Citat:
Ursprungligen postat av
AnybodyOutThere
Vi tolkar saker och ting annorlunda men jag skulle vilja att du verifiera ditt uttalande om att någon visste att han suttit 12 år i fängelse. Att han misshandlat kvinnor och t.o.m. dödat en man samt skadat en annan allvarligt. Martins utsagor är inte tillförlitliga så informationen måste vara från Lotta dvs att hon berättat det för polisen, anhöriga eller vänner. Jag behöver veta vilken aktbilaga det står samt sidnummer annars tror jag inte på dig utan gör bedömningen att du återigen har fabulerat ihop något.
Din bedömningsförmåga sviker dig. Du säger att du har läst hela FUP:en med bilagorna, men kan tydligen inte själv hitta förhöret med Camilla - utan hjälp. Varsågod:
“Vad vet du om honom?” frågade förörsledare Camilla – Lottas äldsta syster.
-
Det Lotta berättat var att han suttit 12år I fängelse och att han var “djurgårdshulligan”. Lotta hade sagt
att han mördat en människa förut. Camilla minns inte när hon sa det, men
det måste ha varit I början, då hon ifrågasatte lite om Martin.
Sid. 33.
Observera: ifrågasatte LITE.. :-O
Det är förresten Ingrid – Lottas mamma – som har tagit lån för att ge pengar till Per. Står på samma sida.
Sen ska jag korrigera mig själv lite.
Den
“värsta perioden”
enl. Camilla var inte mars-maj utan
mars-juni.
Då vet jag inte vilken period som var lite lättare enl. Camilla med tanke på att Lotta träffade Martin i slutet av februari. Eventuellt några dagar i början av deras relation?
Och allra sist konstaterar jag att Lotta gick från Per – en kille med småkriminellt förflutet (stölder och ungdomsvårdsskola pga skolvägran) till Magnus – försäljningschef på Mercedes – till Martin – tung kriminell och mördare inom loppet av 6-7år.
Jag kan förstå om man växer upp på samma ort, träffas som tonårigar och killen är lite strulig då, men stretar upp sig när han blir vuxen och därefter lever ett normalt liv. Inget jätte häpnadsväckande I det. Men att gå från en hantverkarkille till en kostymnisse och sen till en yrkeskriminell höjer åtminstone mina ögonbryn.
Och som jag sa tidigare. Ingen av dem – Lotta eller Camilla – tycktes tycka att det valet var “jätte konstigt”. Camilla ifrågasatte "lite"..
Som svar “varför” Lotta gjorde detta val har jag läst I FUP:en att Lotta var så desperat för att bli gravid. Men då skulle ett tusen gånger bättre alternativ varit att ragga på krogen och ligga runt tills hon blev gravid. Hon behövde inte åka till Danmark och betala en massa pengar. Det finns frivilliga på närmaste krogen – garanterat. Och Martin var verkligen inget pappa-material. Så en pappa skulle det barnet ändå inte ha haft. Förutom bakom galler möjligtvis. Och därifrån skulle han endast ha ställt till med besvär för Lotta I hennes roll som förälder. Och betytt en tung ryggsäck för det lilla barnet att bära (titta bara på Svartenbrandts barn så ser ni svaret).
Helt häpnadsväckande att Lotta inte insåg detta trots att man hävdar att hon var normalbegåvad.
Men du som har liknande erfarenheter med en likasinnad man OCH har skaffat ett barn med honom blir heligt förbannad när vi andra här i tråden ifrågasätter "normaliteten" hos den här sortens kvinnor.
Att börja kohandla med en missbrukare och kriminell är enligt mig inte att rekommendera. Du klarade dig med livhanken i behåll, men det skulle ha kunnat sluta lika illa som för Lotta.
Det enda rätta är att vara rak och ta avstånd direkt när man märker av missbruket och kriminaliteten. Och absolut inte INLEDA en relation med en kriminell person. Det är ju då risken för att råka illa ut mångdubblas i jämförelse med en "vanlig svensson". Det kan du fråga polisen om ifall du nu inte "tror på mig" eftersom jag inte hänvisar till en speciell sida någonstans här på nätet.