2016-11-11, 19:09
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej man behöver inte ge kvinnor mer skyddsvärde. Däremot ska hemmet vara en säker plats, trygg , man ska kunna känna sig lugn där , både kvinnor och män ska vara skyddade där.

Som det är i USA så är det en del kvinnor som är med på att skydda hemmet de har vapen och tränar tillsammans med sina män för att hemmet ska vara tryggt.

Det är en bra ide att familjen går tillsammans och driver några projekt ihop.

Bära vapen etc? Var är kopplingen till det jag skrev? Men du tycker alltså inte längre att kvinnor ska ha ett högre skyddsvärde än män? Men de hade ju det innan 1970 också.
Senast redigerad av ulvvf 2016-11-11 kl. 19:22.
Citera
2016-11-11, 19:22
Medlem
Citat:
Nej man behöver inte ge kvinnor mer skyddsvärde. Däremot ska hemmet vara en säker plats, trygg , man ska kunna känna sig lugn där , både kvinnor och män ska vara skyddade där.

Som det är i USA så är det en del kvinnor som är med på att skydda hemmet de har vapen och tränar tillsammans med sina män för att hemmet ska vara tryggt.

Det är en bra ide att familjen går tillsammans och driver några projekt ihop.

Dock är hemmet förmodligen den farligaste platsen för kvinnor att vistas i världen över.
Män är däremot avsevärt mer trygga och skyddade i sina hem.
Citera
2016-11-11, 19:23
Medlem
Hade det skött sig så hade det givetvis inte behövts, men tyvärr. Det hade chansen i några tusen år och gjorde bort sig gång på gång trots att det fick hur många nya försök som helst hela tiden.

C'mon man. It's gotta go and you know it. RIP!
Citera
2016-11-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Hade det skött sig så hade det givetvis inte behövts, men tyvärr. Det hade chansen i några tusen år och gjorde bort sig gång på gång trots att det fick hur många nya försök som helst hela tiden.

C'mon man. It's gotta go and you know it. RIP!

Tycker det är själva definitionen av att inte "sköta sig" att förbjuda ett annat kön massa saker för att själva sätta sig på bästa platserna. Så nej inte ens om de "skött sig" ska vi ha den typen av samhälle i världen.

RIS skulle jag vilja säga (Rest in shame)
Senast redigerad av Merapi 2016-11-11 kl. 19:30.
Citera
2016-11-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker det är själva definitionen av att inte "sköta sig" att förbjuda ett annat kön massa saker för att själva sätta sig på bästa platserna. Så nej inte ens om de "skött sig" ska vi ha den typen av samhälle i världen.

Men om det hade skött sig så hade det givetvis inte förbjudit kvinnor en massa saker, det räknas förstås som vanskötsel och är en av anledningarna till att it's gotta go.
Citera
2016-11-11, 19:34
Medlem
Citat:
Men om det hade skött sig så hade det givetvis inte förbjudit kvinnor en massa saker, det räknas förstås som vanskötsel och är en av anledningarna till att it's gotta go.

Överallt där patriarkat varit rådande så har samhället behövt förbjuda kvinnor saker, vare sig detta skett via juridik, social nedvärdering, kultur eller rent våld. Ligger liksom som ett underförstått krav i själva begreppet.

Inga kvinnor i stammens "råd" / "ting"
Inga kvinnor som fick tala i kyrkan
Inga kvinnor som fick ärva ämbeten
Inga kvinnor som fick ärva jord/ makt om där fanns en pojke någonstans.
Inga kvinnor som fick…..
behöver jag fortsätta?
Senast redigerad av Merapi 2016-11-11 kl. 19:37.
Citera
2016-11-11, 20:09
Medlem
Citat:
Överallt där patriarkat varit rådande så har samhället behövt förbjuda kvinnor saker, vare sig detta skett via juridik, social nedvärdering, kultur eller rent våld. Ligger liksom som ett underförstått krav i själva begreppet.

Inga kvinnor som fick…..
behöver jag fortsätta?

Vi kan väl se lite positivt på saken och plocka ut det bästa från traditionerna.

Trygghet: det är bara några % av männen som vill att kvinnor ska vara otrygga. De andra kämpade vilt för att kvinnor skulle vara trygga.

Lojalitet: Det fanns en ömsesidig sådan och kampvilja också för att överleva och jag tror inte mannen tog precis all mat om de var dåliga tider.Det naturliga urvalet gjorde att mannen vart mer offervillig med tiden eftersom bara de gener som lätt kvinnan och barnen leva vidare som överlevde.

Inte bara lämna: Ganska bra egenskap för om det är tufft fungerar inte att lämna en kvinna med barn.
Citera
2016-11-11, 20:31
Medlem
Citat:

Inga kvinnor som fick…..
behöver jag fortsätta?

Nej, var snäll och gör inte det.
Citera
2016-11-11, 20:41
Medlem
Citat:
Nej, var snäll och gör inte det.

Citera
2016-11-11, 20:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Inga kvinnor som fick…..
behöver jag fortsätta?

Har du drabbats av något av detta?
Citera
2016-11-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har du drabbats av något av detta?

nej, men återigen pratar vi om lilla jag…om endast 2016 och endast lilla Sverige i ämnet "patriarkat"
Är det liksom ett av kriterierna för att kunna rpata om patriarkat påd etta forum att det endast ska gälla individer, här och nu?

Drottning Elizabeth I levde i ett patriarkat trots att hon var den mest mäktiga individen i England.
Citera
2016-11-11, 21:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag tror kvinnor hjälper män mer genom att ge dem positiva känslor. >Sex kan ge män positiva känslor men då ska det vara helt frivilligt och man måste faktiskt anstränga sig lite under sexakten att hålla upp gillandet för partnern eftersom sex är en ganska självisk sak.

Eller så kan män ge kvinnor positiva känslor (till exempel genom sex) medan kvinnor gör allt jobb, sköter hemmet, och försörjer männen?

Citat:
Skulle kvinnor tvingas till sex så kommer de att ha mycket svårt att gilla män och de har dessutom svårt att må bra och se positivt på livet. Dessutom om män tvingar kvinnor till sex kommer de själva inte känna sig så bra eftersom det är inte bra att göra mot andra det som du inte vill ska hända dem själv.

1) På samma sätt får mäns försörjning av kvinnor genom skatt och genom relationer män att må dåligt och gilla kvinnor mindre eftersom kvinnor parasiterar på mäns resurser utan att ge något tillbaka.

2) Därför är det viktigt att kvinnor börjar betala högre skatt och slutar ta emot pengar i relationer av män eller hur?

3) Eftersom kvinnor inte vill betala 1 miljon till män ska män inte behöva betala 1 miljon till kvinnor.

Citat:
Iden att kvinnor ska ställa upp på sex av plikt är nästan att ha kvinnor som slavar.

Nej för att slavar är dyra i drift och ingen man vill betala den kostnaden för en fet och ful kvinna som de flesta kvinnor är idag.

Citat:
Istället är det bättre att kvinnan och mannen gillar varandra så mycket som möjligt så att det känns helt naturligt att vara nära varandra.

Ja och om kvinnan gillar mannen då gör hon allt för honom till exempel ser till att han har det bra, får ligga med andra kvinnor, har en fin bil, och så vidare.

Citat:
Om män ska kunna gilla kvinnor mer Babianen så är det viktigt att de inte går in i offer-rollen. Om jag tycker jag är ett offer för kvinnor kommer jag inte ha en positiv attityd mot dem då kan man definitivt inte vara i äktenskapsbranschen. Ska relationen fungera tror jag att man varje dag ska gå in med viljan att tycka ännu bättre om sin partner och göra mer för henne.

Jag tror jag resonerar ungefär som personer kyrkan på 1800-talet.

På samma sätt är det viktigt att kvinnnor inte går in i parasit rollen och bara tar och tar utan att ge något tillbaka. Vi måste börja prata om vad kvinnor kan göra för män.

Citat:
Skulle du inte kunna komma på något sätt att höja gillandet mellan dig och din man?

Jag vill köpa ett sommarhus till honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in