt seg och har inte ens pallat ringa USPS för att göra ett claim.
Är paketet borta eller kan det vara påväg? Ifall det är borta hur får jag pengarna tillbaka?
Citera
2016-11-12, 19:02
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkamania
Hur mycket pengar rör det sig om?
Öppna ett case på Ebay och säg att varan inte kommit fram, och att du vill ha pengarna tillbaka.
Det har fungerat för mig!

'Detta, du kommer alltid få pengarna tillbaka (om du inte utnyttjar systemet) antingen av säljaren eller av ebay
Citera
2016-11-12, 19:02
Medlem
Som jag fattar av den där spårningen så har ju paketet kommit till sverige och är i "transit" till dig. Förmodligen ska det genom tullen först och det kan ju ta en vecka eller så. Dyker säkert upp nästa vecka. Skulle det inte göra det och säljaren inte gör nåt får du väl kontakta Ebay direkt så får dom reda ut vad som hänt.
Citera
2016-11-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 00a
Som jag fattar av den där spårningen så har ju paketet kommit till sverige och är i "transit" till dig. Förmodligen ska det genom tullen först och det kan ju ta en vecka eller så. Dyker säkert upp nästa vecka. Skulle det inte göra det och säljaren inte gör nåt får du väl kontakta Ebay direkt så får dom reda ut vad som hänt.

Ja så tolkar jag det också om man läser datumen lite noggrant.
//A
Citera
2016-11-12, 19:58
Medlem
alltså det sorterades fel och hamnade i istanbul av alla ställen. Vettefan, den 12 idag och inget har hänt .
Handlar om över 10 000 så jag är redigt nojig...
Citera
2016-11-12, 20:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Widerstedt
alltså det sorterades fel och hamnade i istanbul av alla ställen. Vettefan, den 12 idag och inget har hänt .
Handlar om över 10 000 så jag är redigt nojig...
Paketet är ju i Arlanda nu i alla fall. Antagligen har det fastnat i tullen. Tyvärr är det endast avsändaren som kan reklamera om paketet inte kommit fram, så han/hon får i så fall ta tag i saken.

Jag har själv beställt saker från USA, och fått vänta länge. Detta beroende på att speditören i Sverige skickade ut en räkning på tull och moms till mig som jag skulle betala innan de levererade paketet. Möjligen har du en sådan räkning på gång som dimper ner i din brevlåda snart.
Citera
2016-11-12, 20:11
Medlem
som nån sa vissa paket fastna länge i tullen på Arlanda beror lite på va du ska få.. som nån sa kan dom kräva dig på skatter och olika avgifter innan dom släpper de till dig
Citera
2016-11-12, 20:13
Medlem
Absolut, men det borde ju åtminstonde stå något hos postnord? Finns ju ingenting där alls när jag spårar, eller kan paketet ändå vara där?
Citera
2016-11-12, 20:24
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Widerstedt
Absolut, men det borde ju åtminstonde stå något hos postnord? Finns ju ingenting där alls när jag spårar, eller kan paketet ändå vara där?

Normalt sett så är det Postnord som utför tullbehandlingen, men då brukar det framgå av sökningen. Är det på postens sida du söker? Du kan antagligen inte söka på det hos USPS när det transporteras inrikes i Sverige. Åtminstone har det inte gått förr.
Citera
2016-11-12, 20:34
Medlem
fardtjanstens avatar
Det lär inte vara spårbart hos postnord innan det har passerat tullen, och det gör det inte innan Du har betalat eventuella avgifter.
Jag vet för jag har ständigt leveranser på gång från Kina och USA och UK.
Citera
2016-11-12, 20:45
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fardtjansten
Det lär inte vara spårbart hos postnord innan det har passerat tullen, och det gör det inte innan Du har betalat eventuella avgifter.
Jag vet för jag har ständigt leveranser på gång från Kina och USA och UK.

Alla paket jag har fått via USPS har tullbehandlats av Posten/Postnord. Det är väl det normala, att speditören sköter det. Avgifterna betalar man då när man tar emot försändelsen.

(Sedan vet jag inte vad du brukar få från UK som du betalar tull på, men det låter som att du blir lurad i så fall.)
Citera
2016-11-12, 20:54
Medlem
fardtjanstens avatar
Okey jag var otydlig när jag blandade in UK.
Men hur som är det inte spårbart hos Postnord innan det har passerat tullen oavsett om det har transporterats med USPS eller DHL.

Leveransen kommer det är ett som är säkert, man får ha lite tålamod speciellt som det nu är i Svensk tull.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in