Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-12, 10:27
Medlem
Hur ska en egentligen tolka att Peter Thiel, mannen bakom Palantir Technologies får ta plats hos Trump? Palantir har stora kontrakt med organisationer inom den amerikanska statsapparaten.
2016-11-12, 10:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Hur ska en egentligen tolka att Peter Thiel, mannen bakom Palantir Technologies får ta plats hos Trump? Palantir har stora kontrakt med organisationer inom den amerikanska statsapparaten.
Crocked Trump låter det som.

Undrar om Trumpen kommer minska staten eller bara utöka den.
Aldrig någonsin förstått minska staten och sen har man en militär som de har, det går inte ihop någon gång i veckan.
2016-11-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Crocked Trump låter det som.

Aldrig någonsin förstått minska staten och sen har man en militär som de har, det går inte ihop någon gång i veckan.

http://i.imgur.com/UU3mU.jpg kanske?

Själv har jag aldrig förstått vad de ska bygga ut militären för om de nu ska bli icke-interventionister. 3 hangarfartygsgrupper, några hundra flygplan i flygvapnet (marinflyg inräknat), ett par atomubåtar med ICBMkapacitet och 2-300000 soldater totalt borde vara fullt tillräckligt för det.
2016-11-12, 10:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
http://i.imgur.com/UU3mU.jpg kanske?

Själv har jag aldrig förstått vad de ska bygga ut militären för om de nu ska bli icke-interventionister. 3 hangarfartygsgrupper, några hundra flygplan i flygvapnet (marinflyg inräknat), ett par atomubåtar med ICBMkapacitet och 2-300000 soldater totalt borde vara fullt tillräckligt för det.
Om Trump skrotar bara en gren av kärnvapen(De är tre väl, luft, mark och ubåt), så är väl det typ hur många miljarder som helst som man kan kapa.
Hörde något kontrakt de hade på en massa stridsvagnar som militären själva sa de inte behöver.
Så Trump som ska verkligen rensa ut, har lite att bevisa nu.
Men nått säger mig Trump viker ned sig som en pussy på denna, som man sen kan göra vad man vill med(tydligen).

Den bilden är rätt rolig faktiskt, och hur korkade en del är.
Och antagligen är dessa personer som kommer drabbas om man drar ned på allt de vill.
Det är väl humor om nått :/
2016-11-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Se där, du har alltså aldrig hört talas om nattväktarstaten. Sa ju att du var ett rödskägg.
Senast redigerad av Tobbesvensson 2016-11-12 kl. 10:56.
2016-11-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson
Se där, du har alltså aldrig hört talas om nattväktarstaten. Sa ju att du var ett rödskägg.

Jag är fullt bekant med nattväktarstaten som begrepp. Hur anser du att NAP är förenligt med att ensamt stå för 35% av världens försvarsutgifter?

Behöver en stat som inte lägger sig i andra staters inre angelägenheter 11 hangarfartygsgrupper?
2016-11-12, 10:55
Medlem
Citat:
Jag är fullt bekant med nattväktarstaten som begrepp. Hur anser du att NAP är förenligt med att självt stå för 35% av världens försvarsutgifter?

Blev fel där, skulle quota klyban.
2016-11-12, 10:56
Medlem
Citat:
Blev fel där, skulle quota klyban.

Frågan kvarstår ändå. Hur är 35% av världens samlade försvarsutgifter förenligt med NAP? Hur är förespråkande av utbyggnad av massövervakning förenligt med NAP?
2016-11-12, 11:01
Medlem
Citat:
Frågan kvarstår ändå. Hur är 35% av världens samlade försvarsutgifter förenligt med NAP? Hur är förespråkande av utbyggnad av massövervakning förenligt med NAP?

Varfor din forsta fraga inte skulle vara forenligt med NAP for du sjalv forklara. Din andra fraga har jag overhuvudtaget heller inte argumenterat for.
2016-11-12, 11:07
Medlem
cerealtubemans avatar
Det sägs att hälften av befolkningen inte röstade på Trump utan Clinton. Nu såg jag statistiken.

25.6% röstade på Clinton. Inte ens hälften Trump ligger på 25.5/. 46.9% valde att inte rösta. Att halva befolkningen nu är missnöjda är en myt. En liten minoritet utifrån 320 miljoner medborgare.
2016-11-12, 11:08
Medlem
Citat:
Varfor din forsta fraga inte skulle vara forenligt med NAP for du sjalv forklara. Din andra fraga har jag overhuvudtaget heller inte argumenterat for.

Det är du som skriker om nattväktarstaten. Inte jag.
2016-11-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Det sägs att hälften av befolkningen inte röstade på Trump utan Clinton. Nu såg jag statistiken.

25.6% röstade på Clinton. Inte ens hälften Trump ligger på 25.5/. 46.9% valde att inte rösta. Att halva befolkningen nu är missnöjda är en myt. En liten minoritet utifrån 320 miljoner medborgare.

Nur har ju inte alla 320 miljoner människor i USA rösträtt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in