2016-11-12, 19:02
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Din uppfattning att det ser ut som underkläder. På bilden i svt ser det ut som träningskläder.

Nej, det är inte MIN uppfattning.

Prova läs hennes instagrampost om sina "NEW UNDERWEAR!". Börjar bli lite tröttsamt att repetera sig nu. Har vänstern hittat hit?

Återigen - så är det dessutom helt irrelevant. Ska gymmet få ha sin policy eller tror du att du styr över den?
Senast redigerad av different_trip 2016-11-12 kl. 19:06.
Citera
2016-11-12, 19:05
Medlem
Spermaluders avatar
Citat:
Din uppfattning att det ser ut som underkläder. På bilden i svt ser det ut som träningskläder.

Det är din uppfattning att det inte är underkläder medan alla vi andra vet att det är underkläder, speciellt när hon skriver att det är underkläder hon köpt.

Som jag redan skrivit så sätter gymägaren den klädkod han vill och nu vill han inte att man ska se ut som Tramps 'R Us när man gymmar så du kan lägga ner nu för han ändrar sig inte trots att du sitter på nätforum och gnäller, och gnäller.
Senast redigerad av Spermaluder 2016-11-12 kl. 19:08.
Citera
2016-11-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Det är väl upp till gymägaren vad han anser är en anständig klädsel och inte PK maffian. Själv hade jag nog funderat över hur jag skulle få den där bruden i säng istället för att koncentrera mig på att träna.

Motsägelsefullt det där med PK-maffian, som å ena sidan inte vill att kvinnor ska vara sexobjekt (vilket man då kan bli om man klär sig utmanande) å andra sidan ska vi kvinnor få vara frigjorda och klä oss hur som helst.
Här i tråden verkar det dock mest vara män som menar att hon ska klä på sig, så de inte störs i gymträningen.
Citera
2016-11-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppermill
Var det såhär hon tränade då eller?
https://www.instagram.com/p/BMlW8bsBphv/?taken-by=gullbrand&hl=s

Klädseln i sig borde ju inte väcka sådan anstöt. Men det mixat med attention-whore attityd, vilket även kontakten med media angående det hela även bevisar kan ju ha retat någon.

Sen utseendemässigt, hon såg ju väldigt annorlunda ut i SVT-klippet där jämfört med insta.

Togs det där fotot i anslutning till det aktuella träningstillfället? I så fall kan det ju stämma.
Att hon själv påstår att hon hade en annan topp kan ju vara en efterhandskonstruktion.

Jag tycker man även kan se på saken såhär:
Under 4 års tid finns tydligen inget annat känt fall där gymmet ifråga sagt till någon tränande. Nu skedde det, efter att andra besökare reagerat på Moas klädsel/beteende. Rimligtvis torde Moa genom klädsel och/eller beteende ha utmärkt sig ett ovanligt påfallande sätt.

Lite skrämmande hur enskilda personers ord tas för sanning, och blir till nyheter i SVT, Aftonbladet osv. Ofta är det någon som blivit kränkt, och nästan allt någon med stort uppmärksamhetsbehov (via Facebook, Instagram, etc).
Verkar som att man som företagare är ganska utsatt. Ve den som kan tänkas "kränka" någon för då blir det tidningsartikel, "Facebook-uppror" och massor av människor som ska "bojkotta" stället ifråga.
Citera
2016-11-12, 19:17
Medlem
Spermaluders avatar
Citat:
Här i tråden verkar det dock mest vara män som menar att hon ska klä på sig, så de inte störs i gymträningen.

Nu var det en mamma som hade sin 16-åriga dotter med sig som klagade på hur hon såg ut, men bra försök där. Det gick nästan.
Citera
2016-11-12, 19:19
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Motsägelsefullt det där med PK-maffian, som å ena sidan inte vill att kvinnor ska vara sexobjekt (vilket man då kan bli om man klär sig utmanande) å andra sidan ska vi kvinnor få vara frigjorda och klä oss hur som helst.
Jag personligen stör mig inte nämnvärt ur träningssynpunkt. Jag tränar lika bra med eller utan Moa på gymmet. Dock är det en offentlig miljö där alla (som löst medlemsskap) har tillträde. I så gott som alla dylika sammanhang ställs vissa krav på klädsel och uppförande. Du kommer normalt inte in på krogen i trasiga jeans och sneakers heller, även om krogen har Ramones i reklamen.

Vi lever liksom i ett samhälle som inte kretsar kring vissas behov av att visa upp sig.
Citera
2016-11-12, 19:23
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Men nu var det ju så att gymmet i sin reklam visar bilder på tränande kvinnor som är precis så här "avklädda" Plus att reklamen visar bilder på tränande män med helt naken överkropp

Om hon nu är överviktig är det beundransvärt att hon faktiskt brukar gå på gym.
Jag har redan berört reklamfrågan: (FB) Moa för lättklädd för att träna på gymmet

Det är jättebra att alla tränar men alla måste likväl följa gymmets regler.
Citera
2016-11-12, 19:31
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spermaluder
Nu var det en mamma som hade sin 16-åriga dotter med sig som klagade på hur hon såg ut, men bra försök där. Det gick nästan.

Iofs. en obekräftad tråduppgift. Men herre gud vilken överbeskyddande mamma den halvvuxna dottern måste ha. Hur ska det gå för tjejen när hon ser nakna kvinnor i duschen efteråt?
Antagligen en PK-mamma som fått PK-problem när hon såg Moa. Storm i ett vattenglas.
Vi får akta oss för den lede Fi, som det heter...
Citera
2016-11-12, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Det är väl upp till gymägaren vad han anser är en anständig klädsel och inte PK maffian. Själv hade jag nog funderat över hur jag skulle få den där bruden i säng istället för att koncentrera mig på att träna.

Men så har du ju huvudet upptryckt i arslet, också(din avatar).
Det gäller även män att man går på gym för att där träna och inget annat än träna där göra.
Är det svårt att bete sig anständigt och att klä sig anständigt så kan man gå på porrlokal i stället.
Citera
2016-11-12, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Återigen - så är det dessutom helt irrelevant. Ska gymmet få ha sin policy eller tror du att du styr över den?

Jag måste vika mig lite (jag hade inte tagit klart ställning när jag startade tråden).
Det är ju inte helt fel om gymmen vill motverka utseendefixering och sådant,
men jag kan fortfarande tycka att de kunde sagt till henne avskilt, samt att hon har en poäng i att folk har träningstoppar i reklamen.
Sen är det ju lite märkligt att hon blev tillsagd först efter fyra år. Klädkod som klädkod.
Citera
2016-11-12, 20:58
Medlem
Tja jag tycker deras policy kan dra åt helvete. Kan förstå om man inte vill ha topless män som kan lämna direkta svettfläckar från huden på utrustningen.
Men om dessa män eller kvinnor tränar och klätt sig tillräckligt för något sådant ej bör vara något problem, så kan de stoppa upp deras klädkod i arslet.
Kvinnan det handla såg ju ut som hon hade mer än tillräckligt.
Ta mig fan löjligt med denna utseendefixering/sexualisering utav kroppen senaste 10-20 åren. Ta det lugnt, bry dig inte om hur nån annan se ut..
Senast redigerad av Prettifly 2016-11-12 kl. 21:01.
Citera
2016-11-12, 21:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Togs det där fotot i anslutning till det aktuella träningstillfället? I så fall kan det ju stämma.
Att hon själv påstår att hon hade en annan topp kan ju vara en efterhandskonstruktion.

Jag tycker man även kan se på saken såhär:
Under 4 års tid finns tydligen inget annat känt fall där gymmet ifråga sagt till någon tränande. Nu skedde det, efter att andra besökare reagerat på Moas klädsel/beteende. Rimligtvis torde Moa genom klädsel och/eller beteende ha utmärkt sig ett ovanligt påfallande sätt.

Lite skrämmande hur enskilda personers ord tas för sanning, och blir till nyheter i SVT, Aftonbladet osv. Ofta är det någon som blivit kränkt, och nästan allt någon med stort uppmärksamhetsbehov (via Facebook, Instagram, etc).
Verkar som att man som företagare är ganska utsatt. Ve den som kan tänkas "kränka" någon för då blir det tidningsartikel, "Facebook-uppror" och massor av människor som ska "bojkotta" stället ifråga.

Fotot verkar vara taget hemma. Det kanske inte finns något känt fall men möjligt är väl att de får säga till relativt regelbundet, fast att de som dittills fått tillsägelse varit ok med det.

Det är väl inte bara enskilda personer, som kampanjar, vissa företag eller representanter för företag verkar också ägna sig åt detta, särskilt om de är av någon storlek. Jag höll på få dåndimpen när Petra Tungården (redaktör för Mode Metro) verkade mena att de som gäster hos Grand borde ha rätt att förvänta sig att Grand skulle kontakta och typ be om godkännande för vilka andra gäster de bokar?!?? Om man avser hålla något evenemang och ka bli så störd över vad för andra som kan tänkas bo på hotellet så kanske man ska boka på ett mindre hotell? Eller att man betalar för att hotellet ska avvisa andra bokningar fast det inte var fullt
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-12 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in